warmtegraad

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
blanco220

warmtegraad

Bericht door blanco220 »

Even een vraagje vindt nergens een degelijk antwoord op mijn vraag.Ik zit met een 65 cc polini 18 mm dell/spaco carb puch blokje. Welke warmte graad van bougi is aan te raden kan de graad niet lezen van mijn oude bougie.Heb onder tussen 8 gekocht is deze goed
groeten
Gast

Bericht door Gast »

ik zou 9 erin doen, en eventueel als je die kan vinden hittegraad 11
stefano

Bericht door stefano »

mastahhh schreef:ik zou 9 erin doen, en eventueel als je die kan vinden hittegraad 11
11??

Ik heb 9 erin en geen problemen.

Echte verschillen heb ik ook niet ontdekt.

Stefan
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Over welk merk hebben jullie het??

Niet elke bougie merk gebruikt de zelfde hitte graden. Bij NGK bijv. is hoe lager het getal hoe heter, bij bosch precies andersom.

Niels
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik heb ngk hittegraad 8 is deze goed?
Gast

Bericht door Gast »

jah, splitfire is 11 (niet alle) koste mij bijna 20 eur voor die bougie maar reed wel super, met "dubbele vonk"
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

mastahhh schreef:jah, splitfire is 11 (niet alle) koste mij bijna 20 eur voor die bougie maar reed wel super, met "dubbele vonk"

'k heb zelf slechte ervaring met zo'n splitfire....

word veels te heet..

als je je squish optimaal heb brand je erg snel een gat in je zuiger!


Ggrrttzz

wim
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Hiite graad 8 bij NGK is wel aardig denk, gewoon even testen.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:
mastahhh schreef:jah, splitfire is 11 (niet alle) koste mij bijna 20 eur voor die bougie maar reed wel super, met "dubbele vonk"

'k heb zelf slechte ervaring met zo'n splitfire....

word veels te heet..

als je je squish optimaal heb brand je erg snel een gat in je zuiger!


Ggrrttzz

wim
ik reed met squish van ong 0,8
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mastahhh schreef:jah, splitfire is 11 (niet alle) koste mij bijna 20 eur voor die bougie maar reed wel super, met "dubbele vonk"
ik zag zo'n foto van zo'n splitfire, is dat niet gemakkelijk zelf te maken? Afbeelding Met een beetje een goed dremel setje, ff naar boven buigen, eruit snijden en weer terug buigen, Sterker nog, dat ga ik nu ff proberen :D
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

je moet hem in het midden inslijpen en dan de delen naar buiten buigen!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mastahhh schreef:je moet hem in het midden inslijpen en dan de delen naar buiten buigen!
Jah! Ik heb Het net geprobeert! Wat een verschil man! M'n sendai loopt spontaan 70!!! Sjees niet normaal! Ik heb hem eerst rechtop gebogen, toen met een ijzerzaag ingezaagd (eerst 2 mm ervanaf halen, beter resultaat) Dan weer terug buigen, en ver uit elkaar buigen (ong 2 mm) dan ong allebij de pinnetjes (gezaagde pin) op een afstand van 1 tot 2 mm vanaf de centrale pool buigen en in ong een hoek van 45 graden. Zorg dattie gelijk is, dan heb je aan 2 kanten een vonk, en dat was bij mij ook, en hij liep joh! niet normaal! Hij trok helemaal door :D ik ga eens meer met bougies experimenteren :D Wie weet wat ik nog allemaal kan proberen
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

1 mm van die poll af is neit goed hoor, normaal moet het tussen de 0,3 en 0,5 mm zijn
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mastahhh schreef:1 mm van die poll af is neit goed hoor, normaal moet het tussen de 0,3 en 0,5 mm zijn
Nee van de min pool, niet van de plus pool Gewoon van dat plaatje wat boven de pluspool zit als je een normale bougie op de kop houd
Jah zo is het.
Plaats reactie