bougie smelt weg polini 4.2

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
remmie_22

bougie smelt weg polini 4.2

Bericht door remmie_22 »

hoi....,

ik zit met een probleem :( mijn bougies smelten de hele tijd weg(met het weg smelten bedoel ik dan het gedeelte waar hij tussen vonkt),
de warmte graad van de bougie is goed!
ik rijd momenteel met een 14/14 carberateur en de orginele 40cc cilinder wel heb ik een tuningpipe gemonteerd!
ik dacht zelf misschien ligt het aan een te kleine sproeier er zit momenteel een 68 sproeier in ik dacht misschien is dat te klein :?:
of zou het misschien aan de bobine liggen dat deze een te sterke vonk doorgeeft :?:

ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :wink:

mvg remco
Gast

Bericht door Gast »

welke afstand heb je tussen de elktroden?

en wegsmelten? nog nooit van gehoord zelfs niet met hitte 9 in een 85cc
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:welke afstand heb je tussen de elktroden?

en wegsmelten? nog nooit van gehoord zelfs niet met hitte 9 in een 85cc
Je kan een extra koppakking monteren. Dit duid trouwens ook op een te kleine sproeier.
Gast

Bericht door Gast »

doel je op dat ze zquish te klein is? lijkt me sterk of hij meot het veranderd hebben
remmie_22

Bericht door remmie_22 »

hey

wat betekent zquish? :oops:
ik zal er morgen eens een grotere sproeier in zetten ik rijd nu met een 68
denk dfat ik dan maar is een 74 ofzo probeer wat denken jullie?

mvg remco :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Squish is de ruimte die overblijft wanneer je zuiger helemaal bovenin staat (BDP=bovenste dooie punt), tussen het zuiger oppervlak en de zogenaamde squishband, het oppervlak aan de buitenrand van je cilinderkop dus.

dus bij een squish van 0.5 mm raakt je zuiger je kop niet maar hij stopt er dus 0.5mm er voor.

deze squish is nodig om detonatie (pingelen te voorkomen), het wordt vaak zo laag mogelijk gehouden om zo de maximale compressie te bereiken, maar te klein kan dus pingelen veroorzaken, het is makkelijk te meten door mbv een koordje soldeertin via je bougiegat naar binnen te gaan richting cilinderwand, en de zuiger een keer met de hand naar BDP te trekken, nu meet je het platst gedrukte deel van je koordje tin en je hebt je squish te pakken, je kunt dus met een dikkere/dunnere voetpakking, of koppakking je squish beinvloeden.


wat dat verbranden van je bougie betreft, kijk eerst even bij een nieuwe bougie wanneer het blok op temperatuur is wat de kleur van je bougie is, dit zegt heel veel over de te rijke/arme verbranding.

wit=arm
zwart/roet=rijk
koffie met melk=perfect

Zit je bougie niet te diep in je kop waardoor hij vrij dicht op je zuiger komt, en dus veel warmte ontvangt??
Gast

Bericht door Gast »

heb je misschien een lange schacht bougie terwijl er een korte in moet?

en misschien een foto van je gesmolten bougie?


en aan je reactie te zien is je squish niet te klein, is zelfs te groot maar zou dat zo laten.
remmie_22

Bericht door remmie_22 »

heb er net een 0.2mm dikkere voetpakking tussen gemonteerd
morgen even een nieuwe bougie en een 4 maten grotere sproeier halen,en dan maar weer proberen he :roll:
ik laat jullie weten wat het effect is geweest.
Hopelijk is het nu goed want ik word er knettergek van denk je een mooi machientje te hebben (grcgr1) en dan dit :wink:

die bougie is trouwens een lange schacht maar dat klopt!

tot laterz groeten remco
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

remmie_22 schreef:heb er net een 0.2mm dikkere voetpakking tussen gemonteerd
morgen even een nieuwe bougie en een 4 maten grotere sproeier halen,en dan maar weer proberen he :roll:
ik laat jullie weten wat het effect is geweest.
Hopelijk is het nu goed want ik word er knettergek van denk je een mooi machientje te hebben (grcgr1) en dan dit :wink:

die bougie is trouwens een lange schacht maar dat klopt!

tot laterz groeten remco
TIP:

Verander altijd 1 ding tegelijk, want dan weet je wat er voor zorgt dat iets minder/beter loopt.

Dus eerst nu zonder andere sproeier testen, en als het nog niet goed gaat met andere sproeier.

Ik denk eigenlijk toch dat het een te hete bougie is. BEn je misschien van merk bougie overgestapt? Want elk merk heeft zijn eigen hitte waardes.

Niels
remmie_22

Bericht door remmie_22 »

hallo

heb nu de andere sproeier en dikkere voetpakking geprobeerd gaat al stukken beter maar de bougie blijft naar 15 min rijden gewoon nog het zelfde dan toen ik hem gemonteerd heb gewoon brandschoon dus
(nog een grotere sproeier monteren?)
krijg morgen ook een snel spruitstuk eerst maar is kijken wat die daarop doet!

groeten
remmie_22

Bericht door remmie_22 »

nou ben uiteindelijk van een 68 naar een 80 sproeier gegaan,en nu is het goed! :P
maar de bougie smelte weg omdat jaja daar komt die DE KRUKAS KEERING WAS LEK daar door zoog hij valse lucht en verbrande de bougie!!!

bedankt allemaal groeten remco :wink:
Gast

Bericht door Gast »

heb je een foto van een gesmolten bougie?

namelijk nog nooit gezien (althans niet dat ik weet)
Ducati

Bericht door Ducati »

Afbeelding
remmie_22

Bericht door remmie_22 »

hoi niels

zo dat ziet er ff beroerd uit,zo erg was het bij mij nog niet!!
zal morgen ff wat fotos maken van de bougies!

groeten
Ducati

Bericht door Ducati »

Vond ik na een tijdje googlen...

Bougie was van 4x4 waarvan het blok helemaal naar de !CENCUUR! was
Plaats reactie