paar vragen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

rossi4ever schreef:Hoe zit het met de ketting. Want het ene moment zit er 1cm tussen, dan draai ik het wiel een halve slag en meteen is de ketting een stuk strakker. dan weer een halve slag draaien en de ketting is heel los. Ik snap het niet. De kettingspanners staan aan beide kanten gelijk, dus daar ikan het niet aan liggen.
Heb ik ook. Volgens mijn is het tandwiel wat ovaal ofzo?
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

is normaal hebben ze allemaal die chinezen dan toch zoals elders al vermeld waar ze kunnen besparen doen ze dit ook :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Yzord schreef:
rossi4ever schreef:Hoe zit het met de ketting. Want het ene moment zit er 1cm tussen, dan draai ik het wiel een halve slag en meteen is de ketting een stuk strakker. dan weer een halve slag draaien en de ketting is heel los. Ik snap het niet. De kettingspanners staan aan beide kanten gelijk, dus daar ikan het niet aan liggen.
Heb ik ook. Volgens mijn is het tandwiel wat ovaal ofzo?
ah keej! Wat heb jij gedaan 1cm op het strakste gedeelte of 1cm op het losse gedeelte?
Gast

Bericht door Gast »

rossi4ever schreef:
Yzord schreef:
rossi4ever schreef:Hoe zit het met de ketting. Want het ene moment zit er 1cm tussen, dan draai ik het wiel een halve slag en meteen is de ketting een stuk strakker. dan weer een halve slag draaien en de ketting is heel los. Ik snap het niet. De kettingspanners staan aan beide kanten gelijk, dus daar ikan het niet aan liggen.
Heb ik ook. Volgens mijn is het tandwiel wat ovaal ofzo?
ah keej! Wat heb jij gedaan 1cm op het strakste gedeelte of 1cm op het losse gedeelte?
Ik heb het gewoon laten zitten :)
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

das het beste want als je het gaat aanspannen dan kan het op een bepaald moment te strak zitten of gaat je ketting rapper uitrekken

greetz.

ps.mijne kan ik 1cm induwen als hij op het strakste staat
Gast

Bericht door Gast »

nismocoupe schreef:das het beste want als je het gaat aanspannen dan kan het op een bepaald moment te strak zitten of gaat je ketting rapper uitrekken

greetz.

ps.mijne kan ik 1cm induwen als hij op het strakste staat
ok bedankt! Ga ik morgen ff fixen. Loopt jou ketting dat niet erg tegen de ketting beschermer aan?

groet

rossi
Gast

Bericht door Gast »

Nou me mini is eindelijk helemaal ok.

Nog een paar dingen

- Zijn er betere remmen(blokjes) te krijgen want deze remmen erg slecht vind ik.

-Zijn die speciale ringetjes aan teraden die voorkomen dat een scroef er makkelijk uittrilt? Kom ff niet op de naam van dat ringetje maar jullie weten hopelijk wat ik bedoel.
Gast

Bericht door Gast »

als die schroefjes blijven lostrillen na herhaaldelijk vastzetten wel;
of je kan een beetje loctite gebruiken

loctite is een merk van verschillende soorten lijmen en dergelijke (wel industriele)

ik zou dan een busje loctite met nr 243 nemen,is een blauwe vloeistof

beetje op de schroef/bout,indraaien en laten hard worden.Voorkomt dat het eruit komt getrilt en je kan het wel nog zelf losdraaien zonder problemen
Gast

Bericht door Gast »

ja en niet zoals mij loktide nemen die je pas op 70 graden los kan maken :P
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet niet of ik zo graag lijm gebruik :lol: maja over die remmen. Heb ze vandaag losgehaalt en de blokjes schoongemaakt maar nu remt hij minder imho :?
Gesloten