cabarateur uitdraaien

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

carburateur

Bericht door Ronnie »

Doe dit nu niet, dat uitdraaien.
Een grotere carburateur is niet alleen groter op de diameter, ook de rest is aangepast.

Hij zal er echt niet mooi op lopen, met kans op een vastloper.
Dit gaat je dan uiteindelijk meer kosten dan een nieuwe carburateur.

koop gewoon een dellorto 16/16 sha met luchtfilter, en hij doet het prima.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

in het blad Bromfiets staat wel een stuk over het uitdraaien van carburateurs,
wordt afgeraden, maar er staat dat het wel kan bij sommige carburatueurs..staat alleen niet bij welke.
maar een SHA kost iets van 35 euro, dus ik zou het niet riskeren. als je je ouwe houdt heb je altijd nog een reserve
stonnyt

Bericht door stonnyt »

ik heb zelg ook m'n cab. uitgeboord tot 15mm op 50snel en sproeier 70 hij loop fantasties maar in het beging krijgt hij teveel lucht
maar verder dan 15mm kun je een 12 mm bing niet uitboren draien of vijlen want ander gaat je venturie kapot en zuigt hij niks geen benzine maar aan
Neluhz

Bericht door Neluhz »

stonnyt schreef:ik heb zelg ook m'n cab. uitgeboord tot 15mm op 50snel en sproeier 70 hij loop fantasties maar in het beging krijgt hij teveel lucht
maar verder dan 15mm kun je een 12 mm bing niet uitboren draien of vijlen want ander gaat je venturie kapot en zuigt hij niks geen benzine maar aan
doordat je venturi kapot gaat zuigt hij geen benzine meer aan.// :roll: :roll: :roll:
Gast

Bericht door Gast »

een 12 bing is uit te draaien tot 15 mm, zo is het gewoon. meestal lopen ze dan nog wel lekker, hoewel een echte 15 meestal toch net ff wat hendiger is qua afstellen etc. wat je wel moet doen is voor het uitdraaien je sproeierbuis eruit halen, en naderhand weer monteren natuurlijk :P. zo moet het wel te doen zijn!
Plaats reactie