Mini Bike Jobse *Update* 19-06

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

een zuinig gaatje voor een 16mm
derbi master

Bericht door derbi master »

dank je, tja velgies benk mee bezig, maar ja nog ff op vakanzie geld wachte :), en ja wil eigelijk een middel maatje voor de hendels.
aleen die kleinde hendels daar kon ik niet hard en goed genoeg mee remmen, dus daarom heb ik die grote der op gezet ;)

ja 16mmtje ik weet et :P
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

pak er eens van een mountinbike ( ofzoiets ) zij van plastik of ijzer werken wel goed hoor.
kit replica!
Gast

Bericht door Gast »

hoe groot is het gat dan, want ik had een spruitje voor 17,5 van 26mm :D
derbi master

Bericht door derbi master »

eb al kleine remhends gebruikt (staat der ook) aleen daar kon ik niet genoeg rem kracht mee krijgen...

gat is 19,5mm, maar dat maatk niet veel uit, beter te groot dan te klein;)

tis nu nog aleen wachten op me Trekstarter, dan kan ik em vatsoenlijk starte .
derbi master

Updatje

Bericht door derbi master »

nou ben weer lekker bezig geweest voor me Mini, na een CC, Simonini en een Yasuni R als uitlaat op me 74cc Gil was ik toe aan wat anders :wink:

dus benk al enige tijd aan het kijken en doen aan mijn opmaat uitlaat, vorige week kreeg ik mijn berekening terug gestuurt en dan maar eens enkele onderdelen in papier gemaakt voor de maat te bekijken.

Heb nu mijn Header, Diffusor 3, Belly en Baffle af.
nu nog kijken hoe ik mijn diffusor 2 en 3 maak, worden leuke bochtjes en qua lengte kan het denk ik net... der komt ook een koppelings stuk tussen tussen Diffusor 1 en Diffusor 2 anders krijg ik me uitlaat der niet van onder :wink: .

hier paar fotokes van de uitlaat dellen.
Afbeelding
Afbeelding

en ga het aflassen met Koper soldeer, colega had (alst goed was) nog een bekje dat je op een electronde lasaparaat zet zodat je een lasboog kreeg zodat je der koper staatjes aan bij kon voegen zodat het aanmekaar smot, zullen zien of het werkt 8)

de rest volgt in komende week(en)
reacites en tip's altijd welkom O:)
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ziet er goed uit vriend..

bij wie heb je het laten berekenen??
en hoe dik is dit staal??

waarop heb je hem laten berekenen??

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Neluhz

Bericht door Neluhz »

staal lijkt mij een beetje aan de dikke kant, 0.7mm wordt meestal aangeraden..
maar ziet er voorderest nice uit...
stefano

Bericht door stefano »

Volgens mij is dit 0,7 of minder


Stefan
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Voor hoeveel zou je hem willlen verkopen ?
en hoeveel toeren en wat is de topsnelheid ?
derbi master

Bericht door derbi master »

Dank je, heb hem ook door Luc late berekenen, en ie is voor een getunde 74cc Gilardoni berekend dus zullen zien wat ie levert;)
@ rossi-nr.1, hoe heb jij dat met je Stinger gedaan? want komt terug loop demper op aleen heb geen gebogen Stinger liggen, dus waar heb jij die vandaan gehaald.
en moet ook nog een dempertje halle, weet iemand een leukje?

en japs is 0.7mm staal, buigt tenminste ook makelijk, aleen het lassen is momenteel een probleem :roll:

want dat aparaatje van me colega werkt niet echt lekker, dus dat word Late lassen.... (of weet iemand een goedkoop autogeen of tig lasaparaatje :P?)

en wat bedoel je met kopen... ? benk nie van plan en toerental+snelhijd weet ik nog niet e, moet eest me nieuwe pijpje klaar zijn.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hey jobse,

waarop heb je hem laten berekenen?? waar ligt je powerband etc??

mijn stinger..is een orginele pijp die ik van een metrakit uitlaat heb afgesloopt..

je moet (net als ik) gewoon een 2e hands uitlaat kopen...desnoods 1 die fikse deuken heeft...dit voor 30e ofzo..maximaal...

hierbij gebruik je de demper en de stinger...en mijn stinger is qua binnendiameter precies zoals luc's berekening...

ps..wat was jij kwijt??voor die berekening??

en anders kan je toch zelf een stinger buigen?? er is d8 ik wel 16(of 15)mm pijp te krijgen...en dan zelf met buigijzer...

gr.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
derbi master

Bericht door derbi master »

Heb hem op me 74cc Gil late gerekenen van me Puch blokie, hier een uitdraai van de berekening:
Afbeelding

aha ja dat kan natuurlijk ook, van un oude pijp halle maar dacht mischien kan je die ergens kopen ofzo.

buigen is geen opsie, want die krijg je niet scherp genoeg gebogen (niet met onze buiger) zal eens kijke of hier iemand nog een ouwe pijp heeft liggen.

en anders die van me Yasuni :wink:

kwas eurotje of 10 kwijt aan de berekening, zal wel rond die prijs hangen.
el_ronno
forum gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 17:24
Locatie: Schermerhorn

Bericht door el_ronno »

hee derbi master ik heb een vraag waarom ben jij van een 21 naar een 16 mm gegaan want ik heb ook een 21 (nog niet meegereden)
is dat niet goed af te stellen ofzo?


:?:
Wat is dat?
derbi master

Bericht door derbi master »

el_ronno schreef:hee derbi master ik heb een vraag waarom ben jij van een 21 naar een 16 mm gegaan want ik heb ook een 21 (nog niet meegereden)
is dat niet goed af te stellen ofzo?


:?:
regelementen..
ik doe mee met de zeeuwse race's en daar mag je max 16mm carb hebben, tja iest minder kracht onderin maar vind niet zon groot probleem.
Plaats reactie