70cc welke carb ?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

70cc welke carb ?

Bericht door Gast »

hoi,

k heb een (volgens mij) 70cc puchblok en gewoon 12mm bing met powerfiltertje en 54 sproeier maar als je iets het gas los draait slaat hij af ? waar licht dat aan te weinig benzine ? of ondsteking.
maar als je op gang bent wil hij zat voruit maar je kunt niet voluit want dan slaat hij af

is een andere carb 15mm (79eu) het geld waard ?
of is er een andere redelijk goedkope manier om hem sneller te maken ?
en stationair lopen doet hij ook niet, of heel hoog toeren ?

weet ook imand hoe hard ik in theorie zou moeten kunnen rijden, er zit nu een 17 22 tand verhouding op ?
maar met bc 12 22 trekt hij harder maar hoeveel minder hard loopt hij dan ?

PoXXiN
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Bericht door polini tim »

als ik jou was zou ik er maar eens een grotere sproeier in doen :wink:

en grotere carb op 70cc is ook niet verkeerd.

probeer eerst maar een een grotere sproeier.

groetjes tim
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gast

Bericht door Gast »

Sproeier 54 is idd veels te klein kijk naar je bougiekleur hij slaat af omdat hij te weinig benzine krijgt dus grotere sproeier. Als hij met te veel toeren stationair loopt dan draai je de stationair schroef wat uit. Je hoeft geen 15 mm van 79 euro te kopen, maar als je groter wil kijk dan bijv. hier naar : Carburateur Dellorto SHA 16/16 € 36,50 dat is een goede carb. voor weinig. Met een grotere carb zal hij wel veel beter trekken en ook hogere top, dus het is het zeker wel waard.
red devil

Bericht door red devil »

:!:

als je van plan bent om een 15 mm bing aan te schaffen kijk dan eerder op www.marktplaats.nl en zoek daar voor een 2e hands carb want die kosten niet veel meer :wink:

en doe er eerst een grotere sproeier in en als die dan nog steeds niet goed wilt lopen moet je je contactpuntjes af gaan stellen
Gast

Bericht door Gast »

er zit nu een 62 in doet het wel beter :D
82 geprobeert maar dan is in een kwartiertje me tankje leeg :S dus dan maar wat minder snel opgang komen en heel goed doet hij het daar ook niet mee, denk dat dat weer te groot is

en statonair kan niet laag, dan slaat hij af :S
ondsteking is goed (volgens mij)

ook enig idee hoe het kan dat hij rookt bij de bougie ?
hoort ook niet volgens mij

en die Dellorto SHA 16/16 enig idee waar ik die kan krijgen ?
Gast

Bericht door Gast »

Als je bougie rookt moet je even kijken of hij goed vast zit en of je bougiekapje er goed opzit. De Dellorto SHA 16/16 kan je op www.puchshop.nl krijgen.
Gast

Bericht door Gast »

Tim. B schreef:Als je bougie rookt moet je even kijken of hij goed vast zit en of je bougiekapje er goed opzit. De Dellorto SHA 16/16 kan je op www.puchshop.nl krijgen.
oke dank 8)

en die bougi is al op gelost

en die carb kan die gewoon op een spriutstuk van de puch ?
Plaats reactie