Startproblemen Nieuwe Minibike.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Startproblemen Nieuwe Minibike.

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Ik ben Bob en nieuw op dit forum. Ik heb zelf sinds kort een chinees gekocht en hij loopt goed.
Er is alleen één probleem, als ik gereden heb en de motor nog warm is, dan start hij zonder problemen, maar is de motor koud dan ben ik soms wel een uur bezig om hem aan te krijgen ook al probeer ik van alles(benzine kraan open/dicht) choke open dicht etc.
Weet iemand wat ik fout doe, of hoe ik hem snel aan de praat kan krijgen.

p.s. ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Alvast bedankt,

groeten bob!
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

kijk even naar je bougie even eruit halen en kijken of hij er nog goed uit ziet en de ruimte er tussen.
probeer anders ook even aan je bougie dop te kloten goed erop drukken enz. ik had dit ook toen ik hem nieuw gekocht had en het probleem was dat de dop niet zo goed erop zat.
Gast

Bericht door Gast »

trek je wel lange slagen met het touw van je trekstarter ?
Gast

Bericht door Gast »

check ff of je boesie goed vonkt.

o en ter informatie:
de benzine kraan moet verticaal staan.
choke moet omhoog (na hij start moet je gewoon ff wachten tot ie bijna afslaat en dan weer naar beneden)
als je dat allemaal gedaan hebt moet je je koortje eesrt ff spannen en dan gewoon 3 keer rustig trekken en dan na die 3 keer rustig trekken gewoon weeer spannen en hard trekken.

P.S. bij mijn chinees was de bobine stuk dus de boegie vonkte niet goed. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

haha boesie :P, maargoed hij heeft wel gelijk, probeer een paar lange slagen te maken, kijk of die een beetej aanslaat, als er echt neits gebeurt is het je bougie of benzine toevoer ofzo.
Gast

Bericht door Gast »

bijdehand :P

bij mij was de bobine stuk waardoor de BOUGIE onregelmatig vonkt zodat hij niet snel aangaat :o
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de dop van de bougie aangedrukt..... en toen aan het kort getrokken, lange slagen gemaakt.... toen sloeg hij een paar keer aan, maar hij sloeg weer af voordat ik de choke knop omlaag kon zetten.... :?:
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

dan is hij al warm start hem dan gelijk met choke dicht
Gast

Bericht door Gast »

ja als de motor warm is moet je de choke beneden zijn :)
Gast

Bericht door Gast »

je kan de choke ook beetje op de helft zetten... start ie niet zo gemakkelijk maar blijft die wat langer lopen :roll:
Gast

Bericht door Gast »

ja en dan probeeren te gaan rijden dat is lachen weet niet of het goed is voor je mini maar voor 1 keer kan het wel) :lol:

dat heb ik gedaan dan ga je echt vet langzaam 8)
Gast

Bericht door Gast »

ohh... bij mij rijd die dan gewoon hoor, ligt er beetje aan hoe die stationair is afgestelt, maargoed
Gast

Bericht door Gast »

bij mij gaat ie dan vet langzaam 8)
Gast

Bericht door Gast »

ik start hem ook met de choke dicht, maar als hij dan loopt slaat hij meteen weer af.....
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

als je de choke dicht hebt staan...en je draait aan het gashendel.dan zou de choke als het goed is weer open moeten gaan hoor :?
want als je de choke dicht gooit onder het rijden..kan de carb niet genoeg lucht aanzuigen en valt de motor uit..

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gesloten