frame

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

frame

Bericht door Gast »

hoe hebben jully jully frames gemaakt ??
graag foto's er bij

want ik wil er 1 maken (een simpele) aleen moet nog ene goeie tekening maken en heb wat iedeen nodig dus ja

grt kim
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ha,

Bouwtekeningen zijn op dit forum te vinden.

Suc6 met het maken van je frame.

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

kijk heb nu zelf een tekening gemaakt

wat vinden jully er van ?


http://members.lycos.nl/jobse86/Mini%20 ... zicht).jpg
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ha Kim,

Ziet er goed uit, nu de maten er nog bij en bouwen he ! :)


Daniel
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Zo Zo,

de tekening ziet er goed uit alleen vraag ik me af hoe je de het frame bij het "zitgedeelte" in een bocht wil laten lopen.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

Jeroen schreef:Zo Zo,

de tekening ziet er goed uit alleen vraag ik me af hoe je de het frame bij het "zitgedeelte" in een bocht wil laten lopen.

dank je

nou wil ze gaan verhitten en kijken hoe ver ik ze kan buigen dus zo wil ik het doen

en ja de maten moet ik nog verzinnen :wink:

iemand nog tips ?
Gast

Bericht door Gast »

Met een buigijzer. Je kan bij een smid of metaalhandel hiervoor wel terecht. Je drukt met een stempel het pijp in een bepaalde bocht. Ik heb de mijne bij een vriend van mij laten buigen. Hij heeft zelf een buigijzer gemaakt met behulp van een autokrik (website).

Het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

hoi kim tekeningen zien er leuk uit. ik vraag me alleen af of je het motorblok dadelijk niet iets te hoog hebt hangen. als je veel kijkt naar andere foto's en tekeningen dan zie je dat de meeste het blokje in een lijn met de achteras hebben.ik weet niet of dit voor of nadelen heeft, maar bij brommers en motoren is het wel meestal zo dat de achterbrug meteen achter het tandwiel van het motorblok scharniert. dit is belangrijk om de afstand hart tot hart voortandwiel achtertandwiel gelijk te houden zodat de ketting niet breekt. als jij achter geen vering maakt lukt het misschien ook zo, ik weet niet of dit dan nog nadelen heeft.
Gesloten