Welke olie gebruiken jullie?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Ik heb mijn minibike weliswaar nog niet maar ik gebruik Valvoline 2T olie, ik heb er niets over te klagen, prijs weet ik niet aangezien ik 4 flessen gekregen heb van iemand..
Gast

Bericht door Gast »

Ik gebruik altijd motul 600.
euro 98

mengverhouding 1:40 ongeveer

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Castrol TTS
Euro 95
stefano

Bericht door stefano »

Castrol TTS 1 liter
Euro 98 35 liter

Maar,ik had afgelopen week een bus gehaald,die olie kleur was rood.

Ik heb ook nog een volle bus en dat is goudkleurig,Is dat roodkleurige nieuw?
Daarvoor had ik altijd goudbruinig gekleurde olie

Wie verteld mij de verschillen

Stefan
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ja wil ik ook wel eens weten ik heb nu rood maar heb ook al groen gehad en witachtig dus :roll:
stefano

Bericht door stefano »

Groene olie?

Castrol tts?

De olie kleur bedoel ik

Stefan
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

nou het is geen castrol tts hoor wat het is weetk ff niet meer maar wat is het verschil in de kleur??? maar het is wel groene olie !
stefano

Bericht door stefano »

Als je mijn vorige bericht leest,kun je lezen dat ik eerder castrol TTS had en die olie was goudbruin van kleur,nu is het rood.
Dan is mijn vraag,of die olie CastrolTTS verbeterd is of niet,en of het nog wel verstandig is om de fles oudere olie te gebruiken!!!


Stefan
Ducati

Bericht door Ducati »

Zover ik weet is Castrol TT rood gekleurd,TTS niet.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ik snap jouw mare jij snapt het niet ik vraag gewoon mijn vraag wat het verschil in de kleur is en jij wil het van tts weten of je die oude nog kunt gebruiken of zoiets dergelijks dus ik vraag ook gewoon een vraag hoor :?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Waarom zou je hem nu opeens niet meer de oude gebruiken ook al zou de nieuwe verbetert te zijn, je bike reed er altijd goed op, dus als er een verbetering is zal dat wel miets maken hebben met uitstoting ofso.

Maar wat de kleur betreft, meestal geeft dat het type aan, en is de kleur gewoon een kleurstof. Misschien een fout in de fabriek, of bij jou, weet je zeker dat je het zelfde type gekocht heb?

Maak je maar niet ongerust castrol heeft goede spullen dus zal wel niks aan het handje zijn, misschien nieuwe lading(Productie serie) andere kleur :?: :?:

Niels
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
stefano

Bericht door stefano »

TnTnelis schreef:Waarom zou je hem nu opeens niet meer de oude gebruiken ook al zou de nieuwe verbetert te zijn, je bike reed er altijd goed op, dus als er een verbetering is zal dat wel miets maken hebben met uitstoting ofso.

Maar wat de kleur betreft, meestal geeft dat het type aan, en is de kleur gewoon een kleurstof. Misschien een fout in de fabriek, of bij jou, weet je zeker dat je het zelfde type gekocht heb?

Maak je maar niet ongerust castrol heeft goede spullen dus zal wel niks aan het handje zijn, misschien nieuwe lading(Productie serie) andere kleur :?: :?:



Niels
Ik heb die andere nog nooit gebruikt.

Hoe lang kun je olie bewaren?Stel dat de olie een poos in de kast heeft gestaanbij de dealer,ik weet niet of het uitmaakt,maar ik wil geen onnodige risicos te nemen,vandaar.

Stefan
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Even schudden en is weer goed, denk dat olie wel een jaar of 5 minimaal goed blijft(als het niet 15 is).

Niels

Edit:

10. STABILITEIT EN REACTIVITEIT
Thermische afbraak / te vermijden
omstandigheden
Geen afbraak bij gebruik volgens voorschrift.
Gevaarlijke reacties Geen gevaarlijke reacties bekend.
Gevaarlijke afbraakproducten: Geen gevaarlijke ontbindingsproducten bekend.

Dat staat er over mijn olie.

http://www.mpmoil.nl/special/43000.html Die gebruik ik.
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
tomturbo

Bericht door tomturbo »

en ik gebruik silkolene pro 2 :lol: met euro 98 en verhouding 1;40 1;35
Gast

Bericht door Gast »

Ik rijd op AGIP 2 takt kart olie :D leuk grei ruikt iig wel lekker :D lekker gesmeerd 1 : 30 rijden

Afbeelding
Plaats reactie