-= gasnaald..? =-

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
boris

-= gasnaald..? =-

Bericht door boris »

Gegroet

ik heb een chinees.. hij trekt goed op maar als hij verder op toeren komt begint hij wat te schokken en te stotteren.. maar als ik me gashendel dan niet helemaal open draai tijd hij gewoon goed door..

het lijkt mij dat hij niet genoeg benzine krijgt alstie op toeren komt.. ligt dit aan de gasnaald?

graag meer info hierover


Mzzl Gr. boris
Gast

Bericht door Gast »

Ja dat ligt aan de gasnaald (maar kan ook door de hoofdsproeier). Maar als hij te weinig krijgt moet je het koperen ringetje op je gasnaald wat lager zetten om hem meer benzine te geven, of wat hoger om minder te geven , er zijn 5 standen dus de goede stand zal er wel tussenzitten.

Als je een beetje met de gasnaald hebt gespeeld en het probleem is nog niet verholpen dan kan je ook naar een andere hoofdsproeier kijkenl.
boris

Bericht door boris »

snelle reactie :)

ben je er zeker van of zijn er nog meer mogelijkheden>?
Gast

Bericht door Gast »

als ie stottert, dan staat je mengsel te rijk :wink:

Zet de gasnaald eens een standje hoger.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zelf had dit ook, maar toen heb ik mijn benzine kraan ertussen uit gehaalt nu werkt het perfect, emile als je er niet uitkomt wil ik je morgen wel ff komen helpen :wink:
boris

Bericht door boris »

is goed,, zet anders effe fotos neer zodat ze begrijpe hoe je dat gedaan heb.. kheb de fotos namelijk al..

maar geen zin dr op te zette nu effe miss vanaaf
boris

Bericht door boris »

kheb effe nagezogt en heb nu de gasnaald en alles dr uit liggen maar moet het klipje op de gasnaald een standje omhoog of omlaag?

ik denk zelf omhoog maar vraag het tog even na

graag snel effe reageren.. kheb het namelijk nu uit elkaar liggen:P
Gast

Bericht door Gast »

hoger
boris

Bericht door boris »

1/2 ?

anders kannik hem 2 keer uitelkaar hale:P.. miss kan het ook in 1 x goed

Gr.
Gast

Bericht door Gast »

beetje raar, ik heb ongeveer hetzelfde probleem: hij gaat dus schokken/stotteren op topspeed, maar ik krijg hem ook wel zeer moeilijk gestart,

als ik de uitleg dan goed begrepen heb dan moet hij meer brandstof krijgen voor hem beter te doen starten (gasnaald hoger, koperen ringetje lager) en voor hem niet meer te doen stotteren dan moet hij wat minder krijgen (gasnaald lager, koperen ringetje hoger)

klopt dit een beetje?

iemand enig idee wat ik moet doen?

thanks
Gast

Bericht door Gast »

DIt is zeker geen algemene waarheid en is misschien enkel van toepassing op mijn West-Chinees, maar ik krijg de mijne véél beter gestart met de gashandel iets open ipv dicht .... is misschien een ideetje om te proberen ( staan hier redelijk wat posts van slecht startende bikes )

+ ook een mengsmering van 1:25 ( wat verplicht is voor de inrijperiode ) is ook niet echt bevordelijk voor een snelle start me dunkt ...
Gast

Bericht door Gast »

starten met een open gashendel dat had ik reeds geprobeerd maar dat lukt niet schitterend vind ik...

misschien nog iemand ideeen?
Gesloten