imand enig idee wat het probleem is ?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

imand enig idee wat het probleem is ?

Bericht door Gast »

hoi,

Ik heb een puch blokje onder me minibike maar hij loopt heel brak hij wil geen toeren meer maken zoals hij eerst wel deet,
er zat een 62 sproeier in,
hij heeft een goede compressie,
pakkingen zijn allemaal goed,
ontsteking is goed (denk ik)
k heb er een grotere sproeier in gedaan omdat ik dacht dat hij te weing benzine kreeg er zit nu een 82 in om te proberen maar nog doet hij het niet zoals het was
het was ook in eens dat hij het niet meer goed deet, k dacht al aan de oliekeringen of krukaslagers want als die kapot zijn heeft hij valse lucht kan dit het probleem zijn dan

dus k snap het niet meer imand enig idee ?

PoXXiN
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik zou eerst even de pakkingen goed nalopen. Misschien toch wel een kwestie van valse lucht. Als dat het niet is dan toch even een blik werpen op de ontsteking.

Gr Gerben
derbi master

Bericht door derbi master »

wat is je totale setup....? is wel makelijk om te weten.

en als je kering lek zou zijn, dan zou je ook erg veel olie in je carter (bij je kurkas dus) moeten hebben.

en om valse lucht te controleren, spuit eens wat moeilijk startspree rondom je carb als ie dan in toeren stijgt weet je dat hij valse lucht zuigt in die omgeving.

en wat doet ie nu juist niet of juist wel? wat voor geluit maat ie enz enz anders ist puur gissen ;)
Gast

Bericht door Gast »

volgens mij een 70cc 16mm bing (dacht k maar k hoorde al dat die er waarschijnlijk niet bestond) kan ook 15 zijn 82 sproeier, koppeling met race veertjes (volgens mij niet van belang) voor de rest standaard
als ik vol gas rij, dan prutteld hij ook heel raar en me bougie is heel zwart dus ik denk dat me sproeier te groot is maar hij trekt wel beter als eerst ( ik heb de onsteking weer goed gesteld kan daar dus ook al liggen toch ?

maar het is voral dat hij geen toeren wil maken als ik er op rij, als k het wieltje op til wel namelijk ?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

condensator?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

PoXXiN schreef:volgens mij een 70cc 16mm bing (dacht k maar k hoorde al dat die er waarschijnlijk niet bestond) kan ook 15 zijn 82 sproeier, koppeling met race veertjes (volgens mij niet van belang) voor de rest standaard
als ik vol gas rij, dan prutteld hij ook heel raar en me bougie is heel zwart dus ik denk dat me sproeier te groot is maar hij trekt wel beter als eerst ( ik heb de onsteking weer goed gesteld kan daar dus ook al liggen toch ?

maar het is voral dat hij geen toeren wil maken als ik er op rij, als k het wieltje op til wel namelijk ?
Een 16mm bing bestaat, ik heb eer zelf ook één.

Afbeelding

Niels
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

k hebt gehad op me gewone puch ... int begin trekt die harder jaar maar als je dan volgas rijd krijgt die teveel benzine
probeer eens wat kleinere sproeiers
Gast

Bericht door Gast »

mini-biker15 schreef:k hebt gehad op me gewone puch ... int begin trekt die harder jaar maar als je dan volgas rijd krijgt die teveel benzine
probeer eens wat kleinere sproeiers
er zit nu 82 zal ik dan iets van 70/75 moeten hebben ?
Gast

Bericht door Gast »

TnTnelis schreef:
PoXXiN schreef:volgens mij een 70cc 16mm bing (dacht k maar k hoorde al dat die er waarschijnlijk niet bestond) kan ook 15 zijn 82 sproeier, koppeling met race veertjes (volgens mij niet van belang) voor de rest standaard
als ik vol gas rij, dan prutteld hij ook heel raar en me bougie is heel zwart dus ik denk dat me sproeier te groot is maar hij trekt wel beter als eerst ( ik heb de onsteking weer goed gesteld kan daar dus ook al liggen toch ?

maar het is voral dat hij geen toeren wil maken als ik er op rij, als k het wieltje op til wel namelijk ?
Een 16mm bing bestaat, ik heb eer zelf ook één.


Niels

is dit 16 dan ?
er staat namelijk bing 18 ? of lees k dat fout
derbi master

Bericht door derbi master »

sproeier is idd te groot ga iest onder de 80 zoeken.

geeft ie ook ploffen en eventuweel stoten bij volgas? zo ja staat je ontsteking niet goed.
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

TnTnelis schreef:
PoXXiN schreef:volgens mij een 70cc 16mm bing (dacht k maar k hoorde al dat die er waarschijnlijk niet bestond) kan ook 15 zijn 82 sproeier, koppeling met race veertjes (volgens mij niet van belang) voor de rest standaard
als ik vol gas rij, dan prutteld hij ook heel raar en me bougie is heel zwart dus ik denk dat me sproeier te groot is maar hij trekt wel beter als eerst ( ik heb de onsteking weer goed gesteld kan daar dus ook al liggen toch ?

maar het is voral dat hij geen toeren wil maken als ik er op rij, als k het wieltje op til wel namelijk ?
Een 16mm bing bestaat, ik heb eer zelf ook één.

Afbeelding

Niels
Boven staande carb is geen 16mm bestaan ook niet in dit type

Kijk maar naar deze foto, het eerste getal staat voor het type carb het tweede getal voor de diameter, en het derde getal is niet van belang...dus onderstaande carb is 12mm en ze bestaan in de maten 10,12en15mm

Afbeelding
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gast

Bericht door Gast »

derbi master schreef:sproeier is idd te groot ga iest onder de 80 zoeken.

geeft ie ook ploffen en eventuweel stoten bij volgas? zo ja staat je ontsteking niet goed.
echt ploffien doet hij niet nee, maar volgas "prutteld" hij wel heel raar ja ?
Gast

Bericht door Gast »

Markie schreef:condensator?
ken ik niet :roll: wat is het wat doet het en waar zit het,
( ik weet wel wat het is normaal maar doet hij op een brommer het zelfde)
en wat kan hier mee zijn ?
Plaats reactie