aprilia amico

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

aprilia amico

Bericht door Gast »

FF een vraag ik krijg zondag een aprilia amico is dat motorblok goed te gebruiken voor een minibike :!:
Ik kom uit de tijd voor de scooters (puch , mb mt tijd)dus nooit aan scooter gesleutelt weet ook niet wat voor een cil inhoud hij heeft maar hij rijd wel en das het belangerijkste.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Waarschijnlijk met het nodige frees en zaagwerk, is het wel pas te maken.

Niels
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ik weet niet of dat aprillia blok te vergelijken valt met een piaggo scooter blok??
Waar vele zelfbouw nk rijders mee racen ??
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

ruud schreef:Ik weet niet of dat aprillia blok te vergelijken valt met een piaggo scooter blok??
Waar vele zelfbouw nk rijders mee racen ??
Ja dat is wat ik bedoel waar lijk hij op en zijn er al bike's met zoon blok.

En wat ik al wel teweten ben gekomen is dat het blok als het goed is het zelfde is als van een aprilia sr en bws.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Zelfde als SR enz..

dus een Minarelli horizontaal blok

volgens mij zijn deze niet erg geschikt voor een minibike

of je moet het complete blok willen gebruiken (Dus inclusief de variomaat), dan kan je alles er inbouwen zoals je zelf wilt
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

eeeuj.

Das een minarelli verticaal blok!
das geen mina hori.

Komt van booster bw's slider en Sr's voor 1994
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Untiej Mini Racing schreef:Zelfde als SR enz..

dus een Minarelli horizontaal blok

volgens mij zijn deze niet erg geschikt voor een minibike

of je moet het complete blok willen gebruiken (Dus inclusief de variomaat), dan kan je alles er inbouwen zoals je zelf wilt
Onder amico licht minarelli verticaal blok dus cilinder boven op de carters in plaats van voren ! Het zal moeilijk zijn om dat onder een minibike te krijgen omdat het blok ook nog wel aardig hoog is vergeleken met een piaggio of minarelli horizontaal blok.
Gast

Bericht door Gast »

da hoog is onzin, als toch een maal de variomatic dr af is en er een minibike koppeling op zit kun je m in vrijwel iedere gewenste hoek draaien! mits je de carb dan maar recht ziet te krijgen...

Ik denk dat dit blok wel geschikt is, iig als je hem gebruik met een minibike-koppeling ipv een variomatic. Koeling is geforceerd op zon ding, dus met richting van koelribben hoef je geen rekening te houden. Zijn ook nog wel aardige cilinders, spruitstukken, carbs, uitlaten voor te krijgen en/of pas te maken.
Plaats reactie