Zelfgemaakt 3 versnellings minibike met standaard puch bloK!

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Zelfgemaakt 3 versnellings minibike met standaard puch bloK!

Bericht door Gast »

Na lang rotzooien werkt het. 3 versnellingen op een standaard 50 cc blok!!. Ik moet alleen nog een keer een andere uitlaat lassen want deze wil niet erg veel toeren maken.
De versnellingen werken eigenlijk heel eenvoudig, eerst wordt de ketting overgedreven naar de rechterzijde, waarna deze door een fietsnaaf gaat. En deze uiteindelijk het achterwieltje aandrijft. T verbaasde me hoe eenvoudig het schakelen is, gewoon gas even los en *klik*! Ik ga het frame nog overspuiten. Ik kan je vertellen , het trekt waanzinnig hard op :twisted:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sachs power :wink:
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

GENIAAL! :o

'T geheel ziet er echt niet uit. Who cares!? 8)

Echt geweldig, wat een idee :lol:

Grt.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Haha zeker leuk bedacht! :lol:
Je voorvork is wel erg lang.. beetje chopper model :wink:
Xander

Bericht door Xander »

standaard 50 cc blok!!.
logisch dat het geen toeren draaid
Gast

Bericht door Gast »

Xander schreef:
standaard 50 cc blok!!.
logisch dat het geen toeren draaid
Ik ben bang dat als ik mijn 70 cc cilinder monteer alles krom trekt :?
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ik zou zeggen probeer het dan zie je het en dan weet je ook dat je een steviger frame moet hebben :wink: en trekt het neit krom ist toch leuk :wink:
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

ziet er gangsterlijk uit!! 8)

Alleen hoe heb je dat tandwiel aan die fietsnaaf vast gemaakt ??
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gast

Bericht door Gast »

jordy 15 schreef:ziet er gangsterlijk uit!! 8)

Alleen hoe heb je dat tandwiel aan die fietsnaaf vast gemaakt ??
Ik heb de remtrommels eruit gehaald en 2 'bussen'gedraaid en die erin geschroeft, waarna ik een tomos tandwiel erop kon schroeven. :)
stefano

Bericht door stefano »

Geniaal zoals rossifumi zegt!!!!

Het lijkt wel een ouderwetse machine!!!

Kicken man

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

Allemaal wel leuk en aardig, maar hoe schakel je terug???
Gast

Bericht door Gast »

net als op je fiets :P maar hoe zijn die overbreng verhoudingen in zon versnellingsnaaf nou? en had je misschien niet met een tussennaafje minder kunnen doen :D, gewoon tandwiel op het achterwiel aan de rechterkant...
Gast

Bericht door Gast »

Helaas dat gaat niet werken, de naven kun je alleen op de manier gebruiken, anders schiet hij gelijk in z'n vrijloop. Als ik hem andersom had geplaatst, had het blok ook anders moeten draaien.
En terug schakelen heel eenvoudig gewoon gas los en klikken maar.
En de overbrengverhouding in die naaf. Ik zou t eigenlijk niet zo weten, wel weet ik dat als ik in de 3e versnelling van stilstand optrek hij moeite heeft om op toeren te komen. Dus k zit volgens mij wel aardig goed.
Ik zal binnenkort even een filmpje maken.
Thomas

Bericht door Thomas »

mooi maar je moet wel echt iets doen aan die look want nu is hij
wel niet zo mooi hoor :P

laat me weten hoe snel hij gaat
Gast

Bericht door Gast »

Thomas schreef:mooi maar je moet wel echt iets doen aan die look want nu is hij
wel niet zo mooi hoor :P

laat me weten hoe snel hij gaat
Ik heb er al 55 op gereden door de straat. Maar t gaat vervelen, dus ik ga mijn 70 cc cilindertje met 15 mm scooter carb maar erop fixen 8)
Gast

Bericht door Gast »

ferdy schreef:Helaas dat gaat niet werken, de naven kun je alleen op de manier gebruiken, anders schiet hij gelijk in z'n vrijloop. Als ik hem andersom had geplaatst, had het blok ook anders moeten draaien.
En terug schakelen heel eenvoudig gewoon gas los en klikken maar.
En de overbrengverhouding in die naaf. Ik zou t eigenlijk niet zo weten, wel weet ik dat als ik in de 3e versnelling van stilstand optrek hij moeite heeft om op toeren te komen. Dus k zit volgens mij wel aardig goed.
Ik zal binnenkort even een filmpje maken.
ah oke, ik snap hem :P neej met die verhoudingen bedoelde ik of er ook een versenlling is waarbij het zaakje zegmaar 1:1 is?
Plaats reactie