50 snel of 70 cc wat zijn voordelen puch mini
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
50 snel of 70 cc wat zijn voordelen puch mini
effe vraagje wat zijn voordelen en nadelen van 50 cc tenopzichte van 70 cc op puch mini groetjes frans
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
dit vind ik een loze uitspraak:)TnTnelis schreef:Ik persoonlijk vind 50cc gewoon veel leuker. om uit zo weinig cc's veel power te halen.
De ander houd van simpel en koopt 70cc en is al bijna klaar.
Niels
je kan snelle 50's kopen die even goed zijn al std. 70 cc...DENk ik..
maar tis maar net wat je leuk vind en hoever je ze tuned etc.
en vergeet de carb maten niet..als je volgens de regels speelt...want dat heeft ook zeer veel invloed op je vermogen etc.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
een 20mm zal standaard beter reageren op een 70cc
maar als je een 50cc GOED tuned zal de 20mm er perfect op lopen
slijtage van je 50cctje word wel zichtbaar meer
En het koppel van een 70cc, zul je met een 50cc (gelijksoortige cilinder) niet bereiken denk ik
maar als je een 50cc GOED tuned zal de 20mm er perfect op lopen
slijtage van je 50cctje word wel zichtbaar meer
En het koppel van een 70cc, zul je met een 50cc (gelijksoortige cilinder) niet bereiken denk ik
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
wat wil je dr mee doen? voor straatgebruik zou ik een 70 airsal pakken ( best leuke cilindertjes standaard) en die ff afwerken (bevels aanbrengen = poortranden afronden met een fijn vijltje) en dan rijden icm die carb, een proma cc, en een afgevlakte 50cc kop of een 50cc HD kop (airsal zuiger is er op gemaakt)
niet veel werk, kost niets meer dan 50cc, en je hebt een blok wat over een groot toerenbereik lekker trekt. Goed voor een pktje of 6 a 7 met een goede afstelling.
voordelen van een 50cc tov een 70cc zou ik puur vanuit vermogensoptiek niet zien. op een puchje zou je het kunnen hebben over verbruik en boete's voor teveel cc's, maar das hier niet van toepassing.
Kortom, pak een 70cc
niet veel werk, kost niets meer dan 50cc, en je hebt een blok wat over een groot toerenbereik lekker trekt. Goed voor een pktje of 6 a 7 met een goede afstelling.
voordelen van een 50cc tov een 70cc zou ik puur vanuit vermogensoptiek niet zien. op een puchje zou je het kunnen hebben over verbruik en boete's voor teveel cc's, maar das hier niet van toepassing.
Kortom, pak een 70cc
Ik zit nu zelf te twijfelen, of ik een 50cc eurocilindro/50cc athena(is de zelfde), ga nemen. Ik vind 50cc gewoon super leuk. En ik weet zeker die cilinder is natuurlijk al super snel enzo. Maar toch zal er nog wat kleine aanpassingen gebeuren. Ik wil dit in samenwerking met een 20mm carb gaan laten lopen, en een opmaat uitlaat. Maar ik bouw het rustig op, en moet nog even sparen. Dit is de enige 50cc cilinder voor puch met membraam daarom vind ik hem zo vet. En ja is eigenlijk ook bijna alleen maar kopen, maar wel vet.
Maar ik weet zeker dat veel 70cc's met een 16mm carb.(zijn de regels voor echte races)Het zullen afleggen tegen deze setup op een puchje.
Heeft trouwens iemand ervaring met deze cilinders?
Niels
Maar ik weet zeker dat veel 70cc's met een 16mm carb.(zijn de regels voor echte races)Het zullen afleggen tegen deze setup op een puchje.
Heeft trouwens iemand ervaring met deze cilinders?
Niels