?#%!@ koppeling

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

?#%!@ koppeling

Bericht door Markie »

ik krijg die koppeling er met geen mogelijkheid er van af!!! echt alles wat op het forum te vinden was heb ik geprobeerd met een orgineel puch tandwiel, met een echte koppelingstrekker, zelfs met stuurblokjes :?
nu is er een gat dolgedraaid die heb ik uitgeboord en m8 schroefdraad in getapt ,toen weer geprobeerd gewoon met geen mogelijkheid kreeg ik dat @##$?> rot ding los... Gek wordt ik er van... wie heeft er een oplossing voor... geen harde acties als slijp je krukas doormidden> ik heb al een krukas erdoor gesloopt. dus heb ik een nieuwe gehaald met weer het zelfde probleem!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik neem aan dat je de kruk-as al uit het blok heb gehaald..

Zet de koppeling onder spanning met 1 van de hulp stukjes, zoals je zelf al beschrijft, en geef dan een goede klap met de hamer op het hulp stukje. De koppeling moet even schrikken!. Dat is wel eens vaker, doordat het conisch is zit het vaak erg vast. Anders even een nachtje in de wd40 of goed heet stoken!
Gast

Bericht door Gast »

Ik doe het altijd gewoon met het stuurblokje en heb nog NOOIT een probleem ermee gehad, om en om een halve slag vaster draaien en dan zegt die vanzelf een keer plop ...
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

als ik op zo'n hulpstukje sla dan beschadig ik toch mijn krukas, dat warmstoken ga ik nog eens proberen!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Je moet er ook niet veelvuldig op gaan staan slaan, maar een goede klap is een daalder waard!
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik vindt dat altijd nogal wat.. op je krukas gaan meppen, want dat schroefdraad dat beschadigd nogal snel. en dan zit je met de gebakken peren maar ik ga het weer eens probeeren

thnx groeten mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gesloten