Schijfrem van een fiets.......

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Schijfrem van een fiets.......

Bericht door Gast »

Hallo daar,

Ik ga samen met een vriend een minibike bouwen, maar aangezien we niet halverwege voor nare verrassingen willen komen te staan, hebben we veel reseach gedaan.....Ik heb bijna jullie hele forum gelezen, maar vond niets over de schijfrem van een fiets. Is die bruikbaar, of is die te zwak :?: En is het balhoofd van een fiets bruikbaar, als ik er zelf kroonplaten en vork oplas?

Alvast bedankt, Mogli
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Schijfrem van een fiets.......

Bericht door Wim »

mogli schreef:Hallo daar,

Ik ga samen met een vriend een minibike bouwen, maar aangezien we niet halverwege voor nare verrassingen willen komen te staan, hebben we veel reseach gedaan.....Ik heb bijna jullie hele forum gelezen, maar vond niets over de schijfrem van een fiets. Is die bruikbaar, of is die te zwak :?: En is het balhoofd van een fiets bruikbaar, als ik er zelf kroonplaten en vork oplas?

Alvast bedankt, Mogli
Absoluut goed bruikbaar, allebei, 'k heb zelf ook eerste een balhoofd van een mountainbike gehad als minibike balhoofd!!
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

zou je met een schijfrem van fiets nog wel kunnen slippen??(daar wil ik het wel voor doen :wink: :P )

als het niet lukt lukt het dan wel met orginele blata of polini schijfremset??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Ontzettend bedankt, hier heb ik echt wat aan. Mogli
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

rossi-nr.1 schreef:zou je met een schijfrem van fiets nog wel kunnen slippen??(daar wil ik het wel voor doen :wink: :P )

als het niet lukt lukt het dan wel met orginele blata of polini schijfremset??
'Tuurlijk, wieletje blokkeren is niet zo'n groot probleem!!


Ggrrttz

Wim
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

maakt dat niet uit met wat voor schijfrem(fiets of orgineel?)

en zou je schijfrem op een puchnaaf kunnen zetten of past dat niet??(zelfbouw frame)

greetz,

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

hiervoor zijn speciale adapter-platen verkrijgbaar, diedoe je dan ipv je remanker, en hier kun je een schijf op vastmaken.. ik denk dat je het voor het geld niet hoeft te laten om echte wieltjes te kopen.. zo duur zijn ze niet, en je kan er gelijk schijfjes op monteren
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

gelijk heb je:wink:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

joh je moet eigenlijk niet als mij zo moeilijk doen over een balhoofd dat kan je echt goed zelf maken! koop eerst een balhoofd setje. neem de maten op en koop dan een pijpje uizer of staal in die maten, afzagen en je hebt een balhoofd.. ik heb het frame van een puch er voor gemolerstreerd en ik kwam er daarna pas 8ter dat dat helemaal niet hoefde... :? :? :? :? :( :(
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

maar moet je ook bij orginele blata velgjes adaptors gebruiken :? :-s
Gast

Bericht door Gast »

je kan goed schijfjes van een giant xtc 840 gebruiken, ik rijd erweleens mee op een mtb, en ze remmen zeer goed, en spontaan als ze goed zijn ontlucht e.d, ook de remklauw en schijf zijn niet zo heel erg groot, dus ik denk dat als je een adapter maakt en misschien de voorvork wat verbreed je al een heel eind komt :lol:
Gast

Bericht door Gast »

lucky-X schreef:maar moet je ook bij orginele blata velgjes adaptors gebruiken :? :-s
nope, deze passen er gewoon standaard op
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

rossi-nr.1 schreef:maakt dat niet uit met wat voor schijfrem(fiets of orgineel?)

en zou je schijfrem op een puchnaaf kunnen zetten of past dat niet??(zelfbouw frame)

greetz,

erwin
geen idee, 'k heb nog nooit puch-naafjes gebruikt!

iemand anders??


Grrttzz

wim
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

dit wil ik wel weten en liefst vandaag nog :oops: :P

want ik ga om hlaf 2 naar een dealer toe die veeeeeeel onderdelen heeft(jbmoto.nl)

die heeft een zolder en nog een verdieping vol met naafjes enz. die je voor 5eurie per stuk kan kopen 8) :lol:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

als je voor 5 euro een naafje kunt kopen, gewoon doen, anders koop je er meerder en dan afdingen, kun je altijd nog proberen er een adapter voor te draaien, en heb je ook nog wat reserve
Gesloten