Iemand verstand ervan?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

welk merk / fabriek komt het dan? hebben ze een website
voor meer fotos en info ed...
Gast

Bericht door Gast »

In de provincie (in China) waar Sendai gemaakt word staan 800 :shock: Minibike fabrieken die alles van elkaar kopieren en onderdelen van elkaar pakken.
Kijk gewoon waar je het goedkoopst uit bent, kwaliteit is hetzelfde.
Gast

Bericht door Gast »

Das een antwoord dat ik wil horen :lol: D8 ik al btw, al die namaak is hetzelfde
Gast

Bericht door Gast »

Het gaat om minibikes, ook wel pocket bikes genoemd. Geen rommel, maar hoge kwaliteits minibikes. CE, Fcc en ISO 9001 goedgekeurd. De minibikes worden rechtstreeks besteld en voor ons gemaakt door de fabriek in China. Topsnelheid van 65km/u. Alle minibikes zijn nieuw en worden geleverd met 1 jaar fabrieksgarantie. Ze worden geleverd in extra sterke export doos. Extra onderdelen, onder andere voor garantie zijn door ons leverbaar.
Gast

Bericht door Gast »

een bike kan niet ISO 9001 goedgekeurd zijn :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

FCC wel dan? :shock: Kan de minibike ook zenden? of zit er een netwerk stekker aan??

CE, FCC, ISO klinkt allemaal interresant, maar de meeste weten niet eens wat het voor stelt en wat het betekent. Het doet vermoeden als of het goed spul is..
Gast

Bericht door Gast »

kben wel curieus : wat betekenen dan deze afkortingen? en wat houden deze normen eigelijk in ?
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik kan er een heel verhaal van maken. Mijn dagelijks werk bestaat uit het bestuderen van en testen volgens internationale standaarden/normen.

Even in het kort wat informatie.

ISO 9001 is een van de bekendste, zo niet dé bekendste norm van ISO voor managementsystemen. Deze norm geeft de eisen weer voor een kwaliteitsmanagementsysteem dat door een organisatie gebruikt kan worden.

Met CE-markering op een product laat de fabrikant of importeur zien dat de essentiële eisen voor veiligheid, gezondheid en milieu in acht zijn genomen. Deze eisen zijn vastgelegd in Europese productrichtlijnen, de lidstaten van de Europese Gemeenschap in hun nationale wetgeving hebben overgenomen.

CE op een product wilt niet zeggen dan het getest is bij een instantie. De fabrikant mag het immers ook zelf verklaren. Zegt dus niets over de kwaliteit.

mbt FCC, zie http://www.fcc.gov/aboutus.html
Gast

Bericht door Gast »

jonas_liekens schreef:kben wel curieus : wat betekenen dan deze afkortingen? en wat houden deze normen eigelijk in ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISO_9000
Gast

Bericht door Gast »

dus het heeft niets met de kwaliteit te maken, maar meer met de algemene veiligheid, en met het ecologisch standpunt in het hoofd gehouden...

ok thanks (weer wat bijgeleerd se)
en da tijdens den blok
Gast

Bericht door Gast »

Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat @parkdc een foutje heeft gemaakt met posten, zijn post moest waarschijnlijk in de topic ''inkoopacties.nl''
Zijn tekst komt van hun site.

Zie net dat @ferdy mij al voor was. (zo'n 3uur :oops: )
Gast

Bericht door Gast »

ferdy schreef:zeker deze rotzooi
http://inkoopacties.net/ia/npdpwf2z
Verklaar je nader ipv zo je in de groep te mengen
Gast

Bericht door Gast »

Indd, ik ben de topic starter en heb deze bamibike UITVOERIG vergeleken met andere bamibikes, mijn conclusie: leuk ding om mee te beginnen en mee rond te rijden, geen pro spul maar erg leuk en betaalbaar.

Om je er zo in te mengen beetje tokkie-style
Gast

Bericht door Gast »

alleen jammer dat die zaak die deze bikes verkoopt: "trp hardware" een beetje bekent staat als "opvliegend" betreft commentaar op hun bedrijfje, en staat al helemaal niet bekend om hun betrouwbaarheid (dingen beloven en nie nakomen)...... maarja verder ken ik hun ook nie
Gesloten