minibike lekt heel erg bij overloop (links bij de ketting)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

minibike lekt heel erg bij overloop (links bij de ketting)

Bericht door Gast »

ik heb een vraag ik heb een minibike gekocht het ging allemaal goed gewoon goed inrijden enzo maar naderhand begon de carberateur flink te lekken bij de overloop (links bij de ketting) wat heel vervelend is ik moet voortaan als ik stop met rijden altijd de benzinekraan dichtdoen als ik dit niet doe gaat de overloop lekken en blijft dan gewoon door lekken totdat er geen benzine meer in m'n tank zit.
Hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen is hier een mogelijkheid voor om het lekken te stoppen ?
zijn er meer mensen met hetzelfde probleem die er raad mee weten ?
Groetjes Ducati Rood
Gast

Bericht door Gast »

ik weet wel iemand die dat ook heb dus al die zo even kan antwoorden voor hem :P (lelyracing) :wink:

maar je kan denk ik gewoon een nieuwe cabrateur kopen kost maar 39 euro had ik ergens gezien
http://www.multibike.nl/index5.php?page ... arburateur
hierzo :lol:
Gast

Lekkende overloop !

Bericht door Gast »

ooh dan is dit niet zo erg ik had garantie op productiefouten dus kan ik dit verhalen op de verkoper !
Bednaknt voor de hulp alvast.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

dat is waarschijnlijk je benzinekraan.
zodra je , je benzine kraan open laat staan tijdens het stilstaan van de motor gaat hij lekken
zodra je hem uitzet onders het stilstaan van de motor is er niks aan de hand en lekt hij niet dus moet je gewoon even opletten :D
Gast

Bericht door Gast »

hoort dit zo te zijn of juist niet ?
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

nee eigenlijk niet he maar er zijn er zat meer die dit hebben echt meer dan jij denkt
Gast

Oplossing mischien

Bericht door Gast »

ik las op het forum dat iemand even de luchtfilter en membraan eraf heeft gehaald en schoongeblazen en daarna alles heeft terug gezet en toen de carberateur niet meer lekte, kan het zo zijn als ik dat doe dat het opgelost kan zijn ?
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

nee dat zal het niet zijn denk ik
kijk eerst even waar een druppel hangt en volg het
ruk met je vinger tegen het voorwerp waarvan jij denkt dat het lekt en kijk of het over je vinger heen stroomt
Gast

Bericht door Gast »

de benzine lekt gewoon uit een overloop een klein slangetje links van de minibike waar de ketting zit het is gewoon een soort benzineslangetje maar die noemen ze een overloop en daar stroomt het uit nergens anders
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

hoeveel heid?

waarschijnlijk verzopen :)
Gast

Bericht door Gast »

dat had ik ook,,, maar egt heel erg,,, heet stroomde er echt uit, toen had ik mijn vlottertje wat bijgebogen , toen lekte hij niet meer, maar reed die heel slecht,, vlottertje weer iets terug buigen,,, bleef slecht rijden, maar niet lekken, paar dagen later, weer een sproberen te rijden... reed die weer perfect en hij lekte ook neit meer :? , hier heb je dus niet veel aan, maar bij mij had het in ieder geval wel te maken met het vlottertje, (best logisch), dus kijk er eens naar, of die wel goed werkt :)
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

dit heb ik ook, je moet gewoon je bezine kraan dicht draaien.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gesloten