's-Gravenpolder 28 mei 2005.

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Xander

's-Gravenpolder 28 mei 2005.

Bericht door Xander »

Hoi.

eergister men blata binnen gekregen, vandaag voor het eerst gereden, en wel met suc6.

Bet begon al ruim van tevopren met het wielrennen, en er werd heel duidelijk omgeroepen wanneer er gereden moest worden met de mini's, en er werd op elkaar gewacht.

hele gezellige sfeer, en alles goed geregeld(dank aan de organisatie)

de eerste manche begon om kwaryt voor 3.
alleen aan de start, werd er ons gewezen een rondje rustig te rijden en dan te gaan racen, met een start.

er was wat onduidelijkheid van wanneer er begonnen moest worden, dus hebben we allemaal maar een rondje of 3/4gereden.

Daarna volgede de start.

ik stond in de 2e rij middenvoor.
de start ging super, alleenb door mijn wat plakkende zadel kon ik niet lekker gaan zitten voor de bocht die een meter of wat verderop al begon,
dus verloor ik mijn eerste plaats die ik na de start had.

het was Hans Boot die mij voorbijreed.
man wat een brute power in dat puchie van hem.

na wat ronden te hebben verreden, zag ik in de bocht direct na start finish een kans hem in te halen, en van die kans heb ik zeer geslaagd gebruik van gemaakt.

vervolgens ging het elk rondje sneller, zodatz elfs de voorrijder met zijn honda nsr uit de formule klasse van de sobw moeite had om mij voor te blijven.
na 2 ronden voor hem te hebben gereden ben ik weer achter hem gaan rijden en ben ik als eerste gefinished.
hans boot 2e en bastiaan westdorp op de bike van Servie verbrugge 3e, wat niet slecht is voor iemand die vrijdags besluit om op die bike te gaan rijden terwijl ie nog nooit zo'n ding aangeraakt heeft!!

2e manche was om kwart voor 5.
aan de start staande even gewacht, tot het echt begon.
er werd afgevvlagd en wederom de 1e plaats meteen voor mij.
na een ronde of 6 te hebben gereden raakt mijn achterttandwiel los en vliegt mijn ketting eraf, einde race voor mij.

bastiaan westdorp is toen 2e geworden, en maikel gouw 3e, wie eerste was weet ik niet.

al met al een UBERGAVE dag!

en zo zie je maar dat je met een bruute bike en de beste spullen geprepareerd door één van de betere mannen tog nog concurrentie hebt(van een puch).

verder is wel te merken dat de blata betere remmen heeft dan andere bike's die hier meereden.
een meter of 10 voor de bocht pas inremmen, terwijl anderen al ruim 30 meter rustig aan moesten doen.
vervolgens is ook heel goed te merken dat de blata zigzelf relatief rustig houd op hobbeligere wegen.

een echte aanrader dus!


Organisatie en andere mensen BEDANKT voor de gezelligheid en de goede sfeer!

Xander.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Wat voor een blata heb je :roll:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

Xander

Bericht door Xander »

elite13 wrs.
een bike uit de nk..
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

jeetjemina sta je daar in de bocht te vlaggen ( eigen bike ligt uit elkaar) komt die xander van liere voorbijvliegen. pfff dat voorwieltje raakte iedere keer maar net net de grond bij het optrekken.

voor de rest erg geslaagde dag waar alles goed aangegeven werd waneer je moetst rijden enz. enz.
kit replica!
Xander

Bericht door Xander »

deze foto kreeg ik via via..

http://groups.msn.com/_Secure/0UgDpAj8Y ... 0420582452

Hans Boot op de 2e positie, en op de eerste positie rijd ik :shock:
die gekke puch van Hans trekt even hard vanuit stilstand.
alleen vanuit de bocht heeft ie een dood puntje in zijn vermogen waar ik meteen weer weg ben.

het is wel 40cc tegen 74cc, ondanks dat, nette prestatie hans!

Xander.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ziet er gaaf uit !

hans boot z`n motor is inderdaad erg snel !..

Alleen de bochten moesten nog geoefend worden, zo merkte ik in Texel aan Hans ..

Maar ik vind een Puchblok 70 geen vergelijking met een 40cc fabrieksblok..

die fabr.blokken worden voor race gemaakt.. allemaal op top in orde
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Xander

Bericht door Xander »

Hoi,

hans zijn blokje gaat ook steeds redelijker lopen hoor.
thans als je ziet wat een vermogen ie heeft met een proma cc, dat kan vele malen beter met een andere pijp.

voor de verdere rest,
Hans zijn blokje zit ook tiptop inelkaar.

hij heeft wat hulp van iemand uit de stdscooterklasse uit de sobw..
het is een projectje wat nog menig kinderziektes heeft.
Hans is een best drukke jongen(qua werk e.d) ondanks dat heeft ie zijn zaakjes goed voor elkaar.

ik heb tijd zat, Maar ben veel meer bezig voor mijn broertje wie ik mijn andere fietsje heb gegeven.
vandaar dat ik iets heb gekocht wat voorlopig wel even heel blijft, en tog niet echt langzaam is.

Xander.
Gast

Bericht door Gast »

't was een zeer gezellige dag. Niet zo gek veel bikes voor Zeeuwsche begrippen.
Hierdoor was het lekker rijden op het kleine parcours van 's Gravenpolder.
Zelf heb ik lekker mijn rondjes kunnen rijden en wat leuke deuls om een positie kunnen uitvechten. Ik heb alleen geen idee om welke positie het ging. Ik denk zelf de 5 of 6e positie. 8)

De nr 1 van de tweede manche is die maat van Hans Boot, Ik dacht dat die John van der Maas heette, maar daar ben ik even niet zeker van. :roll:
Hans Boot
forum gebruiker
Berichten: 164
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:21
Locatie: Nieuwerkerk

Bericht door Hans Boot »

Ja het was best wel leuk alleen gind de 2e manche koppeling kapot. Het hard van de koppelling had over de krukas geslipt en zo het hard van de koppelling verwoest. Dit wordt opgelost door het koppel iets te verlagen en nog wat andere aanpassingen.

Ik heb nog wat problemen met doorlopen op hoge toerentallen, De zuiger is gewoon te zwaar, met dit blok wordt daar verder niet aan gewerkt. Omdat er een ander projectje ligt en dat loopt wel door op hoge toerentallen :lol: Maar dit project duurt nog even in verband met tijdgebrek.

Ik heb een paar weken geleden gereden op texel maar daar voor had ik in elk geval vermogen genoeg! Belangrijker is om eerst nog eens een beetje op de bochten te oefenen want dat gaat op het nk echt hard!
Maar dat zal ook wel een keer een beetje goed komen.

Ik las in een bovenstaand stukje dat Bas westdorp in de 1e manche 3e was, maar dit klopt niet want John van der Maas (die gewonnen heeft) was 3e.

Jammer dat mijn vriendin hard gevallen was met mijn scooterino. Want ze zat er voor de 2e keer op en ze had er ook aardig de gang in. Ze wil het nog een keer proberen maar dan op de Kartbaan.

John van der Maas zal in ijzendijke als het goed is minimaal hetzelfde vermogen hebben als mijn huidige fiets Ik ben bang dat mijn nieuwe blok dan nog niet klaar is :( dus dat wordt leuk

Verder vond ik het toch een geslaagde dag jammer dat er niet zoveel waren
Plaats reactie