Olie aan de uitlaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Thomas

Olie aan de uitlaat

Bericht door Thomas »

Telkens als ik ga rijden met mijn minibike zit er olie aan de uitlaat.

Is dat omdat de mixing mis is? Van mijn broer likt het op zijn spatbord.

:? :?
Gast

Bericht door Gast »

Laat ik vandaag hetzelfde gezien hebben :) Ben idd benieuwd of ik hem te rijk heb gesmeerd, alhoewel hij bij de tweede tank al niet meer rookte.
Gast

Bericht door Gast »

waar zit de olie aan je uitlaat? begin midden eind?
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:waar zit de olie aan je uitlaat? begin midden eind?
Bij mij zit schijnbaar een klein gaatje bij zijn ophangpunt. Ik heb er net uitlaatpasta op gesmeerd :)
Gast

Bericht door Gast »

Yzord schreef:
mastahhh schreef:waar zit de olie aan je uitlaat? begin midden eind?
Bij mij zit schijnbaar een klein gaatje bij zijn ophangpunt. Ik heb er net uitlaatpasta op gesmeerd :)
uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitte
Lelyracing

Re: Olie aan de uitlaat

Bericht door Lelyracing »

Thomas schreef:Telkens als ik ga rijden met mijn minibike zit er olie aan de uitlaat.

Is dat omdat de mixing mis is? Van mijn broer likt het op zijn spatbord.

:? :?
ik heb hetzelfde bij mij zit het aan de uit laat ( achter de demper) en aan mijn spatbord
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:
Yzord schreef:
mastahhh schreef:waar zit de olie aan je uitlaat? begin midden eind?
Bij mij zit schijnbaar een klein gaatje bij zijn ophangpunt. Ik heb er net uitlaatpasta op gesmeerd :)
uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitte
Dat is een soort pasta welke uitzet als het heet wordt. Ik gebruik het voor hele kleine gaatjes in mijn auto uitlaat. Of om aansluitende uitlaatdelen beter af te laten sluiten.

De uitlaat van chinezen zijn niet luchtdicht. Ze hebben een koker om de uitlaat heen geschoven en die vastgezet met een borgpin. Als je bike stationair loopt moet je maar eens voelen daar, dan voel je lucht ontsnappen. Uiteraard is een volledig luchtdichte uitlaat veel beter voor je trekkracht :)
Thomas

Bericht door Thomas »

de olie zit helemaal aan het einde. Dus heb ik hem mss teveel ingesmeerd?

Want anders moet ik altijd dat uitkuisen met een doekje
Gast

Bericht door Gast »

Yzord schreef:
mastahhh schreef:
Yzord schreef: Bij mij zit schijnbaar een klein gaatje bij zijn ophangpunt. Ik heb er net uitlaatpasta op gesmeerd :)
uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitte
Dat is een soort pasta welke uitzet als het heet wordt. Ik gebruik het voor hele kleine gaatjes in mijn auto uitlaat. Of om aansluitende uitlaatdelen beter af te laten sluiten.

De uitlaat van chinezen zijn niet luchtdicht. Ze hebben een koker om de uitlaat heen geschoven en die vastgezet met een borgpin. Als je bike stationair loopt moet je maar eens voelen daar, dan voel je lucht ontsnappen. Uiteraard is een volledig luchtdichte uitlaat veel beter voor je trekkracht :)
dus dat betekent als je alle gaatjes waar lucht ontsnapt met die pasta dicht maakt je iets meer trekkracht krijgt ?
Gast

Bericht door Gast »

jah

maar is bijna niet merkbaar als je paar hele kleine gaatjes hebt.
Gast

Bericht door Gast »

Bubba Sparxx schreef:
Yzord schreef:
mastahhh schreef: uitlaatpasta? wat is dat voor leuk goedje? waar is het te koop en kan het tegen hitte
Dat is een soort pasta welke uitzet als het heet wordt. Ik gebruik het voor hele kleine gaatjes in mijn auto uitlaat. Of om aansluitende uitlaatdelen beter af te laten sluiten.

De uitlaat van chinezen zijn niet luchtdicht. Ze hebben een koker om de uitlaat heen geschoven en die vastgezet met een borgpin. Als je bike stationair loopt moet je maar eens voelen daar, dan voel je lucht ontsnappen. Uiteraard is een volledig luchtdichte uitlaat veel beter voor je trekkracht :)
dus dat betekent als je alle gaatjes waar lucht ontsnapt met die pasta dicht maakt je iets meer trekkracht krijgt ?
Een volledig afgesloten circuit zal inderdaad wat meer koppel geven, maar of je het merkt....nee denk het niet.
Gast

Bericht door Gast »

je zal het mss zien als je hem op een testbank zet.
Thomas

Bericht door Thomas »

ja interesant onderwerp maar we zijn van mijn probleem aan het afdwalen hé
:P :x :P :x :P

Kan mij nu iemand zeggen wat ik er kan aan doen of niet en wat mijn
probleem is?
Gast

Bericht door Gast »

Thomas schreef:ja interesant onderwerp maar we zijn van mijn probleem aan het afdwalen hé
:P :x :P :x :P

Kan mij nu iemand zeggen wat ik er kan aan doen of niet en wat mijn
probleem is?
We waren niet echt aan het afdwalen, ging om hetzelfde probleem ;)

Maar als ik logisch nadenk, dan is de olie in je uitlaat niet gestookte olie. Oftewel, hij verbrand niet alles, wat er op kan duiden dat je mengsel te rijk aan olie is.

Maar dat is als ik logisch nadenk :) Probeer je mengsel eens op 1:35
Thomas

Bericht door Thomas »

Yzord schreef:
Thomas schreef:ja interesant onderwerp maar we zijn van mijn probleem aan het afdwalen hé
:P :x :P :x :P

Kan mij nu iemand zeggen wat ik er kan aan doen of niet en wat mijn
probleem is?
We waren niet echt aan het afdwalen, ging om hetzelfde probleem ;)

Maar als ik logisch nadenk, dan is de olie in je uitlaat niet gestookte olie. Oftewel, hij verbrand niet alles, wat er op kan duiden dat je mengsel te rijk aan olie is.

Maar dat is als ik logisch nadenk :) Probeer je mengsel eens op 1:35
ok thx en nu ik mijn antwoord heb mag je doorpraten over wat je bezig was :lol:
Zal eens proberen op 1:35 als ik nog eens benzine moet maken
Plaats reactie