welke benzine

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

welke benzine

Bericht door Gast »

hallo ik heb net mijn nieuwe bike binnen gekregen maar nu stond er dat je er een mengesel van benzine en olie in moest doen en de benzine moest met octaangetal 91 of 92? maar 95 is het laaagst toch :oops:
Gast

Bericht door Gast »

Gewoon bij de Benzinepomp/Zaak 1:25 halen.
Gast

Bericht door Gast »

Gewoon euro 95 halen en dan mengen 1:25 inrijden daarna 1:35.
Gast

Bericht door Gast »

Hey,
is mengsmering ook goed voor in je midbike?
En mijn bike blijft nie goed stationair lopen wat nu?
Gast

Bericht door Gast »

the master schreef:Hey,
is mengsmering ook goed voor in je midbike?
En mijn bike blijft nie goed stationair lopen wat nu?

STD mengsmering is wel goed maar dan moet je heel rustig aan doen. Maar vooral de eerste 200 km geen std mengsmering rijde dit zorgt voor zeer grote slijtage. Vooral als de nieuw is en volgas geeft. Want er wordt aangerade bij chinese niet met minder olie te rijden dan 1:40 vooral in het begin moet je echt 1:25 / 1:30 rijden


Je moet gwoon je stationair schroef verder indraaien. Dan loopt die stationair :wink:
shadowman

benzine olie verhouding 1 op 40

Bericht door shadowman »

standaard chinees met aangepast standaard luchtfilter
je zaagt gewoon de achterkant eruit en laat het sponsje zitten en zie het goedkoopste powerfilter dat je je m aar kan bedenken
demper wol uit de uitlaat
en 1 op 40 smeren en niet zeiken over voorzichtig inrijden gewoon volgas en jakkeren met dat ding doe dit al ongeveer 25 jaar op deze manier en nog nooit een lager of zuiger /cilinder gemold
MAAR ZE GAAN ER WEL LEKKER HARD VAN LOPEN
grtx THE SHADOWMAN 8)
Gast

Re: benzine olie verhouding 1 op 40

Bericht door Gast »

shadowman schreef:standaard chinees met aangepast standaard luchtfilter
je zaagt gewoon de achterkant eruit en laat het sponsje zitten en zie het goedkoopste powerfilter dat je je m aar kan bedenken
demper wol uit de uitlaat
en 1 op 40 smeren en niet zeiken over voorzichtig inrijden gewoon volgas en jakkeren met dat ding doe dit al ongeveer 25 jaar op deze manier en nog nooit een lager of zuiger /cilinder gemold
MAAR ZE GAAN ER WEL LEKKER HARD VAN LOPEN
grtx THE SHADOWMAN 8)

Jah ik ben liever zuiniger op mijn spullen en doe niet van die gekke beun dingen. Zoals dat volgas inrijden dat is nou ook niet echt slim he als je optimale prestaties wil moet de zuiger ook optimaal door de cilinder kunne. Als je dus in het begin goed smeert en niet volgas gaat knallen loopt de zuiger een stuk lekkerder en zal ook langer mee gaan. En als je naar het filter element kijkt zie je gwoon dat er grote gaten in zitten daarom heb ik ook bij mijn chinees een scooter filter element erin gezet. Dan gaat het wel gewoon goed. En

Maar je doet dat vast geen 25 jaar bij chinese minibikes want die heb je zo naar de klote. Met die manier van jou :wink:
shadowman

gas erop

Bericht door shadowman »

ik wil ook niet zeggen dat het de beste manier is ik geef allen een optie
die ik zelf al heel wat jaartjes toepas bij verschillende merken tweetakt blokjes
en tot nu toe heb ik nooit problemen gehad door dit soort dingen
de enigste vastloper die ik ooit heb gehad kwam door een afgebroken bougie en dan is een gat in je zuiger en cilinder zo groot als een euro het resultaat
toch niet echt leuk als je tien kilometer van huis af bent en het regent
OOK IK HEB DAN EEN PEST HUMEUR
Gast

Bericht door Gast »

voordat je begint met inrijden moet je even hem op het standaart 5 minuten stationair draaien en dan voledig afkoelen, en dan weer 5 minuten warmdraaien en afkoelen, dit zo'n 3/5x, daarna opstappen en GAAAN als de brandweer,...lol

Je moet hem inrijden zoals je het verdere leven van je bike ermee wil rijden... wil je een lekker vlot cillindertje moet je gelijk knallen, wil je een degelijk maar niet zo pittig cilindetje moet je er vooral niet te hard maar cker niet te langzaam mee rijden , en met inrijden cker nooit half gas rijden beter paar seconden vol gas en dan weer uitrollen, half gas kan de lucht/benzine verhouding te krap worden waardoor er meer slijtage ontstaat en je een kans op een warm of vastloper hebt...
shadowman

Bericht door shadowman »

Je moet hem inrijden zoals je het verdere leven van je bike ermee wil rijden... wil je een lekker vlot cillindertje moet je gelijk knallen, wil je een degelijk maar niet zo pittig cilindetje moet je er vooral niet te hard maar cker niet te langzaam mee rijden
kijk eindelijk iemand die het begrijpt
hoe het zit om een snel bikeje te krijgen
en aangezien ik vindt dat een racer bedoeldt is om te racen
jakker ik hem volgas in
en als ik het goed heb laten ze die blokjes in de fabriek al even inlopen
en dat is niet in de bikejes fabriek maar in de motortjes fabriek

HEB VEEL PECH KOPPELING ZIT MUURVAST BEETJE TE HARD GERAUST
MET M`N BAMI PAKKET :cry:
Gast

Bericht door Gast »

ik haal gewoon benzine wat het goedkoopst is bij mij stond ook een soort benzine maar die doe ik niet :wink:
Gesloten