(UPDATE Blok Dave, 2e pagina membraan @ carter!)

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Jah..het was mijn vaders idee..Deze uitlaat, heb zelf een zelfbouw erop. Maar we hebben deze uitlaat op mijn bike getest en dat ging echt zeer goed.. op die van me pa gaat ie nog niet helemaal lekker maar dat komt nog wel. Het proberen is leuk en zo kom je meer te weten.. Hij wou erg goed op de mijne en aangezien wij de zelfde setup ong hebben, op de ontsteking na..dus dat komt nog wel met het nodige afstelwerk, Heb de mijne al goed afgesteld.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

die voetsteuntjes kan je zeker verplaatsen ?
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Jah..Deze zijn verstelbaar. je kunt ze naar voren en naar achteren zetten.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

De powerbox. De slangaansluiting zit aan de achterkant.

Afbeelding
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Gister even wezen proefrijden@ industrie terein. Merkte dat elke keer waneer ik met de achterrem bij remde, deze blokkeerde, omdat (zo noem ik het even) de retourveer er elke keer uitschoot. Je wilt mijn achterband niet zien.. overal zitten er happen uit en is hij helemaal losgescheurt, van de bodemlaag-voering het is een pasini 6,1 inch bandje (voor de gene die nog wat hebben liggen?). Helaas kan ik geen foto's maken, foto toestel heeft me zus weekje mee :wink: handig is dat. qwa tandwiel verhouding mag ik wel wat kleiner, rij nu met 14-24 en voor indoor tracks is dat aardig aan de grote kant. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

dave schreef:Gister even wezen proefrijden@ industrie terein. Merkte dat elke keer waneer ik met de achterrem bij remde, deze blokkeerde, omdat (zo noem ik het even) de retourveer er elke keer uitschoot. Je wilt mijn achterband niet zien.. overal zitten er happen uit en is hij helemaal losgescheurt, van de bodemlaag-voering het is een pasini 6,1 inch bandje (voor de gene die nog wat hebben liggen?). Helaas kan ik geen foto's maken, foto toestel heeft me zus weekje mee :wink: handig is dat. qwa tandwiel verhouding mag ik wel wat kleiner, rij nu met 14-24 en voor indoor tracks is dat aardig aan de grote kant. Gr Dave.
6,1 bandjes zijn nieuw in Nederland volgens mij niet te koop :cry:

Ik heb ook 6,1 en 6,6 polini velgen. Weet ook nog niet hoe ik dit probleem op ga lossen.

Suc6...

Grt.
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

Hey Dave Mooie Bikes, Die Uitlaat GENIAAAL! kvind hem echt stoer, alleen vind ik dat voetensteuntje echt Niet praktisch,
Zeg maar als je valt, en je stepje slaat naar binnen wat dan?? kan je grote schade aan richten,

Maar voor de Rest echt TOP!

MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Neluhz

Bericht door Neluhz »

heb je ook met die doos uitlaat gereden?
hoe zit het met de powerband, is die groot/klein?
bij een uitlaat waarbij de gassen maar op een plek terugkeren, zoals bij de doos, heb je namelijk een punt waar de uitlaat echt werkt, op andere punten werkt hij dan niet volledig, om met een vierkante uitlaat een resultaat te bereiken zul je echt een achthoek minimaal moeten maken, en die laten af en toe lopen in de vorm van van een conus, of een parabool, das eigenlijk het best..
ik zou graag resultaten op een testbank willen zien, bijvoorbeeld naast een proma cc, of een opmaat expasiepijp met dezelfde setup...
ben vooral beniewd naar je powerband...
Gast

bikes dave en frans

Bericht door Gast »

uitlaat geeft nog wat problemen onderin maar daar is de carburateur schuld aan is tweedehandsje en er is van alles mee mis haarscheur in de flens en nog meer ! probeer wel een ander te kopen maar boven in gaat hij prima dus ben benieuwd hoe het met goeie carb gaat , heb zundap ontsteking van Wim van t forum gekocht en daar loopt hij prima mee als je toevallig nog een 20 mm carb hebt liggen doe dan maar een mailtje groeten frans. :D
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

hoe zit het met dat voetsteuntje?
want aan de kant van het vliegwiel komt dat mooi uit natuurlijk,, :wink:
maar hoe heb je dat aan de andere kant gedaan dan? :o
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

bikes dave en frans

Bericht door Gast »

hebben aan de rechterkant een beugel aan de achterbrug bevestigd waar de voetsteun plaat op bevestigt is stuur eind van de week wel foto,s op waar je het op kunt zien :wink: groeten frans
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

(Update Blok Dave)
Hallo, ben afgelopen weken, flink druk geweest met mijn bike, heb een membraan inlaat op het carter gemaakt (tig-gelast) met een RQ inlaat kit, de cilinder is aan gort gereden (power one) cilinder kookte bijna! was bij harderwijk indoor, en plotseling sloeg het cilindertje vast. Ben nu bezig met een compleet nieuwe opbouw de rest zal spoedig volgen (foto's).
Let trouwens niet op de 24mm carb is gewoon even als model, omdat deze er mooi oppast, met de power one hebben we hem getest op een zuigergestuurde inlaat, maar er was haast geen verschil te merken tussen de 21mm en deze, alleen wat meer power onderin, de 21 komt er gewoon weer op. Maargoed hier de foto's, inlaat is nog niet compleet afgewerkt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding uitlaat te koop @ te koop sectie.
Afbeelding de onafgewerkte inlaat, moet nog het een en ander aan gebeuren,
Hier zie je de 2 onderste membraan kleppen, welke zo dicht mogelijk op de krukas staat, voor zo min mogelijk verlies en voor de stroming. Mvg Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

:shock:

Hoe heb je dat gedaan , mag je mij ook wel een keer mee helpen .

Kan ik ook mooi bij het team :P

Ik krijg morgen HZ frame e.d. en daar ga ik gelijk aan zitten lassen dus dan mag hij ook in wedstrijden mee doen .

Ik moet nu nog een uitlaat en een cilinder

Ik heb al 6.5'' enzo :P

In de volgende vakantie gaan wij in harders plaza biken , ik weet niet of je ook gaat maar lijkt me wel weer leuk

O ja :x IK WIL JE UITLAAT !

Voor de volgende vakantie moet mijn bike afzijn en ik heb KEINE AUSPUFF !

Later

~bXt~
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Heey lars, zit vrij veel werk in het membraan, maar het resultaat mag er eindelijk zijn. ik ga ook naar harderwijk in de vak, ben nu druk bezig met sleutelen en alles weer erop te schroeven. spreek je wel @ school.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Plaats reactie