Probleem!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Probleem!

Bericht door Gast »

Heej gasten,

Ik heb sinds een week een chinese mini(cross)bike van Minbikebrothers.. Nou ging ik vanavond rijden en maakte hij opeens tijdens het rijden een ratelend geluid.
Toen ik stopte zat mijn achterband echt helemaal vast.
Daarna heb ik even een deel van de behuizing van de ketting wegehaald(krijg je een dubbele ketting) en toen kon ik opeens weer mijn wiel draaien.
ik heb hem daarna weer gestart en toen maaktte die een dik ratelend geluid en als ik gas gaf viel hij weer uit.. maar als ik nou mijn wiel optil in stationair stand gaat t wiel juist draaien! hij rateld dan wel keihard.. zet ik hem dan neer wil ie er gewoon zachtjes vandoor rollen

dus ik zat zo te denken dat er wat met de koppeling mis was...
Maar wou graag ff jullie mening horen!

Alvast bedankt!

Wilty
Gast

Bericht door Gast »

niemand? :(
Gast

Bericht door Gast »

Dat ratelen en dat je wiel niet draait komt dus waarschijnlijk door je ketting, en omdat je er mee hebt gereden heb je kans dat je voortandwiel en achtertandwiel nu scheeft zijn, of als je helemaal pech hebt je hele achtervelg. Maar bedoel je met als ik het wiel optil dat je dan je achterwiel van de grond doet, en dat dan je wiel gaat draaien? dan loopt hij te hard stationair of je gasschuif zit niet helemaal goed.

*ik snap allen niet helemaal wat je hier mee bedoelt:*

(maar als ik nou mijn wiel optil in stationair stand gaat t wiel juist draaien! hij rateld dan wel keihard.. zet ik hem dan neer wil ie er gewoon zachtjes vandoor rollen)
Gast

Bericht door Gast »

ik heb vanmiddag even het koppelingshuis opengemaakt, en toen zag ik dus dat ik een veertje miste. toen ik de bike even op zijn zij hield vielen er allemaal stukjes veer uit....

dus dat zal het wel zijn

ff nieuwe veertjes bestellen dan maar!!

groete
Gast

Bericht door Gast »

Hey,
wat voor bike heb je een midcrosser of een minicrosser?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

the master schreef:Hey,
wat voor bike heb je een midcrosser of een minicrosser?
Minicrosser, heb je ooit al eens een chinees met een voledig kettingkapje gezien?
Jah zo is het.
Gesloten