wat is het beste om van uit te gaan?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Neluhz

wat is het beste om van uit te gaan?

Bericht door Neluhz »

Hoi,
ik ben Niels en nieuw hier,

en ik en mijn broertje hebben het idee om een minibike te bouwen, maar dan ook alles zelf te doen, dus geen polini shit gebruiken.
we hebben als basis een puch, daar willen we dus het blokje, de voorvork en de naven van gebruiken.
en misschien willen we de achtervering gebruiken om een enkele achterschokdemper te maken.
de tank en het zitje moeten we zelf nog effe beunen, maar dat gaat (hopelijk) wel lukken.
we weten alleen nog niet wat voor een frame we gaan gebruiken, weet iemand een mooi frame?
ik heb al enkele mooie gezien, ik zal die effe oopzoeken en dan post ik die zometeen wel..

we willen dus alles zelf maken he, dus kom niet aanzetten van: je kunt het beste alles van polini kopen want dat is betere en mooier ofzo...

dat vind ik ten eerste niet leuk en ten 2e moet het wel goedkoop blijven.
alle gereedschap hebben we wel, kunnen mig en elektrisch lassen, en we kunnen alles waarschijnlijk zelf wel maken.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

de uitlaat wordt waarshijnlijk een proma cc, maar misschien ook zelf iets in elkaar lassen...
banden worden waarschijnlijk steekwagenbandjes, of anders die dingen van 10 euro bij HZ-bromshop.nl

AfbeeldingAfbeelding

dit heb ik al gevonden, maar ik vind het nog niet perfect. ik wil eigenlijk iets met 2 buizen met daartussen een driehoeksprofiel.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Afbeelding
deze ziet er ook ubergeil uit, ik denk dat het zoiets moet worden.
als iemand een andere suggestie heeft is dat natuurlijk altijd welkom.
en als jij een mooi frame hebt, post dan een plaatje.
Gast

Bericht door Gast »

is een meter lang wel reëel? Lijkt me wat kort eigenlijk
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Fulcrum schreef:is een meter lang wel reëel? Lijkt me wat kort eigenlijk
Als je aan de eisen van de NK's wilt voldoen, mag je bike niet langer zijn dan een meter.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Afbeelding
dit is ook wel een geil frame, maar nog steeds niet helemaal wat ik echt zoek....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Ga er een halen bij hz bromshop :P :P :P :P :P :P Nee maar ff serieus, Dat frame wat jy ubergeil vond da's een origineel sendai frame als ik me niet vergis, niet zelf gelast. Ik zou even kijken op de topic over bouwtekeningen, Daar zit lichtig wel wat tussen. En wil je zelf kappen maken? En hoe ga je zelf banden maken? Daar zul je toch blata bandjes voor moeten gaan halen.
Jah zo is het.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik denk dat als je voor het eerst een minibike bouwt dat je dan gewoon een simpel recht "frame" moet gebruiken.

Je leert zo al aardig hoe je een leuke bike kan maken. Evt maak je later een nieuw frame, want je weet nu precies waar je op moet letten.

Pak wel 4" blata banden, de kwaliteit is daar gewoon veel beter van.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ik wou banden van een steekwagen gebruiken, en kappen hoef ik bijna niet, alleen een tankkapje +zitje zelf maken, maar dat gaat wel lukken.
zo'n recht frame is makkelijk te maken, maar is het ook stevig? het blok is nog standaard, maar dat zal niet zo lang meer duren waarschijnlijk....
weet iemand waar ik een ontwerp voor een zelfbouw uitlaat van een p[ch kan vinden? anders moet ik dat allemaal gaan berekenen, kan wel, maar als het ergens staat
8)
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Afbeelding
dit frame wil ik gaan maken, ziet er lekker stoer uit, en is te maken,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Afbeelding
dit is dan het frame met blok
de uilaat moeten we nog effe over nadenkne, of we zelf gaan beunen of een techno racing kopen.
kun je eigenllijk een achterdemper met verstelbare conus maken?
lijk me namelijk wel cool.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Die bandjes van 10euro bij HZ zijn steekwagen bandjes.

Recht frame is sterk, als je maar op de juiste plaats wat versteviging aanbrengt.

Niels
Neluhz

Bericht door Neluhz »

wat voor buizen gebruiken jullie voor de frames? verwarminsbuizen ofzo?
mijn vader zegt verwarmingsbuizen van 1.5mm, maar ik vraag me af of sat wel stevig is.
en welke diameter gebruiken jullie?
Neluhz

Bericht door Neluhz »

zijn er hier eigenlijk mensen die alles zelf gemaakt hebben?dus ook het zitje en de tank?
ik heb er een paar gezien, maar nog niet zo veel. dus als iemand alles zelf heeft gemaakt, kun je dan foto's of tekeningen laten zien?
alvast bedankt.
Gast

Bericht door Gast »

denk dat de minibike die ik gaat bouwen samen met een vriend helemaal zelf gemaakt gaat worden op voorvork na, die maken we van puch vorkje net zoals de naven
Plaats reactie