wat voor blok?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
polini 65 eigenlijk voor tomos, laat me niet lachen man leer eerst je onderdelen eens kennen.... en een tomos met std 50cc boven de 100 geloof ik geen drol van, tenzij je hem in de auto gepleurd hebt en dr mee op de snelweg bent gaan rijden.... lets face it, een tomos op top is nooit sneller dan een puch met de zelfde totale overbrengingsverhouding op top, dr vanuitgaan dat ze exact hetzelfde vermogen hebben. dus daar gaat je lulkoekverhaal van harder op tos met dezelfde cc's. Harder optrekken kan ik in meegaan, daar zou je inderdaad met een tomos winst kunnen boeken t.o.v. een puchblok. Het probleem is alleen dat tomos een leuk blok heeft ontwikkeld om standaard lekker mee te rijden, alleen dat zogauw er veel toeren gedraaid gaan worden je koppelingen heel snel kapot gaan. zijn er gewoon niet op gebouwd! en dan blijf ik er ook nog eens bij dat je een puchkoppeling veel nauwkeuriger af kan stellen dan de tomoskoppelingen (uitgegaan van standaard koppelingen).
Leg naast dit verhaal de haaste onmogelijkheid om met een tomosblok op minibike wieltjes nog een fatsoenlijke totaalvertanding te creeëren en het lijkt me dat je gewoon voor een puchblok zal gaan!
Leg naast dit verhaal de haaste onmogelijkheid om met een tomosblok op minibike wieltjes nog een fatsoenlijke totaalvertanding te creeëren en het lijkt me dat je gewoon voor een puchblok zal gaan!
toch eens langs de opticien gaan als ik jou was, echt schattig dat je zo naiëf bent om een puch cilinder niet op een puch te verwachten...mastahhh schreef: zie nog geen gilardoni 74 cc op een puch blok,
tos met 50 cc over de 100 is moelijk jah, maja tunen is er ook nog, alle poorten zijn aardig vergoort en geod afgesteld op elkaar, daarnast een 16mm carb uitgeboord naar 17/17,5 ong. spruitstuk verbouwd. koppeling veranderd interne vertanding veranderden er zat een bullit uitlaat op, beetje crosserolie erin en knallen met dta ding!!
o jah zal ik er dan ook bij vertellen dat die brommer totaal net 3 weken heeft gereden daarna was het over maja het was allemaal al beetje gaar. gebruikte dat ding meer als crosser op grote heuvels dan dat we er normaal mee reden.
o jah zal ik er dan ook bij vertellen dat die brommer totaal net 3 weken heeft gereden daarna was het over maja het was allemaal al beetje gaar. gebruikte dat ding meer als crosser op grote heuvels dan dat we er normaal mee reden.
zal best dan, maar nog nooit op puch gezien en al zeer vaak op tomos.toch eens langs de opticien gaan als ik jou was, echt schattig dat je zo naiëf bent om een puch cilinder niet op een puch te verwachten...
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ken Tomos wel een beetje, met 50cc (ver) opgetuned, een 17.5mm Carb (terwijl uitboren van je carb ook niet echt beter is voor je stromingen), "veranderde koppeling" (wat ik daar dan ook maar onder mag verstaan), Bullit uitlaat (niet al te snel ) en interne vertanding veranderd zul je denk ik rond de 75/80 kunnen rijdenmastahhh schreef:tos met 50 cc over de 100 is moelijk jah, maja tunen is er ook nog, alle poorten zijn aardig vergoort en geod afgesteld op elkaar, daarnast een 16mm carb uitgeboord naar 17/17,5 ong. spruitstuk verbouwd. koppeling veranderd interne vertanding veranderden er zat een bullit uitlaat op, beetje crosserolie erin en knallen met dta ding!!
Je krijgt een Tomos niet zo ver.. en boven de 100 met contactpunten ? vind ik ook erg knap
Krijg je denkik met een puch al niet voor elkaar
Ik rijd geen Tomosruud schreef:Sgoed als jij zegt dat je tomos 100 rijdt met een 50cc dan mogen jeroen en ik er een eker op rijden om te kijken of het realiteit is!
( Btw, leuke discussie dit ! en leer je ook nog eens wat van )
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
gelukkig heeft een tos geen contacpunten, maar zoals er al stond dat die brommer het net 3 weken heeft gered zegt wel wat meer denk ik.Je krijgt een Tomos niet zo ver.. en boven de 100 met contactpunten ? vind ik ook erg knap
maja heb weinig zin meer om hier verder op in te gaan het is jouw denk werk tegen mijn ervaring, dus voor mij is het duidelijk.
en oja
die koppeling wat getunde 2 klauws.
interne vertanding het is maar hoe je het veranderd, voor meer koppel in ze 1 en 2 of juist minder koppel dus iets hogere top.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ok, ik wist niet dat je nieuwer type Tomos hadmastahhh schreef:gelukkig heeft een tos geen contacpunten, maar zoals er al stond dat die brommer het net 3 weken heeft gered zegt wel wat meer denk ik.Je krijgt een Tomos niet zo ver.. en boven de 100 met contactpunten ? vind ik ook erg knap
En 3 weken ? dan heb je tog iets niet goed gdaan
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
!CENCUUR! is leuk, voor op een brommer, Maar ZWAAR knudde voor op een minibike, Kijk eens wat een gezeik het is om al bij de ontsteking te komen, En dan heb je die lompe kickstarter, Het blok is te breed om me aan de grond te komen met je knietje. Er zijn geen kant en klare frames voor te krijgen, Ga zo maar door (btw, Die cilinders voor tomos zijn er wel, Maar ze zijn heel duur en er zijn maar 2 echte snelle cilinders, De rest is ook zwaar slijtende brooi)mastahhh schreef:klinkt leuk maar als je nou bijv de power one racing uitlaat bij tomos is bijzet, heft hogere top dan !CENCUUR! trekt alleen ietsje (bijna geen verschil) langzamer in het begin van ze 2.
en over welke !CENCUUR! heb je het?? de 4p , 6p of 8p??
en voor tomos zijn echt wel meer cilindertjes te krijgen, 65 polini namelijk ook en gilardoni ook.
en metrakit kan je beter std cil houden want dat is gare zooi
en mag ik toevallig vragen heb jij vroeger altijd puch gereden?? en geen tomos.
Conclusie: Puchblok!!!
Laatst gewijzigd door Carlos Keutel op vr 15 apr 2005, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jah zo is het.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
dis ole dikke onzin 100 mea un tomos, en hoezo zou die crosser olie nie goed smeren, als dat zo zou wezen zouden ze der wel wat aan veranderen al de crossers rijen der mee en dat gaat toch ong al een flink tikje harder aan toe dan met je "super" Tomosje.
qua snelhijd en prestaties kan je (uit mun ervaring, en met de zelfde setup's) ongeveer net zo veel vermogen hallen van un tomos en un puch, aleen voor puch blokken zijn der veele male meerdere opvoer/tuning spul te krijgen waardoor je met een Puch blok sneller zal zijn dan met een Tomos blok.
en de pas vorm van een Puch blok is ook vele male beter dan een Tomos blok, heb zelf ook een keer een mini bike gebouwt mea een Tomos blok nou ten 1e de tandwielverhouding was k*t omdat de verhouding niet uit komt, waardoor je een tussen vertanding moet fixe en dat is niet echt makelijk en de breete van het blok komt ook niet goed uit samen met de vorm van de rest van de carb, het zit alemaal gewoon te veel in de weg.
conclusie is fix een Puch blok onder je/een mini bike.
qua snelhijd en prestaties kan je (uit mun ervaring, en met de zelfde setup's) ongeveer net zo veel vermogen hallen van un tomos en un puch, aleen voor puch blokken zijn der veele male meerdere opvoer/tuning spul te krijgen waardoor je met een Puch blok sneller zal zijn dan met een Tomos blok.
en de pas vorm van een Puch blok is ook vele male beter dan een Tomos blok, heb zelf ook een keer een mini bike gebouwt mea een Tomos blok nou ten 1e de tandwielverhouding was k*t omdat de verhouding niet uit komt, waardoor je een tussen vertanding moet fixe en dat is niet echt makelijk en de breete van het blok komt ook niet goed uit samen met de vorm van de rest van de carb, het zit alemaal gewoon te veel in de weg.
conclusie is fix een Puch blok onder je/een mini bike.