rem loopt aan puchnaaf

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

rem loopt aan puchnaaf

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn puch naaf,

de voorrem loopt aan. EN als ik hem losser zet dan remt ie helemaal niet meer... Duid dit op versleten remsegmenten aan of is er iets anders aan de hand? Want de segmenten heb ik al vervangen voor andere en die lijken nog goed te zijn...

later.
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Re: rem loopt aan puchnaaf

Bericht door antonie »

ferdy schreef:Hallo,

Ik heb een probleem met mijn puch naaf,

de voorrem loopt aan. EN als ik hem losser zet dan remt ie helemaal niet meer... Duid dit op versleten remsegmenten aan of is er iets anders aan de hand? Want de segmenten heb ik al vervangen voor andere en die lijken nog goed te zijn...

later.
de remhevel die op de trommel zit kan niet alleen draaien maar ook op en neer schuifen en deze wil nog wel eens vast gaan zitten.
als deze vast zit remt er maar 1 segment in plaats van 2 segmenten.
een beetje lastig om uit te leggen,maar kijk maar eens goed naar de remhevel en je zult wel zien wat ik bedoel.
als je deze weer gangbaar maakt moet het probleem opgelost zijn.

mischien dat andere mensen oplossingen weten.
succes
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Heb inmiddels het probleem grotendeels opgelost.

De ankerplaat was iid niet goed meer. Maar een van mijn tapeinden in me cilinder zijn kapot. Er zat m7 in. Ik heb er inmiddels nu m8 in getapt. Maar kan iemand me helpen met een m8 naar m6 tapeindje?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

ferdy schreef:Heb inmiddels het probleem grotendeels opgelost.

De ankerplaat was iid niet goed meer. Maar een van mijn tapeinden in me cilinder zijn kapot. Er zat m7 in. Ik heb er inmiddels nu m8 in getapt. Maar kan iemand me helpen met een m8 naar m6 tapeindje?
Hoe zeg je!? Wil je een m8 in je carter draaien en toch m6 door je cilinder laten gaan? Dan moet je op de 1 of andere manier een buisje vinden (of draaien) wat aan eerst een stukje 8 mm dik is en dan een heel stuk 6 mm, dan draai je daar 2 schroefdraaden op, zo zou het moeten kunnen, alleen je moet alles wel goed opmeten
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Carlos Keutel schreef:
ferdy schreef:Heb inmiddels het probleem grotendeels opgelost.

De ankerplaat was iid niet goed meer. Maar een van mijn tapeinden in me cilinder zijn kapot. Er zat m7 in. Ik heb er inmiddels nu m8 in getapt. Maar kan iemand me helpen met een m8 naar m6 tapeindje?
Hoe zeg je!? Wil je een m8 in je carter draaien en toch m6 door je cilinder laten gaan? Dan moet je op de 1 of andere manier een buisje vinden (of draaien) wat aan eerst een stukje 8 mm dik is en dan een heel stuk 6 mm, dan draai je daar 2 schroefdraaden op, zo zou het moeten kunnen, alleen je moet alles wel goed opmeten
hoi het gaat om een tapeind van de uitlaat. Ik heb er nu m8 in zitten maar ik wil er een m8 naar m6 bus in hebben. Dit is mij echter niet gelukt zelf te maken.
wevie666

Bericht door wevie666 »

is een helicoil misschien een idee? :wink:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

wevie666 schreef:is een helicoil misschien een idee? :wink:
Moet je wel uitleggen wat dat is want sommige mensen weten niet alles :wink: (en kun je niet zo'n bus afdraaien? Dat je gewoon een soort schroef hebt die onderaan m8 en bovenaan m6 is, dan tap je de draden gewoon zelf op dat busje)
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

Carlos Keutel schreef:
wevie666 schreef:is een helicoil misschien een idee? :wink:
Moet je wel uitleggen wat dat is want sommige mensen weten niet alles :wink: (en kun je niet zo'n bus afdraaien? Dat je gewoon een soort schroef hebt die onderaan m8 en bovenaan m6 is, dan tap je de draden gewoon zelf op dat busje)



kijk even bij deze link:

http://www.prostreetholland.com/10a/Art ... kapot.html

verhaal is een beetje groot om hier te plaatsen,maar legt precies uit wat een helicoil is
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Allemaal bedankt voor jullie reacties, Richard D heeft mij al uit de brand geholpen. Bedankt! :)
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Carlos Keutel schreef:
wevie666 schreef:is een helicoil misschien een idee? :wink:
Moet je wel uitleggen wat dat is want sommige mensen weten niet alles :wink: (en kun je niet zo'n bus afdraaien? Dat je gewoon een soort schroef hebt die onderaan m8 en bovenaan m6 is, dan tap je de draden gewoon zelf op dat busje)
Carlos probeer even duidelijk te zijn, want je haalt nu busje en tapeind/staafje doorelkaar, als ik je tenminste volg.

Wat je denkt ik bedoelt, is een tapeind met aan de ene kant M8, en aan de andere kant M6?

Niels
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

TnTnelis schreef:
Carlos Keutel schreef:
wevie666 schreef:is een helicoil misschien een idee? :wink:
Moet je wel uitleggen wat dat is want sommige mensen weten niet alles :wink: (en kun je niet zo'n bus afdraaien? Dat je gewoon een soort schroef hebt die onderaan m8 en bovenaan m6 is, dan tap je de draden gewoon zelf op dat busje)
Carlos probeer even duidelijk te zijn, want je haalt nu busje en tapeind/staafje doorelkaar, als ik je tenminste volg.

Wat je denkt ik bedoelt, is een tapeind met aan de ene kant M8, en aan de andere kant M6?

Niels
Jah die ja :D
Jah zo is het.
Plaats reactie