raar doen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
blanco220

raar doen

Bericht door blanco220 »

hey mijn puch minibike valt precies uit als ik eens boven de 40 km/h kom
ik geef dan gas maar hij doet niks het is precies alsof de motor is uitgevallen
1 keer terug onder de 40 km/h kan ik terug gas geven en is alles terug normaal. weet iemand wat het kan zijn.
groetjes

setup 65 cc polini 15 mm bing
Gast

Bericht door Gast »

maakt ie dan een geluid van verzuipen, dus of teveel benzine krijgen of tveel lucht??

zojah dan kan je mss een beter filter erop doen of met sproeiers gaan afstellen totdat je er geen last meer van hebt.

wat is je setup trouwens?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mastahhh schreef:maakt ie dan een geluid van verzuipen, dus of teveel benzine krijgen of tveel lucht??

zojah dan kan je mss een beter filter erop doen of met sproeiers gaan afstellen totdat je er geen last meer van hebt.

wat is je setup trouwens?
Gewoon de contaktpuntjes afstellen :D Deze beginnen te zweven zogouw hij boven dat toerental komt, Dus moeten ze of dichter bij elkaar, of gewoon andere stuggere. Als je niet weet hoe dat moet, Meld het dan ff (trouwens, het kan idd ook aan de benzine liggen)
Jah zo is het.
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey ik heb nog geen filter op mn bike zou het dat ook kunnen zijn
groeten
Gast

Re: raar doen

Bericht door Gast »

blanco220 schreef:hey mijn puch minibike valt precies uit als ik eens boven de 40 km/h kom
ik geef dan gas maar hij doet niks het is precies alsof de motor is uitgevallen
1 keer terug onder de 40 km/h kan ik terug gas geven en is alles terug normaal. weet iemand wat het kan zijn.
groetjes

setup 65 cc polini 15 mm bing
lijkt me dat hij te arm staat.
Gast

Bericht door Gast »

ik zou een filter gaan halen is ook beter voor cilinder enzo, want nu zuig je makkelijker vuil ed aan en dat komt dan allemaal in je cil.

en wat ook nu is als je rijd is dat het mengsel niet goed is dus ook niet echt goed voor je cilinder.

en als ie met filter nog niet goed rijd dan moet je ff paar sproeiers proberen.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Gewoon de contaktpuntjes afstellen Deze beginnen te zweven zogouw hij boven dat toerental komt, Dus moeten ze of dichter bij elkaar, of gewoon andere stuggere. Als je niet weet hoe dat moet, Meld het dan ff (trouwens, het kan idd ook aan de benzine liggen)
Contacktpunten gaan echt niet zomaar zweven!
Ik heb ongeveer 12.000 toeren gedraaid met contacktpuntjes.
Toen ja pas gingen ze raar doen.
Ik denk eerder aan je 2e benzine prob!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Markie schreef:
Gewoon de contaktpuntjes afstellen Deze beginnen te zweven zogouw hij boven dat toerental komt, Dus moeten ze of dichter bij elkaar, of gewoon andere stuggere. Als je niet weet hoe dat moet, Meld het dan ff (trouwens, het kan idd ook aan de benzine liggen)
Contacktpunten gaan echt niet zomaar zweven!
Ik heb ongeveer 12.000 toeren gedraaid met contacktpuntjes.
Toen ja pas gingen ze raar doen.
Ik denk eerder aan je 2e benzine prob!
Als de contaktpunten versleten zijn (veertje uitgeloddert) Of te ver uit elkaar staan, Gaan ze zweven, Had ik bij mijn polini 65 ook
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ja, maar niet bij 40 km/pu al! lijkt me sterk dat je met 10.000 toeren 40 rijdt en je punten gaan zweven.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Markie schreef:ja, maar niet bij 40 km/pu al! lijkt me sterk dat je met 10.000 toeren 40 rijdt en je punten gaan zweven.
Nouw dat ding van mij liep eerst ook niet harder dan 30, Toen ff andere contactpuntjes erin en WAAAAP, en nee, geen puntjes of zo
Jah zo is het.
Plaats reactie