Andere manier om te starten?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Andere manier om te starten?

Bericht door Gast »

Is er iemand dat een ander systeem heeft dan de trekstarter om een sendai te starten? Ik heb mijn sendai nog geen week en heb al 2 nieuwe trekstarters moeten kopen! wie helpt mij?
Gast

Bericht door Gast »

ja je kan hem op een andere manier starten namelijk je trekstarter eraf halen en er een boormachine opzetten
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Jip... :wink:
Gast

Bericht door Gast »

moet je wel een goede boormachine hebben... met onze accuboormachine's wou die niet aanslaan bij mij.
ik blijf gewoon zoeken voor een aluminium pawl
Gast

Bericht door Gast »

heb ik juist geprobeerd en het lukte maar wat als ik met mijn bike ergens naar toe wil en heb daar geen stroom? heb je daar al ervaring mee ?
Gast

Bericht door Gast »

jelle2 schreef:heb ik juist geprobeerd en het lukte maar wat als ik met mijn bike ergens naar toe wil en heb daar geen stroom? heb je daar al ervaring mee ?
Uhm een accuboormachine heeft geen stroom nodig ;)
En kan iemand mij eens uitleggen hoe je dat precies doet met zo'n boormachine. Ik lees er al weken wat over, maar hoe precies is mij nog steeds niet duidelijk en ja, ik heb de search gebruikt.
Gast

Bericht door Gast »

je meot een ding maken dat in je boormachine past, wat op de haakjes past vvan je vliegwiel
die dingetjes in het midden :
Afbeelding

en dan maak je dus zo iets op je boormachine (sorry voor de slechte tekening :P
Afbeelding

en van bovenaf ziet het er zo uit (nog slechtere tekening)
Afbeelding

dat ding dat je op je boormachine maakt kan je op veel manieren doen, als het maar stevig en recht is :D, bijvoorbeeld een buisje met daardoorheen een bout ofzo, dat moet je maar even zien, (btw bij mij wil die dus NIET met accuboormachine maar wel met een electrische... dus ik heb er niet zo veel aan.)

en als die dan dus aanslaat dan sgiet je "constructie" er vanzelf wel af doordat die haakjes schuin zijn.

:roll: duss
Remco L

Bericht door Remco L »

Zou dit geen optie wezen ze starten er ook grote modelvliegtuigen mee, gaat op 12 volt. Ik neem aan dat men wel een auto meeneemt of ander los een accutje haalt.
Afbeelding

Grtz
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

OF:

Je koopt weer een nieuwe trekstarter 8)
Gast

Bericht door Gast »

Heb geprobeerd met een accuboor maar is niet krachtig genoeg!
ganta

Bericht door ganta »

ik heb nog niet zo veel verstand van minibikes maar leer er steeds meer van
door deze site :D :wink:
kan je je minibike niet starten met zo'n starter die op een scooter zit?
zo een die je met de voet start?? of past dan niet??
Gast

Bericht door Gast »

je bedoelt kickstarter, nou als je goed technisch bent moet je het er vast op kunnen krijgen, maar het past er zeker niet zo maar op
pauldebruine

Bericht door pauldebruine »

doe het wat rustiger aan met het trekken dan.
je moet eerst een klein stukje trekken tot je voelt dat hij aangrijpt en dan pas door trekken.
anders rag je heel de startkrans af.

p.s. ik ben nog steeds met de eerste bezig
Gast

Bericht door Gast »

jah, ik wist dat het zo moet, maar heb nu al twee blokje stuk, maar hij start nu in 3 x trekken, maar moet dus eerst weer nieuwe blokje... dus die vna mij blijft nu wel heel,, (hoop ik)
p.s. je bent lekker aant posten geweest pauldebruine :P
Gast

Bericht door Gast »

O je zet gewoon de luchttol dr op he mense.. Heb ik al vaker gehoord.... Maarja dan moet je die wel hebbe natuurlijk
Gesloten