Achterband lek :(

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Achterband lek :(

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb nog niks anders als problemen met mijn minibike gehad :D
Maja, nu is me achterband weer lek, ik reed op een parkeerplaats en opeens hoor ik !pang! En later hoorde ik mijn band sissen, oftewel, ik zag dat ik in een spijker was gereeie en die zat in me band, nu issie dus lek. Wat kan ik het beste doen, een prop erin laten schieten door bijvoorbeeld kwikfit (zoja, hoeveel benk dan kwijt) of gewoon zelf plakken (Loop ik dan geen gevaar onder het rijden) of een andere oplossing?
Alvast bedankt!
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Nieuwe band kopen...
Www.v-com.nl is een optie
Gast

Bericht door Gast »

Gewoon laten proppen, mag niet meer dan 10 euro kosten.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

kan je ook gewoon zelf proppen...
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

als je een binnenband hebt kan je die beter vervangen en proppen zou ik die ni doen omdat je dan met een oneffenheid zit in het loopvlak waardoor deze raar gaat rijden als je juist over de prop rijdt :wink:
Gast

Bericht door Gast »

nismocoupe schreef:als je een binnenband hebt kan je die beter vervangen en proppen zou ik die ni doen omdat je dan met een oneffenheid zit in het loopvlak waardoor deze raar gaat rijden als je juist over de prop rijdt :wink:
Nog nooit van stanleymesje gehoord?
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

het beste is vernieuwen zodat je zeker bent :wink:
Gast

Bericht door Gast »

nismocoupe schreef:het beste is vernieuwen zodat je zeker bent :wink:
Ik zou niet weten waarom. Een prop is net zo hard zeker als een nieuwe band. Heb mijn autobanden en vroeger scooterbanden er ook mee gedaan en nooit problemen mee gehad. Ze zullen wel niet voor niks op de markt zijn en bij elke auto dealer te doen.
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

maar als je een binnenband hebt zoals de meeste chineze minibikes dan kan je het niet proppen je moet dan wel de binnenband plakken of vervangen

greetz :wink:
Gast

Bericht door Gast »

nismocoupe schreef:maar als je een binnenband hebt zoals de meeste chineze minibikes dan kan je het niet proppen je moet dan wel de binnenband plakken of vervangen

greetz :wink:
Dingen zijn toch tubeless banden? Maar ik zou er niet raar van staan te kijken dat die chinezen er alsnog een binnenband in hebben gegooid. Dan werkt ploppen niet echt nee.
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

de meeste chinezen zijn met binnenband :?
tjah waar ze kunnen besparen ze dan ook :roll:
Gast

Bericht door Gast »

nismocoupe schreef:de meeste chinezen zijn met binnenband :?
tjah waar ze kunnen besparen ze dan ook :roll:
Is niet echt besparen toch? Nu moeten ze er overal 2 binnenbandjes in doen, terwijl dat bij tubeless bandjes niet hoort. Ze zullen hun eigen velgen wel niet vertrouwen :)
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

dat kan ook maar ze moeten ook niet zien dat de velg perfect luchtdicht is
Gast

Bericht door Gast »

Mn broertje had een tubeless achterbandje met een lek er in, en die heeft er een binnen bandje ingezet...werkt prima.Voor een kleine 10 euro is je probleem opgelost.moet je alleen wel zelf ff je band van je velg halen en er weer op zetten :wink:
Gast

Bericht door Gast »

En waar zou ik die binnenbandjes kunnen krijgen?
Gesloten