hoe maak je de gaskabel van een chineesje korter?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

hoe maak je de gaskabel van een chineesje korter?

Bericht door Gast »

er zou een goeie cm af moeten

enkele afbeeldingen ...

Afbeelding
Afbeelding

als ik het boutje waar de kabel doorloopt, helemaal uitdraai komt het er nog uit

ik heb reeds het handvat opengedaan maar daar hangt zo een blokje aan gesmolten dat ik niet kan opnieuw doen dus het moet volgens mij aan de andere kant gebeuren maar ik heb geen flau idee hoe dat eruit ziet noch hoe het werkt

heeft er iemand soms een fotootje van ?

thanks

jonas[/url]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ga naar de lokale dealer ofzo...

daar ken je van die nippels kopen....

met zeer klein schroefje etc...

knip kabel op juiste lengte...niet tekort graag:P...en dan dat nippeltje erop..

klaar
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

heb je een foto van zo een nippel met een schroefje... bij mij is er een metalen schijfje erop gelast/gelijmd of zo (zonder schroefje)...
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Wat denk je van die holle bout verder uitdraaien die in je gashendel zit?
I
k zie dat hij nu helemaal ingedraaid zit.. Wel even de contramoer losdraaien en weer aandraaien...
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

op je carb zit toch ook zown boutje waar die kabel door heen gaat, die kan je ook nog uitdraaien.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gast

Bericht door Gast »

als ik het boutje waar de kabel doorloopt, helemaal uitdraai komt het er nog uit (aan het stuur)

ik zal eens proberen aan de motor zelf, kwist niet dat daar ook zo'n bout met moer was..
thanks
Gast

Bericht door Gast »

ik heb nu alles uitgedraaid zo ver ik kon, en zodat alles nog vast zat, het is al redelijk goed , kabel hangt nog een beetje los. Dus als ik gas geef dan heb ik eerst zo een 'dood' stukje, is dat altijd, ik zou dat precies weg willen ... kan ik aan de kant van de motor gemakkelijk een stukje van de kabel doen?
Gast

Bericht door Gast »

Je kan ook gwoon de gashendel los halen dan zit er (volgens mij) een nippel die aan de rand van de hendel die draai je los en trekt de kabel iets aan en draait hem weer vast:).

Ik weet niet of dit ook bij de chineese bikes zo is maar bij de meeste gashandels wel

je kan het ook op een beun manier doen je pakt een tailerib (hoe je het ook schrijft) die trek je zo goed als dicht op het stukje openliggende kabel zorg dan dat het gaatje iets kleiner is dan de buitenmantel en groter is dan de gaskabel.

(niet de beste manier maar werkt gwoon goed)
Gast

Bericht door Gast »

heb je er soms een fotootje van ?
dat is altijd wel makkelijker om te begrijpen

thanks
Gast

Bericht door Gast »

ik ga nu ff kijke of er een nippel in zit dan maak ik zo wel een foto
Gast

Bericht door Gast »

heb net ff gekeke :lol:

In de gashendel zit wel een nippel maar dan sown vaste die je niet los kunt draaie :cry: Duz je kan het op een andere manier doen duz die tailerib manier. Dit is niet de beste manier maar tog het werkt goed ik had het eerst en heb er NOOIT problemen mee gehad. Als je hem maar niet te vast of te los aantrekt.

Afbeelding

De foto lijkt me bdoeling duidelijk. Maar de foto is niet duidelijk.

Rode pijl = de tailerib op zijn plaats
Gele pijl = Is het stuk rubber wat je erover heen schuift dit moet je doen natuurlijk in de richting van de groene pijl :P maar dan moet je hem ook zover mogelijk erop duwen zo kan het allemaal nergens heen en kan je heel lang plezier hebben :D

Ik zelf ga er nu speed snelgas opzetten die kost ong €15 en dan ben je 100% cker van dat probleem af 8)
Gast

Bericht door Gast »

ok

bedankt !!!

waar haal je je speedgas eigelijk?
past dat van een brommer ook op een pocketbike?
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

jonas_liekens schreef:ok

bedankt !!!

waar haal je je speedgas eigelijk?
past dat van een brommer ook op een pocketbike?
Hz-Bromshop heeft dat wel.
Hier een linkje:
http://www.hz-bromshop.nl/index3_bestanden/los.htm

En dan "Speedgas universeel" pakken :)
Gesloten