HOW-TO koppeling tunen

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

HOW-TO koppeling tunen

Bericht door Gast »

omdat deze vraag al meerde keren is gesteld post ik ff een how-to
heb wat info van t puchforum gehaald en wat eigen pics en ervaring

Afbeelding
alles wat rood is kan weg

zorg wel dat alles evenveel weegt
klein beetje verschil is niet erg maar liefst zow min mogelijk
omdat je anders geen goeie balans hebt

ik heb de hoeken er af gezaagt en bij gevijld
Afbeelding

hij komt onder me minibike
heb hem getest op een puchje en leverd meer trekkracht op
de veertjes moet je helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien
Gast

Bericht door Gast »

:arrow: handig voor de mensen die dat niet egt snappen :? trouwens ik heb hier ook wel wat aan thnx :lol:
Gast

Bericht door Gast »

lucky-X schreef::arrow: handig voor de mensen die dat niet egt snappen :? trouwens ik heb hier ook wel wat aan thnx :lol:

kost niks en je krijgt meer vermogen :lol:

maar ik wil hem op me minibike zetten
met een polini65cc membraam en 20mm carb

kijken of hij dat ook nut heeft
Gast

Bericht door Gast »

ik zou het doen op de puchmaxidsv manier, die manier van jou werk waarschijnlijk ook wel, maar je hebt meer kans op slippen omdat het oppervlak van de segmenten klijner is, ik zou er dus gewoon gaten in boren, en ietsjes van de buitenkant afhalen, maar niet zon groot stuk van alleen de buitenkant, het is maar een tipje :wink:
Gast

Bericht door Gast »

gaten boren zo ie zow niet doen
omdat het uiterst precies moet gaan, omdat ze even zwaar moeten worden
en de sigmenten worden zwakker
mijn manier is mischien iets te ver
maar merk niks van slippen
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Markie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
valt mee, je moet fatsoenlijk rijden
en jah ze zullen iets harder sluiten maarjah dan heb k der nog wel 8 liggen :D
Gast

Bericht door Gast »

bij een 65 polini heeft dit wel zin omdat die bij een hoog toerental zijn max power geeft en dus met vol vermogne weg rijdt met deze koppeling.

bij een 50cc zou ik het op de dsv manier doen, omdat een 50cc normaal bij veel lagere toeren zijn max power geeft dus als je de koppeling afzaagt draait hij veel toeren maar rijdt ie niet echt hard en snel weg
Gast

Bericht door Gast »

k zoek alleen nog een cilinder maar ben wel opzoek naar een polini 65 membraam
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

rossi racer schreef:ik zou het doen op de puchmaxidsv manier, die manier van jou werk waarschijnlijk ook wel, maar je hebt meer kans op slippen omdat het oppervlak van de segmenten klijner is, ik zou er dus gewoon gaten in boren, en ietsjes van de buitenkant afhalen, maar niet zon groot stuk van alleen de buitenkant, het is maar een tipje :wink:



Helllooooo

't oppervlak van de segmenten word absoluut niet kleiner!!

'k heb bij m'n eigen koppeling nog meer afgezaagd, absoluut geen probleem!!

'k heb meer materiaal verwijdert, om de veren niet zo zwaar te hoeven belasten


Ggrrttzz
Wim
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Markie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
Yo

als je dit combineerd met gaten boren in je koppelingshuis, heb je meer smering en meer koeling door de olie!

'k rijd al een tijdje met een gemodificeerde koppeling meer geen zicht/voelbare slijtage



succes

/Wim
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:
Markie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
Yo

als je dit combineerd met gaten boren in je koppelingshuis, heb je meer smering en meer koeling door de olie!

'k rijd al een tijdje met een gemodificeerde koppeling meer geen zicht/voelbare slijtage



succes



als je er gaten in gaat boren krijgt ie dan niet meer weerstand?

/Wim
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

rxracer schreef:
Wim schreef:
Markie schreef:dat komt nog wel... als je een paar keer gereden hebt slijten ze zo ver weg dat je slipt..
Yo

als je dit combineerd met gaten boren in je koppelingshuis, heb je meer smering en meer koeling door de olie!

'k rijd al een tijdje met een gemodificeerde koppeling meer geen zicht/voelbare slijtage



succes



als je er gaten in gaat boren krijgt ie dan niet meer weerstand?

/Wim
Yo


Dit gaat wel errug ver, dit weet natuurlijk niemand, en is zoeken in de verkeerde richting,

doordat je je koppelingshuis gaat verlichten (gaten boren word ie lichter van) heb je juist nog minder massa wat je aan moet drijven!!!

Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

word wel lichter maar gaten zijn luchthappers
dat bedoel ik der mee :lol:
Gast

Bericht door Gast »

gaten in je koppelingshuis hebben niet veel meer nut dan er mooi uitzien, je zult er echt geen vermogenswinst van krijgen, ook zul je niet merkbaar sneller optrekken. de kans dat je het verprutst met die gaten boren is groter dan de kans dat het ook echt nut heeft. Het ziet er wel bruut uit natuurlijk zo'n gatenkaas :D enneh, als je geen zin hebt om aan je segmenten te gaan zagen kun je ook gewoon je (blauwe) veertjes helemaal indraaien en ongeveer 1 slag uitdraaien, levert ook wel lekker wat toeren op bij wegrijden :D Het belast de veren wel wat, maar zoveel kilometers zul je nou ook weer niet afleggen op je minibike....
Gesloten