inrijden van mini bike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

inrijden van mini bike

Bericht door Gast »

Hallo,

ik ben nieuw op forum

wou even weten of je een mini bike moet in rijden
en hoe dat moet
Gast

Bericht door Gast »

Ja je moet een minibike inrijden. 1:25 smeren en 3-4 tankjes rustig rijden en af en toe het gas een beetje opengooien en dan weer rustig teruglaten komen. Je kan steeds langer het gas verder open doen.
Gast

Bericht door Gast »

en als je een tijdje hebt gereden kan je hem het beste even 10 minuten laten afkoelen en daarna weer verder rijden :)
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Bij het inrijden is belangrijk dat de motor niet belast word... en niet te heet

Als je hem voor het eerst start..zorgen voor een iets ruimeren smering, en de motor rustig stationair laten lopen.. na paar minuutjes, als de motor beetje warm is... rustig optrekken en stukje rijden...

Af en toe even laten afkoelen, en dit proces herhalen.. af en toe met kracht optrekken kan geen kwaad.. Laat de motor niet teveel toeren maken op (bijna)topsnelheid !!

Afkoelen blijft belangrijk, dus doe dit ook geregeld.. keertje de motor vol opentrekken kan, maar doe het niet lang / tevaak..

Succes
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
jeffrey_minibike

Bericht door jeffrey_minibike »

Is et dan ook zo dat je met dit warme weer minder goed kan inrijden omdat je blok te heet word ?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

volgens mij niet hij word tog wel gekoeld door het Water of de lucht
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

jeffrey_minibike schreef:Is et dan ook zo dat je met dit warme weer minder goed kan inrijden omdat je blok te heet word ?
Zou heel goed kunnen..

Door de warme lucht, word de motor warmer gekoeld als normaal

rustig rijden kan geen kwaad..maar aan de andere kant moet je denken..hoe harder ik nu rij..hoe kouder de lucht aankomt op je blok

Gewoon even aanvoelen..hij loopt niet zomaar vast :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

welke brandstof

Bericht door Gast »

welke benzine kan ik het er beste in doen
Gast

Bericht door Gast »

weetje er bestaat ook een zogenaamde "zoek" functie! misschien iss handig om daaro te zoeken/kijken

(hierover zijn er al tig topic over geweest, tog)
Gast

Bericht door Gast »

Bubba Sparxx schreef:weetje er bestaat ook een zogenaamde "zoek" functie! misschien iss handig om daaro te zoeken/kijken

(hierover zijn er al tig topic over geweest, tog)
ach geeft toch niet....hij is nieuw...
verander jij de tekst onder je berichten maar eens :P
Gesloten