zou dit een goeie koop zijn ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Wat heb je er nu voor betaald? Ik ben ook van plan een mini te kopen/maken wanneer ik in verlof ben. Maar ben aan't twijfelen tussen een mini of midi bike. Die dat jij hebt zijn wel tof maar ik en mijn vrienden zijn allemaal +-1.90 groot :-) We gaan er 4-tal kopen in 1 keer en zijn nog vollop aan't twijfelen. Misschien gaan we eerder op zoek naar mini-super-motard zoals polini er heeft. Ofwel mini-cross-bikes en er dan gewone banden op zetten.

Iemand idee? :D wantja groot zijn heeft soms zijn nadelen. ( Heb wel gelezen dat er hier mensen ook in die positie zitten en toch rijden, maar heb het al is geprobeerd op karting en voor mij is het echt "no go"
Laatst gewijzigd door Gast op zo 03 jul 2005, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

awel ik ben 1m86 en heb toch ook een 46 en ik pas toch op mijne pocketbike, ok mits een beetje stretchen maar ik denk dat iemand van 2m ook nie veel problemen zal hebben, enkel als de voetsteuntjes te klein zijn mss,
ikheb 285 betaalt maar kosten normaal 300 euro
www.atcbelgium.com dacht ik
kben er tot nu toe zeer tevreden over !
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

alles went hoor ik ben ook 1.83m en heb 45/46 maar kijk int begin is echt wennen maar goed na een week ofzow gaat het al stuk beter
Gast

Bericht door Gast »

mm, twijfel twijfel. Iemand soms ervaring met de kleine cross-modellen? Weet dat het niet echt mini-bikes zijn maar kom, kan wel even zeker? :)
Gast

Bericht door Gast »

lorre schreef:mm, twijfel twijfel. Iemand soms ervaring met de kleine cross-modellen? Weet dat het niet echt mini-bikes zijn maar kom, kan wel even zeker? :)
Bedoel je een minimotard?
Lijken mij geweldige dingen om dat ze veel wendbaarder zijn dan een minibike.
Gast

Bericht door Gast »

Ziet er goed uit idd. Is wel goede keuze om mee te beginnen.

Mzzl
Gast

West-Chineesje

Bericht door Gast »

Heb zo'n Honda-West- chineesje van pocketfun aka atcbelgium.com ...deze avond opgehaald ...

Eerste ( pre-ride ) indrukken positief : afspraken werden correct nageleefd en er is zelfs zonder het ZELF te vragen korting toegestaan wegens de iets langere levertermijn ... brommerke zelf ziet er oké uit ...afwerking meer dan behoorlijk ...stuur vastgezet zoals in handleiding...minpuntje : de voetsteunen kunnen niet hard genoeg worden aangespannen om vast te zitten aan de poot ( anderen met zelfde probleem ? lassen ? )

Motor vlot gestart en loopt als het spreekwoordelijke zonnetje ...Heb achterkant opgehoffen om op laag toerental eens de band te doen draaien , maar die ketting maakt een vreselijk gierend geluid ? normaal in het begin ? kettingspanning niet goed ? rem slipt ? Ben bang om 'm zo in te rijden ....

Graag feedback van andere chinees-rijdertjes ...

Thanks!

Guy
Gast

Re: West-Chineesje

Bericht door Gast »

guy5927 schreef:Heb zo'n Honda-West- chineesje van pocketfun aka atcbelgium.com ...deze avond opgehaald ...

Eerste ( pre-ride ) indrukken positief : afspraken werden correct nageleefd en er is zelfs zonder het ZELF te vragen korting toegestaan wegens de iets langere levertermijn ... brommerke zelf ziet er oké uit ...afwerking meer dan behoorlijk ...stuur vastgezet zoals in handleiding...minpuntje : de voetsteunen kunnen niet hard genoeg worden aangespannen om vast te zitten aan de poot ( anderen met zelfde probleem ? lassen ? )

Motor vlot gestart en loopt als het spreekwoordelijke zonnetje ...Heb achterkant opgehoffen om op laag toerental eens de band te doen draaien , maar die ketting maakt een vreselijk gierend geluid ? normaal in het begin ? kettingspanning niet goed ? rem slipt ? Ben bang om 'm zo in te rijden ....

Graag feedback van andere chinees-rijdertjes ...

Thanks!

Guy
Same here, dat gieren hoor gewoon omdat er geen druk tegen de band is. Wel moet je opletten dat de ketting niet te strak of te los staat. 1cm moet je de ketting kunnen indrukken.
Gast

Bericht door Gast »

btw kun je die kappen er gemakkelijk afkrijgen? want soms hou ik niet echt van die stickers
Bury

Bericht door Bury »

jonas_liekens

chinese bike's zijn niet zo stevig het zijn merkloos 299 euro
voor die west nou eigenlijk zal ik het niet doen koop er eentje met een merk misschien duurder maar wel steviger want de chinese bike's gaan sneller kapot en dan moet je weer onderdelen gaan halen dan kom je duurder uit dan een stevigere snapje dus koop er eentje met een merk

greetz bury
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Bury schreef:jonas_liekens

chinese bike's zijn niet zo stevig het zijn merkloos 299 euro
voor die west nou eigenlijk zal ik het niet doen koop er eentje met een merk misschien duurder maar wel steviger want de chinese bike's gaan sneller kapot en dan moet je weer onderdelen gaan halen dan kom je duurder uit dan een stevigere snapje dus koop er eentje met een merk

greetz bury
Je hebt er zelf ook één hoor, als je het nog niet wist :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ik heb de mijne nu al een maandje denk ik, ben er tot nu toe wel tevreden over, buiten een paar prulletjes, hij rijdt lekker...

tot nu nog toe geen spijt van, natuurlijk wou ik liever een merk kopen, polini of blata ed... maar ja kwou er natuurlijk ook niet zoveel geld aan geven
Gast

Bericht door Gast »

nu weetk ek nimeer :p kwou maandag west kopen, omdat ie dan toch nog de beste lijkt van de chineesjes :)

maar uhm die blata of wa ook, die merken, hoeveel kosten die dan?
is het te betalen, anders wachtk er nog even mee
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

tuurlijk zijn die te betalen anders waren ze niet te koop :wink:
de blata 2.5 kost nu iets van 800 euro ofzow dacht ik of 700 euro
Gast

Bericht door Gast »

"is het te betalen" was ni letterlijk :p

ik koop geen pocket boven de €500 :( dan zal het geen merk worden en koop ik gwn de west
Plaats reactie