Lengte voorvork

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Jopie

Lengte voorvork

Bericht door Jopie »

Hallo,

Hoe lang maken jullie je voorvork?
Ik had namelijk een tekening gemaakt aan de hand van de maten die op polini-minbikes staan, alleen kwam ik dan op een voorvork van 36 cm uit...
Is dit te kort? Of juist goed??
Ik heb het nu gemaakt alleen vind ik ze erg kort in vergelijking met wat ik hier allemaal zie... Ik vraag me ook af of iedereen hier wel binnen de maten 100x50 totaal blijft..
Hoe zit dit bij jullie?
Gast

dus...

Bericht door Gast »

Mijn bike komt ook van die tekening af en hij klop redelijk moet ik zeggen.

Zelf kom ik uit Someren, ik kan niet vinden waar jij vandaan komt anders kom maar eens kijken, je zult er nooit stommer van worden. :lol:
Ik zit met een puch naafje op en lengte van 40 cm en dan kom ik niet hoger als 49 cm dus dat kan wel.
Maar heb je een 5" of zelfs 6,5" dan moet je hem korter maken als je binnen de maat wilt blijven.
Zelf wil ik naar 6,5" maar dan moet ik ook mijn poten inkorten.

En nog ff een tipje, als je het doet doe het goed ga geen puch voorvork
inkorten laat een paar poten draaien op 24 mm en koop een setje kroonplaten bij Polini.
Dat zwabbert minder en ziet er veel beter uit.

Gr. Sjef
Jopie

Bericht door Jopie »

bedankt voor je reply, was deze topic een beetje uit het oog verloren.
Ik ga nu nieuwe vorkpoten maken en de kroonplaten maak ik zelf (zagen of frezen), maar ik maak dus poten van 40 cm met een diameter van 24 mm? kun je daar ook nog clip-ons voor krijgen?
Ik zag ze op 50cc.nl alleen staan voor 26mm (kleinste maat).
En maak je die vorkpoten dan massief of gewoon van buis. Ik zit nu ook neg een beetje te dubben over de wielbevestiging, want daar ben ik nog niet helemaal uit.
Als het af is zal ik foto's posten als ik eraqan denk :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou zeggen kijk ff bij bike's van leden ik heb m er net op staan,
kun je ff kijken hoe ik het heb gedaan.

En het is gewoon buis i.v.m. het gewicht.

Mzzl... Sjef
Gesloten