Welke Midi Bike?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten

Welke bike lijkt je kwalitatief het beste?

49 cc (Yamaha R1 Replica)
10
40%
110 cc (www.*geen sponsor* bike)
15
60%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gast

Welke Midi Bike?

Bericht door Gast »

Ik ben zelf een eigenlijk aan het kijken naar een Mini Bike (daar kan ik ten slotte mee op kartbanen rijden) maar toch zou ik graag jullie mening over de volgende 2 midi bikes willen horen. Ik zal eerst even een verklaring geven waarom :)

Een vriend van mij vertelde mij dat hij een 4 takt 110cc 'mini' bike wilde kopen. Deze zou hij dan kopen in een winkel die redelijk bij ons in de buurt ligt en waarvan de website www.*geen sponsor* is. Hij weet zelf niet eens het verschil tussen een mini en midi bike maar ik wel en dacht na het zien van de foto direct dat het er een was. Dit onder andere door de 4 takt 110cc motor en verlichting e.d., het blijkt dus inderdaad na wat gegoogle een midi bike te zijn.

Ik heb gelijk op het forum gezocht naar midi bikes in de hoop algemene ervaringen tegen te komen en ervaringen met deze specifieke mini bike. Toen kwam ik Brainiac zijn Yamaha R1 replica o.a. tegen die me behoorlijk aardig lijkt. Over de kwaliteit van die andere bike en deze ben ik verder weinig tegen gekomen maar heb wel een duitse site gevonden met wat aardige foto's en specificaties waar jullie misschien over kunnen oordelen.

Welke zouden jullie kiezen van deze 2 bikes? Het is dus niet nodig om mij te overtuigen van het kopen van een mini bike, ik zal het er met hem wel over hebben. Ik zou vooral van de 110cc bike willen weten hoe de kwaliteit van deze bike jullie lijkt aangezien deze hier in de buurt te koop is.

-----------------------------------------------------------------------

49 cc Yamaha R1 replica

Pics + specs: http://gas-scooter.de/shop/product_info ... ucts_id=96

Technische Daten
Motor: 1 Zylinder, 49 CCM, 2-Takt, luftgekühlt
Zündung: CDI
Max. Geschw.: 60 KM/H *
Tankinhalt: 1 Liter, 1:40 Gemisch
Verbrauch: 2,2 Liter/100 KM *
Reifen v/h 90/65 120/50
Leergewicht: 40 KG
Max. Zuladung: 150 KG
Maße: 1290x580x700 mm

Besonderheiten:
Lichtanlage inkl. Blinker, Bremslicht, Standlicht


Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------

110cc bike

Pics + specs: http://gas-scooter.de/shop/product_info ... cts_id=741 (hij kost hier bijna 1300 euro, bij honda80cc kost de 110 cc versie 625 euro)

Rennauspuffanlage
Rennvariomatikgetriebe
Hydraulische Bremsen hinten und vorne
massive Alugabelbrücken
Alufelgen
Reifen v 90-65 13" h 145-50 14"
Beleuchtetes Cockpit mit allen wichtigen Funktionen
extrem verwindungssteifer Rahmen
E-Starter
Technische Daten
Motor: Luftgekühlter Einzylinder Viertaktmotor

Hubraum: 110 cm³
Max. Leistung: 5 KW / 8500 U/Min.
Zündung: CDI
Zündkerze: A7TCXS
Starter: Elektrostarter
Getriebe: Rennvariomatik
Rahmen: High Stress Steel Rohre
Bremsen: Vorne hydraulische Scheibenbremsanlage, Hinten hydraulische Scheibenbremsanlage
Reifen: Vorne 90-65 10“, Hinten 145-50 10“
Kraftstoff: 98 Octane
Vmax: < 70 KM/h*
Tankinhalt: 2,5 L
Trockengewicht: 75,00 KG
Maße: L 1360 mm x B 550 mm x H 700 mm
Sitzhöhe: ca. 550 mm
Bodenfreiheit: 100 mm
Max. Zuladung: 110 KG


Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------

BVD ;)
Gast

Bericht door Gast »

Heb ondertussen meerde close up foto's gevonden, volgens mij ziet hij er toch wel degelijk uit of niet?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Meer pics...

Sorry voor de dubbel post maar dit leek me wat overzichtelijker
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

ik zou gaan voor die 110 cc midibike ziet er leuker uit en gaat denk wel wat harder ook maar moet je vriend naruurlijk zelf weten :wink:
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ik zou ook voor de 110 cc gaan niet alleen omdat hij waarschijnlijk harder gaat maar omdat hij hydraulische remmen heeft
hij is mooier afgewerkt ziet er helemaal top uit
Gast

Bericht door Gast »

Ik vond het model van de Yamaha R1 replica zelf mooier. Ik denk echter dat die 110cc bike er ook wel vet uit ziet in het zwart zonder stickers (vlammen oid). Misschien koop ik er zelfs ook wel een en ooit nog een minibike erbij.

Thanks voor de commentaren :)
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Ik heb al eens op die 110 cc 4 takt gereden, en ik moet zeggen ... dat rijd erg leuk.
en het geluid dat eruit komt is echt geweldig.
dus 110 cc 4 takt. geen twijfel mogelijk.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Richard D schreef:Ik heb al eens op die 110 cc 4 takt gereden, en ik moet zeggen ... dat rijd erg leuk.
en het geluid dat eruit komt is echt geweldig.
dus 110 cc 4 takt. geen twijfel mogelijk.
Thanks allemaal, het lijkt me duidelijk welke gekozen moet worden van deze twee :)

Ik vraag me af hoe snel zo'n ding zal gaan in verhouding met een mini aangezien hij toch een stuk zwaarder is. Jij hebt op deze gereden dus weet jij hoe snel hij gaat ivm met jouw bami Polini 911?
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

ik zou voor de 110 cc gaan omdat hij mooier is maar ook meer cilinder inhoud heeft.
maar die is ook veel duurder ik zag hem een tijdje geleden op makrtplaats staan er vroegen ze er 900 euro voor en zeiden ze dat hij 1600 nieuw was.
ik geloof het eigenlijk niet helemaal maar miss is het wel zo.
Gast

Bericht door Gast »

basjee schreef:ik zou voor de 110 cc gaan omdat hij mooier is maar ook meer cilinder inhoud heeft.
maar die is ook veel duurder ik zag hem een tijdje geleden op makrtplaats staan er vroegen ze er 900 euro voor en zeiden ze dat hij 1600 nieuw was.
ik geloof het eigenlijk niet helemaal maar miss is het wel zo.
Zoals in de startpost staat kost hij 625 euro bij mijn locale dealer (www.*geen sponsor*)
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Eggy schreef:
Richard D schreef:Ik heb al eens op die 110 cc 4 takt gereden, en ik moet zeggen ... dat rijd erg leuk.
en het geluid dat eruit komt is echt geweldig.
dus 110 cc 4 takt. geen twijfel mogelijk.
Thanks allemaal, het lijkt me duidelijk welke gekozen moet worden van deze twee :)

Ik vraag me af hoe snel zo'n ding zal gaan in verhouding met een mini aangezien hij toch een stuk zwaarder is. Jij hebt op deze gereden dus weet jij hoe snel hij gaat ivm met jouw bami Polini 911?
De topsnelheid van de bami polini ligt iets hoger maar de trekkracht van de 110 cc is veel beter en het loopt zo mooi, echt geweldig.
de gene van wie de bike is mocht in zaltbommel rijden op de kartbaan en kon de 2 takten gewoon bijhouden.
alleen jammer dat er heel weinig banen zijn waar je met deze bike mag rijden, anders had ik er gelijk een gekocht.

Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gesloten