beste 40cc chinees

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

SkeurijzeR.tk
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
Locatie: Twello
Contacteer:

beste 40cc chinees

Bericht door SkeurijzeR.tk »

Welke 40cc chinees is nou het beste, en waarom? (of welke zou jij aanschaffen? en waarom?)
De polini 911 replica?
de watergekoelde Blata orgami replica's
of de luchtgekoelde Blata orgami replica's?

En zijn er al meer 40cc replica's? (bv van grc of stamas?)

En van de blata imitaites? wat is het verschil nou tussen de die van Vcom, en die van sendai?
Alleen de sendai (luchtgekoeld?) is toegestaan op NK toch?

En moet je bij alle imitaties direct een nieuwe koppeling monteren, of alleen bij de blata replica's?

En heeft de polini imitatie ook koelprobelemen, net zoals de blata imitatie?

Zijn er nog meer punten die direct aangepast moeten worden?


(mischien een idee om een keer alles op een rij te zetten, en boven aan het forum plaatsen? want overal staat nu iets, maar een kort overzicht is wel zo makkelijk voor iedereen, je moet nu veel research doen voor je een antwoord hebt, en voor je een compleet beeld kunt vormen over een bepaalde immitatie, moet je een hele dag alle berichten doorlezen, dus mischien een idee?)
to finish first, you first have to finish!!
Gast

Bericht door Gast »

handig deze post graag mee rinfo hier over want wat jij vraagt vind ik ook wel handig om te weten:) :roll: :oops:
Gast

Bericht door Gast »

Hi,

Wie moet hier antwoord op gaan geven dan, dat kan eigenlijk alleen een onafhankeklijke particulier die alle bikes heeft getest en dan nog zegt het behoorlijk weinig omdat het grootste probleem bij de chinezen eigenlijk de continuiteit is! Wat wil zeggen dat als je 10 bikes uit de doos haalt van hetzelfde merk ze toch nog alle 10 anders lopen en zijn...

Kortom een echt heel goed vergelijk ga je niet krijgen, ik denk dat ik het wel heel aardig weet (en zelfs behoorlijk objectief) maar wat ik ook roep iedereen zal toch roepen dat ik bevooroordeeld ben en dat klopt natuurlijk ook nog. Je moet er in ieder geval van uit gaan dat er gewoon geen goede Chinees bestaat, zeker niet als je het gaat vergelijken echte bikes (zoals bijv Italiaanse bikes), als je mij vraagt of het goed genoeg is voor wat ze kosten zeg ik JA.

Als je niet handig bent moet je er niet aan beginnen en als je denkt dat je met alleen de aanschaf van een chinees gelijk helemaal klaar bent om het hele jaar te gaan rammen op het circuit dan moet je er ook niet aan beginnen!! Die dingen zijn gewoon belachelijk goedkoop, en de mannen die op de echte bikes rijden gunnen ze nog niet een blik waardig.. Je moet het gewoon zien dat het leuke bikes zijn die behoorlijk veel lol voor het geld geven en de opstap naar minibiken mogelijk maken!

Je keuze hangt dus sterk af van een paar dingen:

- Hoe zwaar ben je??
- Waar wil je gaan rijden??
- Hoeveel wil je max. uitgeven??
- Zoek je betrouwbaarheid of snelheid??

En ik weet ook wel dat iedereen eigenlijk 100,- uit wil geven, het snelst van de baan wil zijn en het hele jaar verder zonder sleutelen wil rondrijden!! Mijn tip; ga dan op dammen!

Gr Peter
V-Racer Nederland
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

De Polini 911 Replica.

Voordelen:
Het Frame is mooi en erg stevig.
Koppeling is volgens mij van een 47cc en pakt vroeg aan en slijt niet hard.
Watergekoeld, Koelproblemen heb ik nog niet gehad.
Blokje loopt hard, er zit alleen wel een vermogensdipje in maar loopt hoog door in toeren.
Goede en stevige clipons, veel beter dan die van sendai aikido b.v.
Goedkoop (€415,- inc. verz.kost. in mijn geval).

Nadelen:
je kunt zien dat de bike snel gebouwd is (wielen niet uitgelijnd, kuiprubbers niet netjes gemonteerd etc.).
Kuip is niet correct gemonteerd (op de snelle manier dus)
Ketting is niet geweldig, er zitten stugge stukken in (te zwaar geklonken).
Sommige bouten zijn bagger.

Dit zijn mijn bevindingen van de Bami Polini
Ik heb de spoelpoorten van de cilinder pas gemaakt aan het carter, tevens heb ik een butterfly carb. aangeschaft, en strakkere koppelingsveren.
ik vermoed dat nu het vermogensdipje weg is, de koppeling zal nu ook beter oppakken.

In mijn ogen heeft de Polini 911 replica de beste prijs/prestatie verhouding, hoewel ik (persoonlijk) de Origami replica mooier vind.

Richard

Nu nog iemand zo'n verslagje van een origami repl. lucht, en watergekoeld
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

ik weeg rond 75 kg
ik wil rijden op race track of straat
ik wil max ja ik weet niet hoeveel kopm ik uit
ik wil een balans tussen snelheid en betrouwbaarheid
Gast

Bericht door Gast »

Richard D schreef:De Polini 911 Replica.

Voordelen:
Het Frame is mooi en erg stevig.
Koppeling is volgens mij van een 47cc en pakt vroeg aan en slijt niet hard.
Watergekoeld, Koelproblemen heb ik nog niet gehad.
Blokje loopt hard, er zit alleen wel een vermogensdipje in maar loopt hoog door in toeren.
Goede en stevige clipons, veel beter dan die van sendai aikido b.v.
Goedkoop (€415,- inc. verz.kost. in mijn geval).

Nadelen:
je kunt zien dat de bike snel gebouwd is (wielen niet uitgelijnd, kuiprubbers niet netjes gemonteerd etc.).
Kuip is niet correct gemonteerd (op de snelle manier dus)
Ketting is niet geweldig, er zitten stugge stukken in (te zwaar geklonken).
Sommige bouten zijn bagger.

Dit zijn mijn bevindingen van de Bami Polini
Ik heb de spoelpoorten van de cilinder pas gemaakt aan het carter, tevens heb ik een butterfly carb. aangeschaft, en strakkere koppelingsveren.
ik vermoed dat nu het vermogensdipje weg is, de koppeling zal nu ook beter oppakken.

In mijn ogen heeft de Polini 911 replica de beste prijs/prestatie verhouding, hoewel ik (persoonlijk) de Origami replica mooier vind.

Richard

Nu nog iemand zo'n verslagje van een origami repl. lucht, en watergekoeld
Hey,

ff een vraagje welke site is dat waar jij er 415 euro met verzendkosten moet voorbetalen ??

mzzl Rick
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Dat was bij E-bay, het was een beetje mazzel hebben en op het juiste moment bieden :D .
De meeste bikes op e-bay gaan weg voor 400-425 euro exl. verz.kost.

kijk maar http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 09847&rd=1
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

de "luchtgekoelde" replica is toch 50 cc en in vergelijking tot de watergekoelde stukken langzamer?


ik neem aan dat deze blokken totaal verschillend zijn? en dus ook kwa onderdelen niet uitwisselbaar of zijn b.v de koppeling en onsteking wel hetzelfde?
SkeurijzeR.tk
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door SkeurijzeR.tk »

Ik ga in geen geval 2000 euro betalen voor een italiaanse minibike.
Als ik er 1 koop, is het echt als hobby, dus ook geen ambities voor NK's.
Toch wil ik tijdens trainingen wel meekomen, dus daarom gaat de voorkeur naar een 40cc uit.

Ik kan wel het een en ander, dus sleutelen is niet zon probleem.
Die assamblage dingen, die heb je zowel bij de Blata als de Polini imitaties?

Verder is er dus niet de drang om goed en snel materiaal te hebben, koste wat kost. Maar gewoon betaalbare mini, waarmee je toch hard kunt rijden.

Ikzelf vind de Blata imitaties toch iets mooiere look hebben. Maar de polini imitaties zijn toch wel een stuk voordeliger. Dus als de kwaliteit van de mini's hetzelfde zijn?

Want even kort samengevat (voor zover ik uit research te weten ben gekomen)
De min punten van de blata imitaties zijn
- de koppeling. Na 10 min rijden is die op
- de vloeitstofgekoelde motoren hebben af en toe waterkokers
- slechte afwerking, alles moet uit elkaar gehaald worden en nagelopen.

Zijn er nog toevoegingen?
En geld voor de polini imitatie hetzelfde?
to finish first, you first have to finish!!
Gast

Bericht door Gast »

SkeurijzeR.tk schreef:Want even kort samengevat (voor zover ik uit research te weten ben gekomen)
De min punten van de blata imitaties zijn
- de koppeling. Na 10 min rijden is die op
- de vloeitstofgekoelde motoren hebben af en toe waterkokers
- slechte afwerking, alles moet uit elkaar gehaald worden en nagelopen.
Klopt! Koppeling is snel op, koelen idd niet zo goed af, maar qua afwerking vindt ik infeite de boutjes maar een minpunt..triestig materiaal en als je één lost, hebt je 80% kans dat die ronddraaid of breekt. Anders moet ik zeggen, geen klagen van de afwerking, kader en brug zijn goed, voorvork ook goed, clipons goed..
Gast

Bericht door Gast »

hey bikerzz,

Ik heb mijn V-racer nitro sport, oftewel de SQ mt-4A (blata b1 ripoff)nu al 6maanden en ben cker heel tevreden, er zijn wel wat aandacht puntjes....

De afwerking op mijn bike is redelijk,
Ik heb de bike niet zozeer willen tunen, maar wou er wel voor zorgen dat ie een stuk betrouwbaarder en beter liep..

Als eerste heb ik een grotere carburateur erop gezet(del'lorto phva 17,5 met blata spruitstuk en luchtfilter), al klinkt het wat vreemd maar door de betere "powerband" hield de koppeling het een stuk beter uit!!
Ik heb uiteindelijk met die twee standaart koppelingen een stuk of 30 tankjes benzine leeg gereden, das niet slecht!!?

Toen die koppelingen op waren, heb ik er een van Hank onder gezet(kun je tegenwoordig ook bij V-racer kopen, geloof ik..), in een woord WOW, stukken beter en die doet het nog steed's erg goed, Hank heeft een hele mooie topic over die koppelingen geschreven(moet je maar ff opzoeken in dit forum), hij schrijft ook hoe je je kopp. huis kunt aanpassen voor beter gekoelde koppeling, help alweer iet's....en is simpel..
Dit samen met het 70tand's achtertandwiel heeft ervoor gezorg dat ik daar geen "zorgen"meer om heb....

Verder had ik een probleempje met de snaartje's van de waterpomp, die bleven maar breken , ik heb wat industrieele gevonden die een stuk sterker zijn, problem solved..

De motor en de cilinder zijn helemaal standaart verder, en voelt nog steed's sterk en snel!!!
Wat betrefd die koeling's problemen... dat is alleen op korte indoor baantjes, buiten heb ik daar echt geen last van, de blata's zijn ontworpen om hard te gaan en ik heb wel een's ergen's gelezen dat voor een goeie koeling je ongeveer 35km/u of harder moet rijden, dat lukt niet altijd indoor's, dus heb ik er een pc fan op de radiator gebouwd met een klein accutje ter ondersteuning(en je raad het al ook bij V-com verkrijgbaar).

Ik kan niet zeggen dat ik onpartijdig ben want ik heb alleen ervaring met deze bike, en deze leverancier..

Na een paar honder euro "leergeld" heb ik nu een leuke en goedkope bike, en het was voor mij een leuke introductie van de sport minibiken, alhoewel ik nu wel graag een echte Blata zou willen hebben.....Zijn in de aanbieding nu voor 2000 euries hmmm...

groete!! A
Ducati

Bericht door Ducati »

A.R.T. Arnhem Racing Team schreef: alhoewel ik nu wel graag een echte Blata zou willen hebben.....Zijn in de aanbieding nu voor 2000 euries hmmm...

groete!! A
I know 8)

Daar was mijn oog ook al opgevallen en ik kan me ouwe bike bij hun (Derou) inruilen,dus dat scheelt ook weer.
Laatst gewijzigd door Ducati op di 10 mei 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
SkeurijzeR.tk
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door SkeurijzeR.tk »

Maar heeft de Polini imitatie diezelfdeminpunten? of heeft deze er nog meer / minder?

Want de polini imitatie is wel een stuk goedkoper in aanschaf

@ A.R.T. Arnhem Racing Team
En doe je dan je imitatie van de hand toevallig?
to finish first, you first have to finish!!
Gast

Bericht door Gast »

sorry, not for sale, die doe ik nooit meer weg,...lol
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

Ik zou ook Polini Replica kiezen :wink:
Heb ik ook :?
Gesloten