Puch vragen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Puch vragen

Bericht door Gast »

Ik heb naast mijn toekomstige mini ook een puch maxi s, loopt geweldig en nog helemaal origineel, maarheb een paar vragen:

-Is er iets dat verwijdert moet worden als ik mijn originele uitlaat schoonbrand? Dus zitten er dempers in ofoz?

-De puch start heel !CENSUUR!. Het lijkt wel of de koppeling bij het knijpen aan dat hendeltje gewoon doorslipt. Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt,

Rossi
Neluhz

Bericht door Neluhz »

hoe zien je koppelingschoentjes(die dingen die naar buiten komen als je em indrukt) eruit?
zijn ze versleten, of zien ze er goed uit?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

1- de originele uitlaat van een Puch kun je aan de achterkant met een bout losdraaien, dan haal je de hele uitlaat los en kun je alles 1 voor 1 schoonmaken..

2- Kijken of je de juiste olie gebruikt.. en misschien is je drukplaat niet goed meer of de druk-segmenten op je koppeling.

Anders kabel goed afstellen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Untiej Mini Racing schreef:1- de originele uitlaat van een Puch kun je aan de achterkant met een bout losdraaien, dan haal je de hele uitlaat los en kun je alles 1 voor 1 schoonmaken..
hij wil hem schoonbranden asl ik t goed begrijp, dus niet alles 1 voor 1 maar benzine derin en vlammen..
Gast

Bericht door Gast »

De kabel is sowieso goed wat die is echt goed strak. Of de koppeling nu al versleten weet ik niet, wat ik wel weet is dat ie door de dealer 200km geleden is vervangen. De koppeling ging sinds toen moeilijk maar deed het veel beter dan nu.
Gast

Bericht door Gast »

Neluhz schreef:
Untiej Mini Racing schreef:1- de originele uitlaat van een Puch kun je aan de achterkant met een bout losdraaien, dan haal je de hele uitlaat los en kun je alles 1 voor 1 schoonmaken..
hij wil hem schoonbranden asl ik t goed begrijp, dus niet alles 1 voor 1 maar benzine derin en vlammen..
maar moet die bout niet los bij het branden? En is het misschien beter om eerst alles schoon temaken op de untiej manier en daarna fikken?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Neluhz schreef:hoe zien je koppelingschoentjes(die dingen die naar buiten komen als je em indrukt) eruit?
zijn ze versleten, of zien ze er goed uit?
koppelingsschoentjes??? Nee koppelingsplaat, die komt naar beneden als je het hendeltje indrukt, en op de koppelings grondplaat (aan de andere kant van de schoentjes) Moet ook zo'n cirkel zitten van allemaal vierkantjes (lijkt op heel hard rubber) Als deze versleten zijn of zelfs weg dan moet je deze vervangen, je kunt ze ook gewoon ff met fijn schuurpapier ff opschuuren, en natuurlijk de olie verversen, de uitlaat, die zou ik idd ff uit elkaar halen, stel je voor dat er toevallig demperwol in zit :D (ik typte net schuur plat (limburgs) Met een oe :D Krijg je sensuur)
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Carlos Keutel schreef:
Neluhz schreef:hoe zien je koppelingschoentjes(die dingen die naar buiten komen als je em indrukt) eruit?
zijn ze versleten, of zien ze er goed uit?
koppelingsschoentjes??? Nee koppelingsplaat, die komt naar beneden als je het hendeltje indrukt, en op de koppelings grondplaat (aan de andere kant van de schoentjes) Moet ook zo'n cirkel zitten van allemaal vierkantjes (lijkt op heel hard rubber) Als deze versleten zijn of zelfs weg dan moet je deze vervangen, je kunt ze ook gewoon ff met fijn schuurpapier ff opschuuren, en natuurlijk de olie verversen, de uitlaat, die zou ik idd ff uit elkaar halen, stel je voor dat er toevallig demperwol in zit :D (ik typte net schuur plat (limburgs) Met een oe :D Krijg je sensuur)
Hej bedankt! Ik ga morgen of overmorgen naar de puch kijken. Is er ergens ook een how-to hoe je die koppelingdeksel openmaakt? Ziet er moeilijk uit iig. :oops:
Gast

Bericht door Gast »

De carterdeksel die erop zit, zit met 4 schroeven vast, die kan je er gewoon vanaf halen. Dan zit er een pakking tussen die kan je er ook gewoon vanaf halen en dan zie je de drukplaat zitten. Daar zit een ring omheen, die kan je losmaken en dan de drukplaat eraf halen. Dan kom je bij het koppelinghuis, maar als je ook echt de koppeling eruit wil halen moet je een koppelingtrekker hebben. http://puchmaxi.dsv.nl/image/maxiblok.gif staat wel een exploded-view van een blok misschien dat je er wat aan hebt.
Gast

Bericht door Gast »

Tim. B schreef:De carterdeksel die erop zit, zit met 4 schroeven vast, die kan je er gewoon vanaf halen. Dan zit er een pakking tussen die kan je er ook gewoon vanaf halen en dan zie je de drukplaat zitten. Daar zit een ring omheen, die kan je losmaken en dan de drukplaat eraf halen. Dan kom je bij het koppelinghuis, maar als je ook echt de koppeling eruit wil halen moet je een koppelingtrekker hebben. http://puchmaxi.dsv.nl/image/maxiblok.gif staat wel een exploded-view van een blok misschien dat je er wat aan hebt.
Hier heb ik wat aan. Bedankt Tim!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Tim. B schreef:De carterdeksel die erop zit, zit met 4 schroeven vast, die kan je er gewoon vanaf halen. Dan zit er een pakking tussen die kan je er ook gewoon vanaf halen en dan zie je de drukplaat zitten. Daar zit een ring omheen, die kan je losmaken en dan de drukplaat eraf halen. Dan kom je bij het koppelinghuis, maar als je ook echt de koppeling eruit wil halen moet je een koppelingtrekker hebben. http://puchmaxi.dsv.nl/image/maxiblok.gif staat wel een exploded-view van een blok misschien dat je er wat aan hebt.
ff niet vergeten dat die drukplaat vast zit met een ronde ring, anders ga je dadelijk zitten wroeten met een schroevendraaier en dan hebbie iets kapot.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

vergeet ook niet dat er olie in het blokje zit, wordt zo'n kliederboel anders.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

shoarmaschotel schreef:vergeet ook niet dat er olie in het blokje zit, wordt zo'n kliederboel anders.
je puch schuinleggen is genoeg, dan gaat alle olie in het secundair tandwiel huis
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Carlos Keutel schreef:
shoarmaschotel schreef:vergeet ook niet dat er olie in het blokje zit, wordt zo'n kliederboel anders.
je puch schuinleggen is genoeg, dan gaat alle olie in het secundair tandwiel huis
Beide bedankt. Anders was de garage lekker vies :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Carlos Keutel schreef:
Tim. B schreef:De carterdeksel die erop zit, zit met 4 schroeven vast, die kan je er gewoon vanaf halen. Dan zit er een pakking tussen die kan je er ook gewoon vanaf halen en dan zie je de drukplaat zitten. Daar zit een ring omheen, die kan je losmaken en dan de drukplaat eraf halen. Dan kom je bij het koppelinghuis, maar als je ook echt de koppeling eruit wil halen moet je een koppelingtrekker hebben. http://puchmaxi.dsv.nl/image/maxiblok.gif staat wel een exploded-view van een blok misschien dat je er wat aan hebt.
ff niet vergeten dat die drukplaat vast zit met een ronde ring, anders ga je dadelijk zitten wroeten met een schroevendraaier en dan hebbie iets kapot.
Hoe krijg ik die ronde ring los? :lol:
Plaats reactie