Bike tijdje niet gebruikt en wil zeer moeizaam starten....

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bike tijdje niet gebruikt en wil zeer moeizaam starten....

Bericht door Gast »

Ben echt bekaf van dat trekken aan die starter van mijn sendai. Zou het kunnen komen dat ie lang niet gebruikt is en in een (koude) schuur staat ?

Uiteindelijk is het gelukt met choke open en bijna vol gas open...

heeft iemand een oplossing voor de volgende keer of wat doe ik fout ???
Gast

Re: Bike tijdje niet gebruikt en wil zeer moeizaam starten..

Bericht door Gast »

evertjan schreef:Uiteindelijk is het gelukt met choke open en bijna vol gas open...
Dat moet je mischien meteen doen, je hebt hem waarschijnlijk met de 1e paar keer verzopen. :wink:
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Dat had ik ook toen ik mijn Sendai had gekocht. Ik heb doen mijn luchfilter eraf gehaald en die een beetje schoon gemaakt met benzine. Toen was het 2x trekken en hij deed het.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Choke open en veel gas geven is een goed oplossing om je bike aan de praat te krijgen, zo doe ik het ook altijd.

Daniel
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Choke open en GEEN gas geven vind ik veel beter

Als ding goed is afgesteld moettie met de choke erop goed kunnen startten

Als je volgas gaat geven wordt het boeltje nat (bougie)

Startie helemaal ni meer
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

slecht starten

Bericht door wimgrob »

Spuit gewoon wat Dampstart (een soort ether) in je luchtfilter, dan loopt hij in 1 keer.
Dampstart kan je bij de automaterialenzaken kopen.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: slecht starten

Bericht door üntiej#21 »

wimgrob schreef:Spuit gewoon wat Dampstart (een soort ether) in je luchtfilter, dan loopt hij in 1 keer.
Dampstart kan je bij de automaterialenzaken kopen.
Remreiniger of Carb-Cleaner ontbrand ook erg goed, dus snel starten als die et wat moeilijk heeft
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: slecht starten

Bericht door Carlos Keutel »

wimgrob schreef:Spuit gewoon wat Dampstart (een soort ether) in je luchtfilter, dan loopt hij in 1 keer.
Dampstart kan je bij de automaterialenzaken kopen.
Dampstart? Whihiaha wat een coole naam :D Ik zou zeggen, Mischien oude benzine in je tank? Dat kan vaak het probleem zijn.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Nitro of gewoon modelbouw brandstof werkt ook erg goed. Gebruik het zelf ook wel is. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gast

Eitje

Bericht door Gast »

Hi,

Als een standaard 47cc bike niet goed start moet je gewoon je gasnaaldje een tandje verzetten. Veertje omlaag is naaldje omhoog, dan krijgt ie net wat meer benzine tijdens het starten. De startvolgorde is alsvolgt:

1. benzine kraan open (pas he, mengsmering raakt vrij snel zijn kracht kwijt, zeker als je 1:25 smeert. Nooit in je tank laten zitten, in ieder geval nooit langer als een maand).
2. Choke er vol op.
3. Volgas geven en en houden 3x trekken.
4. Gas los en in 1 rukkie lopen, als die dat niet doet dan staat je gasnaald niet goed! Ik heb er letterlijk al honderden aangetrokken en iederen die me kent weet dat ik ze altijd aankrijg...

Gr Peter
V-Racer Nederland
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hmmm je gasnaald is toch voor het middengebied?? dan verander je ook je totaal afstelling mee.

zou het toch eerder bij stationairsproeier, choke of luchtstelschroef doen(dingen voor in het begin)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
stefano

Bericht door stefano »

Mn bike startte net ook niet goed(Hij staat ietjes te rijk)ff boegie schoonmaken en met choke aan starten,loopt gelijk.

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat ik het na een paar honderd bikes wel weet denk je ook niet?

Luchtsproeier zit er niet en bij starten heb je helemaal niks te maken met middengebied, hij krijgt gewoon te weinig benzine.
stefano

Bericht door stefano »

het scheelt dat er altijd mensen zijn die het wel weten. :lol:
Gast

Re: Eitje

Bericht door Gast »

V-Racer schreef:Hi,

Als een standaard 47cc bike niet goed start moet je gewoon je gasnaaldje een tandje verzetten. Veertje omlaag is naaldje omhoog, dan krijgt ie net wat meer benzine tijdens het starten. De startvolgorde is alsvolgt:

1. benzine kraan open (pas he, mengsmering raakt vrij snel zijn kracht kwijt, zeker als je 1:25 smeert. Nooit in je tank laten zitten, in ieder geval nooit langer als een maand).
2. Choke er vol op.
3. Volgas geven en en houden 3x trekken.
4. Gas los en in 1 rukkie lopen, als die dat niet doet dan staat je gasnaald niet goed! Ik heb er letterlijk al honderden aangetrokken en iederen die me kent weet dat ik ze altijd aankrijg...

Gr Peter
V-Racer Nederland
en hoe doe ik dat dan met dat gasnaaldje ????
Plaats reactie