VOOR TANDWIEL ZIT VAST!!!

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

VOOR TANDWIEL ZIT VAST!!!

Bericht door doede46 »

hallo minibikerss

ik heb een probleem,,,mijn voor tandwiel van me puch blok zit vast als een huis...kan niet meer naar voren draaien en ook niet meer naar achteren..
motorblok liep gister middag wel..maar die avond probeerde ik de motor te starten maar toen liep die niet meer.. :cry: dus nu zit ie ook vast.. :cry: :shock:
iemand enig idee wat het kan zijn??? :roll: :?:

MvG DoeDe
Laatst gewijzigd door doede46 op za 07 mei 2005, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Bericht door Gast »

ff clipje eraf halen en kijken of je iets beschadigd hebt of gewoon ff eraf halen en er weer op zetten.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Het kan meerdere oorzaken hebben..

Ik zou de koppelingsdeksel er even afhalen.. Misschien is de koppeling los gelopen van de krukas of zit de veer van de deksel vast...

Je kunt je minibike zo op zijn zijkant leggen om de deksel er af te halen. Dan kan de olie in het blok blijven zitten.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

als ik jouw was zou ik even je karter deksels van elkaar afhalen, dus het hele blok eraf halen en uit elkaar halen, mischien zijn je lagers wel vast gelopen.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: VOOR TANDWIEL ZIT VAST!!!

Bericht door Wim »

doede46 schreef:hallo minibikerss

ik heb een probleem,,,mijn voor tandwiel van me puch blok zit vast als een huis...kan niet meer naar voren draaien en ook niet meer naar achteren..
motorblok liep gister middag wel..maar die avond probeerde ik de motor te starten maar toen liep die niet meer.. :cry: dus nu zit ie ook vast.. :cry: :shock:
iemand enig idee wat het kan zijn??? :roll: :?:

MvG DoeDe


hoi

's meestal te vinden aan de koppelingskant...

pennetje uit drukplaat,
pennen van koppeling naar buiten gebogen,
koppelingsvoering losgelopen,
moer losgelopen,
veer op drukplaat losgesprongen,

kan allemaal.....


succes

Wim


laat je ook even weten wat 't probleem is/was??
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

bedankt mensen! :lol:
k ga het allemaal ff controleren,,en dan zal ik gelijk vertellen wat het probleem was :wink:
thankss...en meerdere tips altijd welkom :lol:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
stefano

Bericht door stefano »

Er kan ook een stukje metaal,wat van 1 van je tandwielen(of ergens anders) is afgebroken tussen de tandjes zit.

Stefan
stonnyt

Bericht door stonnyt »

gaat het om het voortand wiel in het blok of het voor tandwiel waar de ketting over loop want bij dat 2e wat ik zij is het makkelijk op te lossen
gewoon een sluufje in je carter maken zodat het weer makelijk draai maar bij het eertse wat ik zij daar zou ik niet weten hoe je dat oplost
stefano

Bericht door stefano »

stonnyt schreef:gaat het om het voortand wiel in het blok of het voor tandwiel waar de ketting over loop want bij dat 2e wat ik zij is het makkelijk op te lossen
gewoon een sluufje in je carter maken zodat het weer makelijk draai maar bij het eertse wat ik zij daar zou ik niet weten hoe je dat oplost

Verklaar???

Als je voortandwiel(extern vastzit)Heeft dat waarschijnlijk te maken met de tandwielen in je blokje.

Men achterwiel gaat ook moeilijk rond,ben er zojuist achter gekomen dat mijn startplaat(het pennetje)zijn beste tijd heeft gehad.
Het ringetje was van het pennetje gedrukt,en zat tussen koppeling en koppelings huis.

Stefan
racertje

Bericht door racertje »

zou idd best wel een kromme grondplaat van de koppeling kunnen zijn, waardoor de segmenten tegen het koppelingshuis aangedrukt blijven zitten.
Maar dan zou je de minibike wel moeten kunnen duwen(met weerstand), je moet alleen door de compressie heen omdat je krukas nu meedraaid met je voortandwiel.

Wat Koen al zei, het is makkelijk te controleren..
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Da's nouw echt een vreemd probleem, Weet je zeker dat het niet je achterwiel is wat vast zit? Anders, toen je hem af liet slaan, Gebeurde er toen its vreemds of zo? Lijkt mij dat de lagers dan inderdaad een probleem hebben of zo, maar hoe kunnen die dan zo muurvast lopen? ik vind het allemaal maar vreemd
Jah zo is het.
racertje

Bericht door racertje »

er kijken er hier genoeg uit naar het verlossende antwoord :lol:

hup maak open dat ding;-)
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

ik heb het probleem gevonden! :lol:
ik heb de koppeling open gehaald,en ik trek de deksel dr af en ik zie het gelijk,
het boutje wat in het midden zit van die koppelingsplaat enzo die lag gewoon los in de koppelingsdeksel,geen idee hoe deze er uit is getrild ofzo :? maar iig zit het nu weer goed,hij rijd nu wel 35km/h ofzo maar k denk dat dat aan het afstellen ligt volgende week ff carb+ontsteking afstellen en dan hopen dat ie weer goed is, 8)

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Plaats reactie