fietscomputer op je minibike... probleem !

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

fietscomputer op je minibike... probleem !

Bericht door Gast »

ik heb er 1 gekocht bij de lidl en wou deze op mijn bike zetten maar het probleem is het magneetje op de spaak, dat past natuurlijk niet, de spaken van de mini zijn veel breder als fietsspaken...

Ik weet dat sommige wel zo'n ding op hun bike hebben, hoe hebben jullie dat gefixed ??
Gast

Bericht door Gast »

Heey
gewoon plakken met secondelijm :wink:

Mikzzz
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hem gewoon op de ventiel dop gemaakt! Klein boutje van binnenuit en het ding vast gezet, gaat vlak langs het 'ontvangertje' en werkt super...
Gast

Bericht door Gast »

hee v-racer, zat ik ook al aan te denken maar hoe heb je het precies gedaan want ik begrijp je niet helemaal .... een fototje zou helemaal super zijn natuurlijk.....
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Een bout dwars door je band heen :D :D :D :D
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Heb ook een fietscomputerke van den Aldi gekocht.
Heb gewoon een miniscuul gaatje geboord in de plooi van de velg, redelijk dicht bij de as. Dan een boutje erdoor en een buisje erover geschoven. Met daarop de magneet. En dat werkt perfect, en het is nog zo lelijk niet ze. Zal later wel eens kijken om een foto te posten.
Het is nog een leuk toestelletje ze, met thermometer enal erin.
Alleen heb ik nog wat problemen met de afstelling, ivm met bandomtrek en dergelijke. Maar zal daar later wele ens voor kijken. Het werkt toch he.

Greetz.
Gast

Bericht door Gast »

Mathias schreef:Heb ook een fietscomputerke van den Aldi gekocht.
Heb gewoon een miniscuul gaatje geboord in de plooi van de velg, redelijk dicht bij de as. Dan een boutje erdoor en een buisje erover geschoven. Met daarop de magneet. En dat werkt perfect, en het is nog zo lelijk niet ze. Zal later wel eens kijken om een foto te posten.
Het is nog een leuk toestelletje ze, met thermometer enal erin.
Alleen heb ik nog wat problemen met de afstelling, ivm met bandomtrek en dergelijke. Maar zal daar later wele ens voor kijken. Het werkt toch he.

Greetz.
hee mathias, ik heb inderdaad precies dezelfde, mooi ding maar hoe heb je het precies gedaan, lijkkt me nl. ook wel wat zo'n oplossing, heb je misschien een foto of een tekeningetje ?

Alvast bedankt

Evertjan
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: fietscomputer op je minibike... probleem !

Bericht door Wim »

evertjan schreef:ik heb er 1 gekocht bij de lidl en wou deze op mijn bike zetten maar het probleem is het magneetje op de spaak, dat past natuurlijk niet, de spaken van de mini zijn veel breder als fietsspaken...

Ik weet dat sommige wel zo'n ding op hun bike hebben, hoe hebben jullie dat gefixed ??


Hoi

als je een spaak in een rechthoek buigt
ongeveer 6 x 2 cm

't magneetje op deze spaak klemmen,

deze spaak midden op een dikke spaak van je wieltje leggen,

dan een rubbertje uit de verpakking van je putertjes(je hebt er altijd 1tje over) nemen, en deze (eerst voor, dan achter) over de spaak spannen!

Succes

Wim
Gast

Bericht door Gast »

Zal eens een picje proberen te posten als ik een digicam kan bemachtigen.

Greetz :D
Gast

Bericht door Gast »

zou mooi zijn, bedankt alvast !!
Gast

Bericht door Gast »

op mijn scooter heb ik het met twee componentenlijm gedaan op min velg.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb mijn fietscomputer ook gemonteerd.

Voor het magneetje heb ik een beugeltje gemaakt van een oude spaak.
1 Van de boutjes van mijn polini 6.5" velgje heb ik vervangen voor een langere. Het beugeltje zit nu op het lange boutje geschroeft.

Ik zal kijken of ik een foto kan posten binnenkort, dan is het meteen duidelijk.
Gast

Bericht door Gast »

zou mooi zijn dan kan ik zien wat ik moet maken, kan het me niet echt voorstellen...

* wacht op een foto !*
Bury

Bericht door Bury »

hey
sorry maar klopt het km wel dan een fiets velg is groter en minibike kleiner dus dan staat er op een minibike meer km's ??
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Bury schreef:hey
sorry maar klopt het km wel dan een fiets velg is groter en minibike kleiner dus dan staat er op een minibike meer km's ??
Je moet eerst op het fiets computertje zelf instellen wat je band omtrek is.. dus het klopt dan gewoon (kan misschien wel wat afwijken)
Plaats reactie