Neon Onder Minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

ferdy schreef:
Carlos Keutel schreef:Neon MOET niet op 12 volt, ligt eraan wat voor schakeling er tussen zit. Maar meestal wel jah, op een sendai kun je wel 6 volt verkrijgen, alleen het probleem is dat deze nogal ongelijk is (knipperend) moet je hem aansluiten op de uitknop, daar staat (wisselende) 6v op, maar dit is niet goed voor neon.
Dat probleem los je gewoon op door eerst het signaal gelijk te richten en vervolgens een condensator toe te passen. DE condensator werkt dan als buffer welke steeds op laadt en langzaam leeg loopt. Dit alles in zo'n snelheid dat je geen last meer hebt van knipperende leds
nee dit klopt niet, door die condensator die er al in zit die de stroom opbouwt krijg je hele onstabiele frequenties (van 60 volt tot 0.1 volt) Als je dit probeert recht te trekken krijg je nog maar 3 volt of zo, als je dan ook nog de benodigde amperes wil opwekken, om hier te komen ben je al een vermogen kwijt.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

die computerneon kan op meerdere dingen, die gozer had hem geloof ik op 7.5 volt, en op mijn accu deed die eht ook (12 v) dus zou 9.6 ook wel kunnen, maar de accu's van RC auto's zijn er wel heel geschikt voor, omdat het stekkertje van die accu (redelijk) overeen komt emt die van computerneon, dus makkelijk aan te sluiten :D
Gast

Bericht door Gast »

Dan ga ik morge groene computer neon halen:D
maar denken jullie dat ik dat op een accu pack kan zetten?(van een eletra auto)
:roll:
Gast

Bericht door Gast »

zei ik dat net niet, ja dat kan dus :)
Gast

Bericht door Gast »

hahaa sorry maar bedankt :lol:
Gast

Bericht door Gast »

ga morgen ook is proberen voor de grap, werk zelf in computer winkel en die neon staven kosten maar iets van 1 euro inkoop dus is effe proberen :D
Gast

Bericht door Gast »

ut lukt tohg wel want k heb ut zelf geprobeert :lol: en ja dat was een 7.2 vlot accu dus 9.6 moet ook cker wel lukken :P :twisted: k laad um nu wel ff op en probeer wel ff
Gast

Bericht door Gast »

Oke heb er zin in wil het nu doen :P aleen winkels zijn dicht :lol:
Gast

Bericht door Gast »

k*t :( :evil: srry blizz. mijn 9.6 volt accu is volgens mij naar de maan maar k weet bijna wel cker dat hij ut doet want 7.2 volt is minder en doet ut ook dus... wat ook wel grappig is zijn die koelers voor de comp en daar zitten kleuren in als je die op 9.6 doet dan doet ie ut cker wete heeft een vriend van me gebrobeert en dat ziet er ook wel erg vet uit in ut donker :lol: dat kan je ook proberen maar je kunt in ieder geval wel zo'n neon halen dat moet wel lukken :)
Gast

Bericht door Gast »

o oke bedankt :lol:

Ga het morge halen 8)
Gast

Bericht door Gast »

[quote="Carlos Keute]nee dit klopt niet, door die condensator die er al in zit die de stroom opbouwt krijg je hele onstabiele frequenties (van 60 volt tot 0.1 volt) Als je dit probeert recht te trekken krijg je nog maar 3 volt of zo, als je dan ook nog de benodigde amperes wil opwekken, om hier te komen ben je al een vermogen kwijt.[/quote]

Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als we uitgaan van een lichtspoel die een wisselspanning opwekt, krijg je door een diodebrug icm een condensator juist een heel stabiele spanning.
Gast

Bericht door Gast »

Ging ik bijna neon halen 12,50 comp neon d8 ik ga wel eerst naar auto zaak vragen of het kan zegt die nee kan niet dan brand die even en knalt je neon buisje uitelkaar :( dus geen neon voor mini:P
Gast

Bericht door Gast »

lol, dat is dus vette onzin, als je niet MEER volt op de neon doet dan die aan kan, kan er niks gebeuren... minder volt kan altijd, hij is dan alleen wat minder fel
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ik was dus mee nou dan moet ik dat spul al helemaal niet dat brand voor geen meter bah
Gast

Bericht door Gast »

hahaha ja man politie kijkt zo wow komt een minibike sgeuren door de bocht
met dik 70 vette neon eronder

(de polities denken lijkt 2fast 2fureuis wel ) :P
Plaats reactie