vertanding, koppeling, cilinder

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

vertanding, koppeling, cilinder

Bericht door Gast »

Je hebt in een puch blok schuine vertanding. Nu heb ik uit de bromfietsrace rechte vertanding kunnen kopen. Maar het kleine tandwiel op de krukas zit aan het koppelingshuis. Weet iemand hoe ik dit aan elkaar kan krijgen dat mijn rechte vertanding tandwieltje ook daar vast aan komt. Ik krijg die man niet meer te pakken om te vragen.

Welke uitlaat voor een polini 65cc cilinder? Ik zelf zit te denken om er een te laten berekenen. Maar heeft iemand daar ervaring mee.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Ja dat is lastig, dit tandwiel zit namelijk geperst op het koppelingshuis. Het koppelingshuis goed ondersteunen en met een ferme klap het tandwiel eruit slaan. Of eerst de persing een beetje wegdraaien en dan los slaan.
Maar dan komt het volgende probleen, het nieuwe tandwiel erop vastzetten. Dit zul je moeten lassen. Het is trouwens aan te bevelen om het orginele koppelingshuis te voorzien van een paar lasjes om losbreken van het tandwiel te voorkomen, want geloof me, dit gaat gebeuren met een beetje opgevoerd puchblokkie....................
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt gelijk. Het tandwiel zit er op en heb het vast gelast. Ik heb hem getest en hij blijft gewoon zitten.

Bedankt voor de tip want anders had ik hem alleen er in geperst. :D
Gesloten