zuigerveer

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
blanco220

zuigerveer

Bericht door blanco220 »

mijn zuiger veer van 65 cc polini is afgebroken .Voor een nieuwe moet die absoluut van polini zijn of maakt dit niet uit .(dat alleen de maat belangrijk is)
groeten
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Zou wel voor een polini gaan, weet je zeker dat je kwaliteit heb, waarschijnlijk moet het zelfs. Die zuigerveer kost €5,50.

Niels
tuindorper

Bericht door tuindorper »

voor die 5 euro zou ik dan zeker er een van polini nemen
beter 5 euro dan 3 en dat dan je blokje na een tijd vastloopt

niet dat het zo snel gaat maar natuurlijk wel sneller
blanco220

Bericht door blanco220 »

iemand tips hoe ik deze beste monteer met de cilinder krijg namelijk de cilinder niet over de zuiger en daarom is de veer afgebroken
groeten
Gast

Bericht door Gast »

eerst de bovenste erin en dan beetje pielen m de onderste goed t krijgen en dan er verder overheen.

handigste is dan om je vingers op de veer te houden waar die inhammen zitten op je cil
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

mastahhh schreef:eerst de bovenste erin en dan beetje pielen m de onderste goed t krijgen en dan er verder overheen.

handigste is dan om je vingers op de veer te houden waar die inhammen zitten op je cil
Polini heeft maar 1 veer :wink:

Gewoon de zuiger in de achterste stand zetten (Onderste dooie punt) en dan de cilinder eerst over de 4 draadpennen heenschuiven voor een gedeeltje.

Dan het kopje van de zuiger erin en met je vingers de zuigerveer aan 2 kanten !! naar binnenbinnen zodat hij goed sluit bij het zuiger-slotje... nu zou je je cilinder er zo rustig, met beleid, op kunnen schuiven

En denk eraan.. de cilinder(kop) moertjes ALTIJD kruislinks aadraaien !!
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

ook goed :p

en nog 1 tip, probeer rustig te blijven met dit soort dingen ;)anders word het erg duur, dingen breken al af als je ze beet pakt ongeveer.
blanco220

Bericht door blanco220 »

merci voor de tips. Ik ga het nog eens proberen als ik de zuigerveer heb gekocht . Koop er direct 2 zo ben ik zeker.
groeten
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

hmmn polini zuigerveer?

Koop een vertex ofzo!

Die polini dingen slijten voor het leven zo hard!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik begrijp je niet helemaal vertex zijn dat een merk van zuigerveren. En bedoel je dat polini zeer snel verslijt
groeten
Gast

Bericht door Gast »

vertex is idd een merk van zuigerveren en nieuwe zuigers/ overmaat zuigers ..... maar mijn mening is toch gewoon een polini zuigerveer monteren vooral bij polini cilinder omdat je anders gezeik kan krijgen dat als je een zuigerveer monteer die van een harder materiaal is gemaakt dan je cilinderwand , dat je zuigerveer extra slijtage geeft aan je cilinderwand met alle gevolgen van dien

greets,

Reality
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

zuigerveer

Bericht door Ronnie »

niet doen die vertex zuigerveer, gewoon een polini zuigerveer monteren.
Nooit andere onderdelen monteren bij zo'n speciale cilinder.
vertex maakt geen pasklare onderdelen voor een polini puch cilinder.
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey tis al in orde ik heb 3 zuigerveren besteld 2 reseve :wink:
groeten
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

TnTnelis schreef:Zou wel voor een polini gaan, weet je zeker dat je kwaliteit heb, waarschijnlijk moet het zelfs. Die zuigerveer kost €5,50.

Niels
ik heb gewoon een zuigerveer die past gekocht, en het ding koste 2 euro en hield het gewoon een jaar vol (todat ik hem verkocht)
Jah zo is het.
Plaats reactie