50 snel of 70 cc wat zijn voordelen puch mini

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

50 snel of 70 cc wat zijn voordelen puch mini

Bericht door Gast »

effe vraagje wat zijn voordelen en nadelen van 50 cc tenopzichte van 70 cc op puch mini :?: groetjes frans :?:
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik persoonlijk vind 50cc gewoon veel leuker. om uit zo weinig cc's veel power te halen.

De ander houd van simpel en koopt 70cc en is al bijna klaar.

Niels
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

TnTnelis schreef:Ik persoonlijk vind 50cc gewoon veel leuker. om uit zo weinig cc's veel power te halen.

De ander houd van simpel en koopt 70cc en is al bijna klaar.

Niels
dit vind ik een loze uitspraak:)

je kan snelle 50's kopen die even goed zijn al std. 70 cc...DENk ik..
maar tis maar net wat je leuk vind en hoever je ze tuned etc.

en vergeet de carb maten niet..als je volgens de regels speelt...want dat heeft ook zeer veel invloed op je vermogen etc.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Het gaat om een 20mm carburateur van delorto. op een 50 snel of een 70cc.. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

een 20mm zal standaard beter reageren op een 70cc

maar als je een 50cc GOED tuned zal de 20mm er perfect op lopen

slijtage van je 50cctje word wel zichtbaar meer

En het koppel van een 70cc, zul je met een 50cc (gelijksoortige cilinder) niet bereiken denk ik
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

ik heb op me normale brommer met een 17,5 gereden op een gewone 50cc, en dan merk je best wel veel verschil in koppel ten opzichte van een 14,5 carb
Gast

Bericht door Gast »

wat wil je dr mee doen? voor straatgebruik zou ik een 70 airsal pakken ( best leuke cilindertjes standaard) en die ff afwerken (bevels aanbrengen = poortranden afronden met een fijn vijltje) en dan rijden icm die carb, een proma cc, en een afgevlakte 50cc kop of een 50cc HD kop (airsal zuiger is er op gemaakt)

niet veel werk, kost niets meer dan 50cc, en je hebt een blok wat over een groot toerenbereik lekker trekt. Goed voor een pktje of 6 a 7 met een goede afstelling.

voordelen van een 50cc tov een 70cc zou ik puur vanuit vermogensoptiek niet zien. op een puchje zou je het kunnen hebben over verbruik en boete's voor teveel cc's, maar das hier niet van toepassing.

Kortom, pak een 70cc
Gast

Bericht door Gast »

idd een 70 kopen dan, of je moet een 65 polini zien te krijgen, dan zou ik daarvoor gaan. is meer koppel en snelheid uit te krijgen volgens mij
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik zit nu zelf te twijfelen, of ik een 50cc eurocilindro/50cc athena(is de zelfde), ga nemen. Ik vind 50cc gewoon super leuk. En ik weet zeker die cilinder is natuurlijk al super snel enzo. Maar toch zal er nog wat kleine aanpassingen gebeuren. Ik wil dit in samenwerking met een 20mm carb gaan laten lopen, en een opmaat uitlaat. Maar ik bouw het rustig op, en moet nog even sparen. Dit is de enige 50cc cilinder voor puch met membraam daarom vind ik hem zo vet. En ja is eigenlijk ook bijna alleen maar kopen, maar wel vet.

Maar ik weet zeker dat veel 70cc's met een 16mm carb.(zijn de regels voor echte races)Het zullen afleggen tegen deze setup op een puchje.

Heeft trouwens iemand ervaring met deze cilinders?

Niels
Gast

Bericht door Gast »

euro is een stuk langzamer dan die athena
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik weet niet of ik teveel offtopic ga maar,

De eurocilinder en athena zijn het zelfde toch? Eurocilinder is door athena overgenomen ofso toch?

Niels
Gast

Bericht door Gast »

dat zou ik absoluut niet weten, en heb ook niet echt ervaring met die cilindertjes maar wel met de merken en dan komt er altijd uit dat een athena toch iets beter is.
Plaats reactie