Geen vonk

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Geen vonk

Bericht door Marvin15 »

M'n puch blokje vonkt niet meer :x
Van de een op de andere dag vonkte hij niet meer...
verschillende goede bougies geprobeerd, kabel op massa gehouden, allemaal niks..
Bougie kabel is goed, en als ik vanaf de bougi kabel naar 1 van die boutjes van het zwarte kastje (bobine) achter het vliegwiel meet, meet ik gewoon weerstand..

Wat kan het zo ineens zijn? Die gele en zwarte draad uit het blok maken ook geen massa, is niks aan veranderd.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Bobine ff voor de zekerheid doormeten..

Alle bedrading controleren op breukjes / sluitingen..

Bougie, kabel, contactpunten, grondplaat verschoven ? je weet maar nooit..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Contact punten zijn niet zwart ofzo, en openen en sluiten goed. Voor zover ik zie is de grondplaat ook niet verschofen, straks even afstellen.
Hoe meet ik de bobinen en 1 en ander door?
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Hij doet het weer :? . Hele grondplaat eraf gehaald, en weer gemonteerd, enigste wat ik zag was dat de veer van de contactpunt een beetje geroest was, dus die heb ik opgeschuurd...
Ontsteking nog even afgesteld en hij vonkt weer.

Licht bobine heb ik maar weg gelaten..

Hoeveel volt levert dat ding? 6toch? dan hang ik er een paar ledjes aan :P gewoon die gele draad naar een rij ledjes, en dan aan massa hangen toch??
stefano

Bericht door stefano »

Ja Stel je hebt letjes voor 1,5 volt moet je er 4 in serie zetten,als je er meer aan wil kun je er weer 4 paralel overheen zetten.

Bij serie moet je de lampjes door verbinden dus +naar contact lampje andere contact lampje naar volgende lampje enz,enz

Paralel moet je weer de + pakken vanaf voor het 1e lampje wat in serie staat, en dan weer met 4 lampjes in serie.

Massa kan gewoon aan het frame geknoopt worden.

Stefan
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Marvin15 schreef:Hij doet het weer :? . Hele grondplaat eraf gehaald, en weer gemonteerd, enigste wat ik zag was dat de veer van de contactpunt een beetje geroest was, dus die heb ik opgeschuurd...
Ontsteking nog even afgesteld en hij vonkt weer.

Licht bobine heb ik maar weg gelaten..

Hoeveel volt levert dat ding? 6toch? dan hang ik er een paar ledjes aan :P gewoon die gele draad naar een rij ledjes, en dan aan massa hangen toch??
licht bobine=licht spoel, een bobine is een spoel die erop gericht is een hoger voltage te verkrijgen(tegen de 10000 volt, maar wel heel weinig ampéres)
Jah zo is het.
Plaats reactie