Niet starten !!??

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Niet starten !!??

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik heb een minibike .
Deze wil niet starten , hij krijgt wel benzine, vonkt en alles der op en der aan.
Hij heeft compressie maar niet super veel , wel genoeg om te lopen zou ik zeggen.
als ik benzine in de cilinder laat lopen en start hem dan , dan doet ie het meteen, maar voor heel even en niet goed.
herkent iemand de problemen en zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Vaag he.

Groetjes
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ik denk dat hij te weinig benzine krijgt..

Kijk of er niks verstopt is, of je benzineslang niet dubbel ligt ( heel knullig )

en kijk of je op het juiste moment een goede vonk hebt

stapje voor stapje alles even nagaan
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

heb ik allemaal al bekeken , caburateur opengehad schoongemaakt benzine slangen door geblazen.
er zit een knopje op om de bezine in de caburateur te knijpen. maar dat werkt ook niet .
bougie is ook als eens schoongemaakt.

Zou het kunnen dat ie net te weinig compressie heeft misschien?
lijkt met sterk.


Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

misschien heel stom hoor maar, heb je je choke wel gecheckt die van mij start niet als ie dicht staat met choke of hij loopt vet !CENSUUR!.

verder misschien dat je startonderbreker 't verkloot? (trek em eens los en probeer het dan?)
wevie666

Bericht door wevie666 »

Hij zij dat ie vonkt dus daar ligt het niet aan
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

als de bike met benzine in de cilinder wel start,moet het toch ergens in je brandstofaanvoer zitten.
mischien is het hoogteverschil tussen de tank en de carburateur aan de krappe kant.
als je het overloopknopje van je carburateur induwt en gelijktijdig wat druk op je tank zet moet er benzine komen.

groeten antonie
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

hallow.

De benzine komt uit de tank en gaat dan onder de caburateur in, daarnaast zit een rubber bolletje onder de caburateur, daar moet ik in knijpen om de lucht eruit te krijgen, en zo benzine der in te krijgen.
maar dat werkt perfeckt. ook komt er naar mijn idee voldoende benzine in de cilinder , maar als ik daar benzine ingooi start ie wel , dan loopt ie wel heel erg k*t maar doet het effe.
dus ik snap er vrij weinig van.

Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

denk dat er dan iets is met de inlaat van je cil, want als je de benzine er bij de bougie erin gooit dan verbrand ie dat dus dat loopt ie heel ff jah.

maak je buogie punjtes ff ged schoon met een fijn schuurpapiertje en doe hem er dan in en kijk of ie vetslaat of dat er niet veel te zien is.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

mastahhh schreef:denk dat er dan iets is met de inlaat van je cil, want als je de benzine er bij de bougie erin gooit dan verbrand ie dat dus dat loopt ie heel ff jah.
Verklaar je nader

ik snap je verklaring niet helemaal..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

hij vonkt goed anders zou die namelijk de benzine die er is ingegooid bij de kop niet ontbranden.

maar dan valt ie uit omdat ie waarschijnlijk geen benzine meer komt om door te lopen.

en hij zegt dat ie de carb heeft nagekeken dus dan is dat nog het enige wat er tussen zit, of zit er ook nog een membraam tussen?die kan ook kapot zijn.
stefano

Bericht door stefano »

Sproeier zit niet verstopt?

Stefan
Plaats reactie