zelfbouw met watergekoeld Camino blokje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
zelfbouw met watergekoeld Camino blokje
Hallo,
hoewel ik al lange tijd bezig ben met de ontwikkeling van m'n pocketbike en al een tijdje ben ingeschreven op dit forum begint men bike eindelijk sinds vandaag vorm te krijgen. Even snel wat foto's posten:
De principe opstelling:
een mooi en degelijk frame van Hank (waarvoor dank). Daarrond ga ik een eigen ophanging bouwen voor het Camino blokje zodat ik eventueel later toch nog met een Puch blok kan rijden. Ik heb voor dit blokje gekozen omdat Camino in Belgïe ongeveer hetzelfde is als Puch in Nederland: tamelijk goedkoop en redelijk veel onderdelen van beschikbaar. Puch is in Belgïe helaas niet zo goed beschikbaar dus werd het Honda Camino.
De motor :een Honda Camino Blokje voorzien van een 70cc Polini waterkoeling.
Om aan de juiste overbrengingsverhouding te geraken maak ik gebruik van een tussen as. De totale overbrengingsverhouding is 1 op 8 zodat ik bij 10000 rpm ongeveer 60km/h rijdt.
De tussenas drijft tevens mijn waterpomp aan zoals op de foto te zien is.
Omdat ik een beetje vrees voor voldoende grondspeling heb ik toch al getest hoe plat ik er ongeveer mee kan gaan.
effie een 8tje kneedown rijden
Tot zover de fotokes...
M'n bike is nog lang niet af maar hiermee is de toon toch al gezet.
Groeten
Philippe
hoewel ik al lange tijd bezig ben met de ontwikkeling van m'n pocketbike en al een tijdje ben ingeschreven op dit forum begint men bike eindelijk sinds vandaag vorm te krijgen. Even snel wat foto's posten:
De principe opstelling:
een mooi en degelijk frame van Hank (waarvoor dank). Daarrond ga ik een eigen ophanging bouwen voor het Camino blokje zodat ik eventueel later toch nog met een Puch blok kan rijden. Ik heb voor dit blokje gekozen omdat Camino in Belgïe ongeveer hetzelfde is als Puch in Nederland: tamelijk goedkoop en redelijk veel onderdelen van beschikbaar. Puch is in Belgïe helaas niet zo goed beschikbaar dus werd het Honda Camino.
De motor :een Honda Camino Blokje voorzien van een 70cc Polini waterkoeling.
Om aan de juiste overbrengingsverhouding te geraken maak ik gebruik van een tussen as. De totale overbrengingsverhouding is 1 op 8 zodat ik bij 10000 rpm ongeveer 60km/h rijdt.
De tussenas drijft tevens mijn waterpomp aan zoals op de foto te zien is.
Omdat ik een beetje vrees voor voldoende grondspeling heb ik toch al getest hoe plat ik er ongeveer mee kan gaan.
effie een 8tje kneedown rijden
Tot zover de fotokes...
M'n bike is nog lang niet af maar hiermee is de toon toch al gezet.
Groeten
Philippe
Ziet er goed uit, zeer netjes.
Alleen die plaat bij het blok rechts, weet niet of het ook deel van je blok is, zou ik (zolang het mogelijk is uiteraart), wat kleiner, zowiezo minder puntig maken. Als je een keer onderuit gaat, is dat wel zo fijn voor je benen.
Ga zo door, ik volg dit project voorlopig even.
Niels
Alleen die plaat bij het blok rechts, weet niet of het ook deel van je blok is, zou ik (zolang het mogelijk is uiteraart), wat kleiner, zowiezo minder puntig maken. Als je een keer onderuit gaat, is dat wel zo fijn voor je benen.
Ga zo door, ik volg dit project voorlopig even.
Niels
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Zoals wel vaker lig jij weer te slapenrossi-nr.1 schreef:idd netjes gedaan..
maar ik zie geen voetsteuntjes..of ben ik nou nog neit wakker??
...
Hij heeft een lange draadeind door de step-ophanging gedaan.. en vastgeklemd met moertjes..
Echte stepjes zitten er nog niet op MAAR je kunt je voeten kwijt..
Mooi ding ! knap werk..
Gaat behoorlijk lopen naar mijn gevoel... misschien nog een HPItje erop ?.. zal beter lopen..en ziet er leuker uit
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Bedankt voor de fijne reacties
Effie nog wat uitleg:
Momenteel is de bike zodaning gebouwd dat ik er in feite maar net mee kan rijden. Vanf nu weet ik dat m'n principe werkt. Er is inderdaad nog wel een berg werk:
-uitlaatbocht lassen
-afscherming tandwielen
-kettingspanner voor de eerste overbrenging
-verlichten/verwijderen van metaal daar waar mogelijk
-er zijn ook nog wat carburatie problemen
-andere veertjes in de koppeling(ik rijdt nog met originele)
-...
Topsnelheid: geen idee maar de motor wil nog niet op vol toerental (ben eigenlijk nog wel een nieuwe zuiger aan het inrijden). Maar hij maakt volgens mij nog geen 12000rpm ofzo.Ik krijg een bruine bougie maar hij houdt op het einde in (zonder tegen te pruttelen, het toerental neemt gewoon niet meer toe). Maar hij brult nog niet voluit zoals dit vroeger met m'n bromfiets wel was. Ik denk dat ik nieuwe contactpuntjes of hpi nodig heb.
Wel weet ik al dat als je op het juiste moment volgas geeft en licht aan het stuur rukt dat hij dan wheely gaat
Enfin, ik ben volop aan het genieten
Effie nog wat uitleg:
Momenteel is de bike zodaning gebouwd dat ik er in feite maar net mee kan rijden. Vanf nu weet ik dat m'n principe werkt. Er is inderdaad nog wel een berg werk:
-uitlaatbocht lassen
-afscherming tandwielen
-kettingspanner voor de eerste overbrenging
-verlichten/verwijderen van metaal daar waar mogelijk
-er zijn ook nog wat carburatie problemen
-andere veertjes in de koppeling(ik rijdt nog met originele)
-...
Topsnelheid: geen idee maar de motor wil nog niet op vol toerental (ben eigenlijk nog wel een nieuwe zuiger aan het inrijden). Maar hij maakt volgens mij nog geen 12000rpm ofzo.Ik krijg een bruine bougie maar hij houdt op het einde in (zonder tegen te pruttelen, het toerental neemt gewoon niet meer toe). Maar hij brult nog niet voluit zoals dit vroeger met m'n bromfiets wel was. Ik denk dat ik nieuwe contactpuntjes of hpi nodig heb.
Wel weet ik al dat als je op het juiste moment volgas geeft en licht aan het stuur rukt dat hij dan wheely gaat
Enfin, ik ben volop aan het genieten
-
- forum gebruiker
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
- Locatie: Baarland-Zeeland
- Contacteer:
Kan deze lelijk zijn..? Ookal hang je er een luchtgekoeld chinees blok onder zijn het frame en de kappen nog mooi genoeg om daar overheen te kijkenTaiChi16 schreef:aangezien dit topic tog weer omhoog is gebracht,
moet ik even kwijt dat ik het er egt niet uit vind sien maargoed als het rijd is het andere koek uiteraard ist all1 me mening
En vind dat blok ook wel leuke uitdaging..