race s in Overzande en s-Gravenpolder

Fotos van minibike races (fotos van je bike kun je in een ander onderdeel kwijt)

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

race s in Overzande en s-Gravenpolder

Bericht door wimgrob »

Deze races lijken mij levensgevaarlijk, gezien de foto s.
Stoepranden, dranghekken, lantaarnpalen, betonnenpalen, slecht wegdek en overstekend publiek.
Ook de kleding bij diverse deelnemers laat zeer veel te wensen over, zie diverse lieden in t-shirts en spijkerbroeken !!!!
En dan snelheden van boven de 100 km per uur !!!!!
Wij minibiken nu al meer dan 3 jaar op indoorbanen en 1 jaar bij de RAP, is veel VEILIGER.
Deze race kan wel eens heel duur worden door een ongeluk met deze opstakels (publiek) op de baan, denk aan blijvende invaliditeit of erger.
Hoe zit het met de aansprakelijkheid en verzekering?
Zou zelf mijn zoon van 13 verbieden om hier te rijden.
Laatst gewijzigd door wimgrob op vr 17 jun 2005, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gast

race

Bericht door Gast »

Ben het met Wim eens, ik wil de verantwoording niet dragen voor zulke demo / wedstrijden.
De palen staan zo dicht op de bocht dat ze hun hoofd moeten intrekken.
Snap niet dat een gemeente dat goed vind, het publiek staat notabene op 30cm van de baan.

Maar goed niet iedereen neemt het met veiligheid serieus.
Laten we maar hopen dat er geen erge ongevallen gebeuren, dat zou de hele minibike sport de nek omdraaien

AB
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: race

Bericht door üntiej#21 »

AB schreef: Laten we maar hopen dat er geen erge ongevallen gebeuren, dat zou de hele minibike sport de nek omdraaien

AB
En dat vind ik misschien wel het grootste gevolg..

Als er iemand ernstig ten val komt... is heel erg spijtig.. maar je weet.. dat als je met zo`n snelheid, zo`n motor, zo`n rijomgeving en kleding uitrusting ! ( versta: half naakt op de brommer ), rijdt.. en je komt ten val... dan heb je erg grote kans op ernstige gevolgen..

Het blijft altijd risico rijden..op een pocketbike.. maar als je op zo`n manier ten val komt..vraag je om problemen.. en dan vind ik het nog belangrijker dat het de minibike-sport een (nog) slechtere naam opleverd... hoe hard het ook klinkt om minibike-belang voor menselijke veiligheid te beoordelen..

Mijn vraag:.. wie organiseerd deze races, en hoe ziet het TR van deze races eruit..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
jesse-13

Bericht door jesse-13 »

Ik vind dat iedereen die meerijd tenminste een goed passend pak, handschoenen en een goede helm, dit is idd veel te link, stel dat er iets gebeurt en je rijd in je t-shirtje...
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hallo,
ik rij mee daar bij die races.
het is niet dat wij met snelheden van boven de 100 rijden!!! de voorrijder rijd nooit harder dan 80 en mag niemand voor bij er zijn er maar 2ofzow die bij de voorrijder blijven maar die dragen een goed pak goede helm handschoenen en al die zooi!

ik vind het beetje waardeloos wat jullie allemaal zeggen ik zou zeggen kom zelf maar eens rijden bij ons dan heb je een heel ander beeld dan alleen naar de foto's kijken!!!!!

de gemeente laat het gewoon toe omdat het een DEMO is. de verzekering is ook geregeld.

degene die het regelen is bij iedere race anders. Willemvisser van het forum regelt de race in heinkenszand is ook gewoon op de weg. er zijn nog nooit echt ongelukken gebeurt alleen 1 die een scheurtje in zijn boven been had die tegen een lantaren paal vloog. ik denk maar zo je weet dat het gevaarlijker is dan bij de NK's en kartbanen maar vergeet niet niet iedereen kan zo een dure NK bike kopen!!!! het is gewoon een gezelige groep die bij ons rijd. en het gaat niet echt om winnen of verliezen het is gewoon leuk dat je mee hebt gedaan en ja valpartijen hou je toch! ik denk zomaar dat er meer vallen bij de NK's dan bij ons! en ja we rijden ook op een kartbaan in middelburg. naja nog vragen?
Gast

Bericht door Gast »

Goed gesproken Silas !! Bravo bravo !!

ga zondag lekker op vakantie naar La France en hoop dan in juli weer mee te doen in heintjeszand !!!!!!!


groeten allemaal en een prettig weekend !
jesse-13

Bericht door jesse-13 »

alsof een lantaarpaal langs de baan niet gevaarlijk is..... :roll:
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ja tuurlijk wel maar jullie kunnen ook iets hebben hoor bij de NK's of op een kartbaan dan....... die banden komen ook hard aan of daar staan ook wel eens van die pielaren :? dus niet zo negatief hoor over onze demo's wij proberen de minibike sport nog bekender te maken en dat lukt goed !!!! nu zijn er minstens een stuk of 20 bij gekomen bij ons he dus......
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

steurtje schreef:ja tuurlijk wel maar jullie kunnen ook iets hebben hoor bij de NK's of op een kartbaan dan....... die banden komen ook hard aan of daar staan ook wel eens van die pielaren :?
Hmm nog geen pilaar tegen gekomen bij de wedstrijden

De banen zijn veilig, en overzichtelijk !.. maar nog belangrijker.. de kleding is 100% in orde bij de NKs..

Om irritatie te voorkomen... laten we een normale discussie kunnen voeren ALS iemand daar behoefte aan heeft

Het is een normale kwestie waar we gewoon over kunnen praten
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

tuurlijk kan dat maar goed,
ik denk rij maar eens mee met ons dan is het toch wat anders dan op de foto's hebk al gezecht. enu wij strijden niet echt hoor net als bij de nk's het is ook een DEMO :? maar goed als jullie er negatief overdenken ik wens je veel succes er mee maar goed iemand anders comentaar??? :evil:
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ik ben het totaal met jesse eens.
Deze wedstrijden voor hoever je dit zo mag noemen zijn gevaarlijk.
Lantarenpalen,stoepranden,putdeksels :shock:
Iedereen moet gewoon een goed pak aan hebben van leer of een minibike pak bv speed,kniebeschermers,goede helm en handschoenen,en hoge schoenen.Dit is geen goed gezicht en voorbeeld om ze te zien rijden in een t-shirt.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

waar zien jullie iemand in een t-shirt rijden dan??? dat snap ik niet maar ik weet nog wel van de openbeker wedstrijden he daar rijd iemand in T-SHIRT EN KORTE BROEK!
Gebruikersavatar
wimgrob
forum gebruiker
Berichten: 425
Lid geworden op: di 01 apr 2003, 19:05
Locatie: Blaricum n.h.

T-shirt

Bericht door wimgrob »

Dit was de oudelullen"race"bij Slick 96 deze deelnemer ging niet harder dan 20 km !!!!!!!
Walter kampioen 2009 SBO pitbike -10pk klasse, 2010 rijden we pitbike open !!!
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

ok ja das bij ons ook zo geen oudelullen race maar zo hard gaan ze niet mare ik wil geen ruzie dus niet zo kwaad hoor :(
Gast

race

Bericht door Gast »

Beste Steurtje,
Het gaat er denk ik niet om wie er het beste "iets organiseerd"
Bij de NK krijgen ook wij genoeg kommentaar over kleding en dergelijke.
Wij krijgen ook wel eens mensen die willen rijden met een spijkerbroek,
of je dan 20 50 of 100 rijd het doet zeer hoor vel van je knie.
Over de man in korte broek en T-shirt, ik ben er zeker van dat nooit meer gebeurd, ook Slick'96 is een goede organisator en helaas gebeuren zulke dingen wel eens.

Laten we leren van elkaars fouten, en zorgen dat er geen erge ongevallen gebeuren in de minibike sport.
We hebben het al moeilijk genoeg met alle negatieve "reclame" van onze collega's die zo nodig op de openbare weg moeten rijden.

11 t/m 14 augustus organiseerd RAP Holland een wedstrijd voor het Europees Kampioenschap kom eens kijken.
Meer info kijk op www.pocketbikes.nl

groet Andre Brouwers
Plaats reactie