[NMC] 2e race Zelfbouw 2005, Lelystad

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Jvdw#59

[NMC] 2e race Zelfbouw 2005, Lelystad

Bericht door Jvdw#59 »

Zelfbouw

Afbeelding

Gisteren was het weer raceday; de tweede NMC wedstrijd
van 2005 op het Midland Speedway Circuit te Lelystad.
De weersverwachtingen voor de dag waren niet al te best.
Toch was de baan bij aankomst maar een klein beetje nat,
en na flink wat zon was deze zo goed als droog bij aanvang
van de kwalificatietraining.


1e manche
De eerste manche was en bleef de baan ook nog tamelijk
droog, ondanks de natte sneeuw die viel. Met slicks viel nog
prima te rijden. Vlak voor de start kreeg Bert v/d Woude
problemen met zijn motor en sloeg deze zelfs vast. Probleem
met de krukas lagers, zo bleek. Deze pech betekende einde
racedag voor Bert. In de eerste ronde, niet ver van de start,
ging het ook mis met een aantal andere rijders, waaronder ik,
Joost v/d Woude. Kevin van Tienen viel vlak voor mij, en als
schrikreactie remde ik zo hard dat ik een iets te sierlijk stoppie
maakte en voorover ging. Na meteen weer op te staan kon ik
mijn race vervolgen. Dat was niet het geval voor Dennis
Sterkeboer en Kevin van Tienen, die de race niet konden ver-
volgen. Voor mij een inhaalrace, want ik kwam toch
nog als 11e over de streep. Eerste werd Teunis Kroes, tweede
Hank Kok en derde Sjoerd v/d Weide.

Afbeelding
Dringen geblazen in de eerste bocht na de start.

2e manche
Voor de tweede manche had het geregend. Nu was de baan
echter wel nat. Toch waren enkele rijders te laat om regenbanden
te monteren, of hadden zij deze niet. Ikzelf was te laat, maar
ondanks wat geglij ben ik met de slickjes niet gevallen en als 10e
weten te finishen. Eerste werd Marty Linders, tweede Danny v/d
Boogaart en derde Hank Kok.

Afbeelding
Voorzichtig op slicks door de regen.

3e manche
Voor de derde manche was er wel tijd om banden en velgen
te wisselen, en ben ik -voor het eerst- op regenbanden van
start gegaan. Wat een verschil met droogweerbanden in de
regen! Na een race waarin ik aan het sturen nauwelijks merkte
dat het zo nat was, eindigde ik vermoedelijk op een 7e positie.
Eerste werd Marty Linders, gevolgd door Hank Kok en Roel Loos.
Winnaar van de dag: Hank Kok!

Afbeelding
Flink stuiven en stomen in de regen.

De uitslagen van de dag:

Afbeelding

En de meest recente stand in het kampioenschap:

Afbeelding

De tweede race was, mede vanwege de nattigheid, niet voor iedereen
even succesvol. Toch ging het er niet zacht aan toe, ook niet in de
regen. Een natte baan is wel goed voor de regen-rijvaardigheid natuurlijk,
maar laten we toch hopen op lekker veel zon voor de volgende keer!
____________________________________________________________

Die volgende keer is NMC2 op Circuitpark Karting Texel in Den Burg, Texel.
7 en 8 mei dus voor veel coureurs een heerlijk weekendje wegracen!
____________________________________________________________

Verslag door: Joost v/d Woude #59.

Geschreven op 13-04-2005
Gebruikersavatar
Jantjuh #96
forum gebruiker
Berichten: 829
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 21:36
Locatie: Tilburg [NB]
Contacteer:

Bericht door Jantjuh #96 »

Weer een mooi verslagje van Joost.. :wink:

Wij (JaGuTo Racing Team) zullen ook in Texel zijn om jullie te aanmoedigen.. :D
Laatst gewijzigd door Jantjuh #96 op za 16 apr 2005, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://members.home.nl/jantjuh96][b]www.JaGuToRacing.nl[/b][/url]
[size=75]NK Zelfbouw Lucht 2007: 2e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2008: 1e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2009: 7e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2010: 2e plaats (tussenstand)[/size]
Gast

Bericht door Gast »

Texel :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry: :cry: dat is wel heel lang rijden van zuid-holland wand ik wil julie ook aanmoedigen hehe :D
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Nederland is een klein landje :wink:

dat is et grote voordeel :)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Goed verslag joost!
Echt goed voor de sport deze verslagen =D>
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Verslag door de ogen van hank.

Bericht door *HANK* »

Verslag 2e cub wedsrijd LELYSTAD.


Zaterdag 9 April was het dan weer zover de 2e wedstrijd in lelystad.
Na de weersverwachting te hebben bekeken zag het er naar uit dat het een banden wissel dagje zou worden, en inderdaad dat werd het ook.
Om een uur of 8 te zijn aangekomen op de baan was het koud en de baan nat nou dus de regenbanden maar monteren, voor de vrije trainingen.
Maar al tijdens de vrije trainingen kwam zo af en toe de zon er door en werd de baan droger, dus voor de pole training de clicks maar gemonteerd.
De pole training, het was inmiddels lekker droog geworden dus we konden de gaskraan open draaien, en dat werd gedaan ook het zij door de een wat meer als de ander maar ja we kunnen niet allemaal op de eerste rij staan.
Teunis had ook de mini maar weer eens van stal gehaald en zetten een mooie 3e tijd neer (met zijn 50 cc), ook roel zat er weer mooi bij met een 4e tijd, denny kon met 2 gereden ronden toch nog een 6e tijd neer zetten, marty had de 2e tijd weten veroveren, maar ja wie had de pole dan vraagt men zich nu af, ja verrassend was hank (ik dus) dat, met een verschil van 0,048 op marty stond er zelf ook een beetje van te kijken, maar ja dingen kunnen veranderen.

1e Manche.

Ja dat is even wennen op de eerste rij, maar gewoon starten en zien hoe het afloopt.
Dan de start, teunis pakte de kopstart gevolg door hank, marty had inmiddels de baan al verlaten met een kapotte bike, later bleek er koelwater in het carter te staan dus die moest gaan sleutelen.
Denny kon zijn 6e start plaats gelijk goed maken door als 3e door te komen, gevolgd door sjoerd die er ook weer goed bij zat met op de hielen gevolgd door roel.
Naar enkele ronden kon ik het tempo niet helemaal volgen en kwamen denny en sjoerd mijn voorbij, inmiddels was bert uitgevallen met motor problemen en was er in het midden veld ook een aardige strijd gaande.
Ook ed moest uitvallen met een vastloper en bleek achteraf flinke schade aan cilinder en zuiger te hebben.
Ook moest henri een beetje toe zien hoe de koplopers bij hem wegreden, dit na in zwolle zeer goed te hebben gereden hadden we hem ook zeker voorin wel verwacht.
Dennis was in het begin van de wedstrijd naar te val gekomen en kon zijn weg niet verder vervolgen, kapotte mini en wat schaaf wonden bleek achteraf.
Na een ronde of 10 kon ik sjoerd weer terug pakken en liep ook in op denny en teunis en kon uiteindelijk het achterwiel van denny van dichtbij bekijken terwijl denny in flinke strijd was verwikkeld met teunis.
Maar voor denny sloeg het noodlot toe, 200 meter voor de vlag stopt zijn motor er mee en zag zijn 2e plaats in rook opgaan, met als gevolg dat hank de 2e plaats overneemt op 1,1 sec achter teunis die de 1e manche wint.
Sjoerd wordt mooi 3e en roel eist de 4e plaats voor zich op, henry wordt 5e en denny pakt uiteindelijk dan toch nog de 6e plaats.

2e Manche.

Na in de pauze een groeps foto met alle zelf bouwers te hebben genomen, en regen banden te hebben gemonteerd, want het was inmiddels gaan regenen. was het tijd voor de 2e manche.
Het was aardig uitgedund bij de rijders mede door de uitvallers van de 1e manche en een aantal rijders die geen regenbanden hadden, maar er waren ook een aantal rijders die geen regenbanden hadden meer het toch maar gingen proberen.
Teunis hield het ook voor gezien tijdens de regen dus er waren mogelijkheden om een mooi dag resultaat neer te zetten.
De start was weer goed als eerste weg gevolgd door sjoerd en roel, maar denny kwam met grote stappen naar voren en na 2 ronden was hij de nieuwe leider, ook marty had zijn mini weer voor elkaar en was ook al snel voorin te vinden.
Ja en de rijders die nog op clicks stonden konden het tempo niet volgen en een uitgleider was dan ook bij enkelen het gevolg.
Kevin nieuwe rijder dit jaar kon daar van profiteren en de 2e manche met een 6e plaats afsluiten.
Ook henry was mooi naar voren gekomen meer moest aan het einde na een slippertje toch genoegen nemen met een 7e plaats.
Joost deed het ook goed door op een 10e plaats te eindigen op clicks.
Inmiddels was er aan de kop van het veld een leuke strijd ontstaan met stuivertje wisselen tussen marty en denny en hank op het vinkentouw.
Maar marty had de langste adem en won de 2e manche gevolgd door denny en de 3e plaats was voor hank die er weer niet ver achterzat op een kleine 7 tienden.
Roel werd mooi 4e en sjoerd pakte de 5e plaats.


3e Manche.

Het was er niet minder om gaan regenen, er stond inmiddels aardig wat water op de baan dus het was oppassen geblazen.
Starten maar dan maar dat werd nog even uitgesteld, marty had namelijk in de opwarm ronde een boutje van een remklauw op de baan gevonden, en ja hoor die bleek dus van mijn te zijn, na gevraagd te hebben of ik deze vast mocht zetten konden we van start gaan.
Marty en denny waren als eerste weg en ik kon mooi aansluiten ook roel kon het tempo in de regen aardig volgen.
Joost had inmiddels toch meer voor regenbanden gekozen en dat pakte niet verkeerd uit en na een aantal rijders ingehaald te hebben op een mooie 7e plaats te eindigen.
Ook pascal deed het goed in de regen en ging er met de 6e plaats van door, en ook richard kon zich binnen de top 10 nestelen met een 9e plaats.
En henry moest de 3e manche genoegen nemen met de 8e plaats.
Ook hier was het voorin weer flink strijd tussen marty en denny dan denny aan kop en dan marty weer, maar het was een pech dag voor denny want er zat wat los aan het stuur en kon het tempo niet meer bijhouden, en ja dan zit daar die donderse kok op de 3e plaats gewoon af te wachten met roel er niet zo ver achter.
Ik had inmiddels al een beetje zitten rekenen bij de eerste drie rijden zou zeker een podium plaats opleveren, maar rijdend op de 2e plaats kon wel eens eerste zijn in de daguitslag.
Maar dan neemt de spanning toe dus dacht ik zorgen dat je er op blijft zitten en genoegen nemen met de 2e plaats in de 3e manche, ik liep nog wel in op marty maar het gat was te groot om die nog te pakken, en ondanks de spannig toch ook nog aan het einde de snelste ronde kunnen rijden.
Maar marty werd keurig 1e, gevolgd door hank op een 2e plaats en roel met een hele fraaie 3e plaats en dat met zijn lucht gekoelde PUCH.
Denny kon uiteindelijk nog de 4e plak vast houden en sjoerd pakte de 5e plaats.

Ja en dan de dag uitslag met een verrassende winnaar hank kok met op de 2e plaats marty en 3e werd toch nog denny, ja en roel moest met lede ogen toe zien dat hij met 1 punt verschil op denny 4e werd, maar roel je zit er lekker bij en er komen nog meer kansen.

Dus al met al was het wel een natte en koude dag, maar ik geloof dat de meeste wel weer een goed gevoel hadden, ik wel.

Groetjes Hank Kok.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

vs

Bericht door Gast »

hehehe kom er nu pas bij uit :? leuk verslagje hank!! :)

kevin#24
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

wel een leuk baantje. ben er al meer geweest.
m'n broer reed daar ook wedstrijden voor ned. kampioenschap brommer wegrace. 8)
kit replica!
Plaats reactie