Hoe een goede chinees?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Hoe een goede chinees?

Bericht door Gast »

heej

Mijn neefje wil graag een minibike :) altijd leuk!

Dus ik ging een beetje op dit forum kijken en ik las vaak van die dingen dat de koppelingen snel kappot gaan,de bikes slecht zijn afgewerkt en dat de bouten in het blok allemaal van slechte kwaliteit zijn.

Zijn dat veel voorkomende problemen bij elke chinese bike? Want hij zou er graag lang plezier aan willen hebben zonder dat die eraan hoeft te sleutelen :P

En wat zijn ongeveer de kosten om een sendai in redelijke staat te krijgen zodat die goed loopt en de onderdelen een langere tijd in goede staat te houden?

zijn oog viel op deze bike:

[url]http://upload.server8.org/p719.jpg[/url]
Neluhz

Bericht door Neluhz »

zo is het makkelijker...
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

het maakt toch geen verschil tussen de chineesen?
dus ze hebben allemaal het zelfde probleem :P
P.S.ik heb er ook 1 en er zit best veel onderhoud in :(
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Dit zijn de minibikes met de nieuwere frames;
- Andere achterbrug
- Stevige/Dikkere voorvork

Maar voordat je gaat rijden altijd even alles na-checken;
- Boutjes goed nakijken en als het nodig is aan draaien of eventueel vervangen door betere
- Ketting even goed spannen (niet te strak, niet te los)

Je zult er wel gewoon voor de fun mee kunnen rijden, alleen na een tijdje kan er wel iets kapot gaan (koppelings veertjes oid).
Gast

Bericht door Gast »

er gaat zeker best vaak wat kapot en er ziiten wat foutjes in(zijn naar een mand wel opgelost)
Gast

Bericht door Gast »

als je niet veel wil sleutelen is het eigenlijk niet aan te raden vind ik, de kans dat een chinees lang goed rijd zonder dat er dingetjes stuk gaan/ verslijten is heel klein, je moet er toch echt wel dingen aan doen :roll:
Gast

Bericht door Gast »

he mister minibike jij weer :P

maar dat is wel waar wat je zij ben het helemaal met je eens ookal heb ik een chinees :P
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

lucasb schreef:he mister minibike jij weer :P

maar dat is wel waar wat je zij ben het helemaal met je eens ookal heb ik een chinees :P
Sorry voor offtopic, maar ik vind dat je nogal vaak loze antwoorden geeft of gewoon hetzelfde herhaald van wat tde andere ook al heeft gezegd.. (zoals nu dus) Ik irriteer me er best vaak aan!

Dus probeer wat minder berichten of juist nuttere berichten te plaatsen, bedankt :)
Gast

Bericht door Gast »

oke is goed minibike racer :D :D
Gast

Bericht door Gast »

Mijn stiefvader wist nu dat ik graag ik een minibike wou!

Nu ik stop met het scootergebeuren heeft hij er een besteld...

Een chinees natuurlijk :) ik heel blij mee :)

Beter als niets, niet?

Maarnu, als ik nu de koppeling + vijzen aanpas om te beginnen en dan daarna langzaam opbouw met carbu en dergelijke...

Kan ik dan een lange duug genieten van men minibike
Gast

Bericht door Gast »

ok allemaal bdankt voor jullie reacties :)

Ik begrijp dus dat:

de koppelingen niet goed zijn
trekveren niet al te goed zijn
De bouten van het blok van slechte kwaliteit zijn

En dat je er soieso wel af en toe problemen mee hebt :wink:



Dus hoeveel zullen de bijkomende kosten zijn? Om een goede bami bike te hebben.
Gast

Bericht door Gast »

Andere koppeling, kijk op www.v-com.nl daar staan er een paar op. En verder moet je gewoon zorgen dat alles goed vast blijft zitten en dan zal je er niet zo veel problemen mee hebben.
schroefje

Bericht door schroefje »

Tim. B schreef:Andere koppeling, kijk op www.v-com.nl daar staan er een paar op. En verder moet je gewoon zorgen dat alles goed vast blijft zitten en dan zal je er niet zo veel problemen mee hebben.
Ik zelf ben het blokje aan het splitsen en zal alles door Gehalvaniseerd staal gaan vervangen.

En ik zet alles vast met lock-moeren en een druppie loctite.
Gast

Bericht door Gast »

Dat is exact dezelfde bike die ik en 3 andere vrienden van me gekocht hebben. Je moet een beetje geluk hebben, mijn bike heeft alleen probleempjes met het kapwerk(ruitje gebarste bij een schroefgat niet helemaal vastdraaien dus, en de kap aan de onderzijde die de motorsteun raakt).

Die vrienden van mij hebben andere problemen gehad, kapotte bougiedop na 1 keer eraf gehad te hebben, 2x gebroken brandstoffilter en eveneens bij 2 bikes een gaatje in de benzine tank.

Schroeven heb ik 1 keer gecontroleerd voor het rijden, toen zat er 1 niet helemaal vast en na het rijden zit alles nog vast, zowizo zou ik om de zoveel tijd alles controleren...
Gast

Bericht door Gast »

persoonlijk heb ik alleen nog maar problemen met mijn trekstarter, heb er nu al 3 vervangen , maar hij blijft stuk gaan , zo zie je maar dat het dus allemaal verschillende problemen zijn, zoals ik al zei het is een beetje een kwestie van mazzel hebben
Gesloten