G.P heinkenszand

Communicatie kanaal voor de zeeuwse minibike races.

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

derbi master

Re: G.P heinkenszand

Bericht door derbi master »

Willemvisser schreef:Nog gouw eff de tijden!!!!!
ik ben er zelf al om 10:30 uur in cafe de blauwe reiger
we proberen te keuren vanaf 1130 je kunt aleen niet je auto op het plein zetten want dan staat het zo vol met autos
voor de rabobank in heinkenszand
inschrijven in het cafe om 1300 uur,solexen beginnen om 1400 uur
en de eerste minirace begint om1430!!!!!!!
de tweede begint om 1540 uur!!!!!
eff onder voorbehoud want het is afhankelijk hoe druk het word misschien kunnen we zelfs wel 3x rijden of misschien maar.....
we hebben 120 hesjes rugnr [samen met de solexen] en de man van de solexen denkt dat we er te kort hebben!!!!!!!!!!!!!!!
er komen div speciale acts dus het belooft nog wat
oja voor iedere rijder een cosumptiebon om wat te eten en te drinken nou!!!!!!!!!! tot morgen
afzwillem p.s nemen we ook de fotocamera,s nog mee?
aha klinkt idd veel belovent jammer ik zonder bike :evil: velgen waren nog niet bij HOP...

ja ik neem wel een foto camera mee :), om wat "ACIE" foto's te nemen

als ik tijd zie wil ik der ok wel een soort verslagje van maken voor je Daniel ;)
Gast

Bericht door Gast »

Mannen veel suc6 en we gaan proberen mooie piccies te maken..tot zo. :D
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

zo weer lekker thuis

vandaag lekker gereden in heinkenszand. vanmorgen de baan nog even opgebouwd.

1ste race oneven nummers:

ik sta te wachten en wil me bike starten trek ik me touwtje los :(
dus ik als een gek me mini op de steun en touwtje er opnieuw ingebouwd.was iedereen al vertrokken. gelukkig reed ik oneven nummer dus race 2 was even nummers.

1ste race even nummers:

ik me bike klaar gemaakt en lekker met de even nummer mee gereden. ging echt goed. maar het lot sloeg weer toe nam iets teveel risico en gleed in een bocht onderuit. me bike was nog helemaal heel en ik ook. bike starten en verder rijden tot het einde.

2de race oneven nummers

achter even een groter achtertandwiel gelegt want ik kwam gewoon niet goed uit vlak voor een bocht ging hij echt doortrekken dus van 64 naar 68 gegaan.
kwam lekker weg en het ging nu allemaal volgens plan. tot 3 ronden voor het einde ongeveer. kom de bocht uit om in de kerklaan te komen. zit me voetsteun los. val bijna rij de stoep op en net niet in een tuin.
ik weer verder gereden bij de eerste chicane weer knal op de stoep. du ik denken wat is er toch dus ik even gestopt even alles nagekeken kwa stuur enzo want ik vertouwde er niks meer van. maar alles was nog heel.
ik weer verder gereden en de race uitgereden.

heb vn hank nog een pmt t4 achterband gekocht want me std sendai xain bandje had dus totaal geen grip.

kwam na de race erachter dat er een stuk koppelingsfrictiemateriaal was verdwenen. heel raar maar me koppeling ging toch met hank mee en krijg dus een complete metaformose.

vond het een zeer geslaagde dag en beide races dus uitgereden

groeten
derbi master

Bericht door derbi master »

owe weer thuis...

nou ben dus zonder mini naar de GP moeten gaan.... vanwege dat mijn velgen nog niet binnen waren, wat zeer jammer was had graag mee willen rijde...

ma goed, eenmaal aangekomen nog paar hekken neer gezet en lekker ligge zonne ;), beetje rond gehoppeld en parkoer bekeken.

et was echt heerlijk weer, zweet liep lekker der van af...
de race was schitterend, mooi was ook dat Hank mee mog rijden (vanwege de regels) maar hadden een uitzondering gemaakt.

alle race's verliepen goed, geen grote ongelukken ofzo, het was een mooie race zo bij mekaar.

hier heb ik wat foto's gezet van de GP http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 4314#44314 , aleen heb nog 30MB aan filmpjes (9stuks) heeft iemand daar nog wat web ruimte voor?....
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook een heleboel foto's gemaakt en eventueel kunnen je jullie nummer doormailen kijk ik of jullie er tussen zitten en stuur ik ze wel via de mail op :D
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo, ik ben ook weer thuis.

Ik heb het wel naar mijn zin gehad bij julli in zeeland hoor, ondanks de wat hobbelige baan (ik ben erg verwend met altijd een strakke baan :D ) ging het lekker, mede het hobbelige parcour wat rustig aangedaan.

Allen nog dank voor de uitzondering dat ik mee mocht doen, en voor de vele leuke reacties om mijn bike.
Ook mijn dochter Patricia vond het leuk, heeft weer wat ervaring kunnen op doen.

Dus voor mijn was het een geslaagde GP van Heinkenszand.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

Net terug van het werk en zo gelijk door naar de Zeelandhallen om daar ff te minibiken..............een aantal mails gehad en die komen goed zodra ik de juiste foto's gevonden heb :D
Xander

Bericht door Xander »

Hoi, leuk dat jullie erg fijn hebben gereden, ik heb het één en ander gehoord waar ik het NIET mee eens ben.

Ik begreep dat er 80cc's meereden.
was NIET de afspraak.
Ook reden de bikes van ricardo verbrugge en pa mee, met 74cc gilardoní.. oke..
maar die hebben de keer ervoor met een knipoogje mee mogen rijden als deze de keer erop, kleinere carberateurs hadden gemonteerd, scheen dus niet het geval te zijn.

Alles gaat nu al aan de laarzen gelapt worden, en dat zit mij ondanks dat ik in duitsland zat behoorlijk dwars.

nu is marc geene zover dat ie dan maar niet meerijd.. dan bellen we die volgende keer ook gewoon.

NEE=NEE, laten we ons aan de regels houden, anders is er F*CK meer aan.

Groetjes Xander.
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

Xander schreef:Hoi, leuk dat jullie erg fijn hebben gereden, ik heb het één en ander gehoord waar ik het NIET mee eens ben.

Ik begreep dat er 80cc's meereden.
was NIET de afspraak.
Ook reden de bikes van ricardo verbrugge en pa mee, met 74cc gilardoní.. oke..
maar die hebben de keer ervoor met een knipoogje mee mogen rijden als deze de keer erop, kleinere carberateurs hadden gemonteerd, scheen dus niet het geval te zijn.

Alles gaat nu al aan de laarzen gelapt worden, en dat zit mij ondanks dat ik in duitsland zat behoorlijk dwars.

nu is marc geene zover dat ie dan maar niet meerijd.. dan bellen we die volgende keer ook gewoon.

NEE=NEE, laten we ons aan de regels houden, anders is er F*CK meer aan.

Groetjes Xander.
Ben het helemaal met je eens! ik had geen dodemans knop [-X
en toch door de keuring kwam ik snap het niet ja ok mijne ging zaterdag avond naar de mieter en zondag vlug om andere geweest blijkt het de verkeerde te zijn dus heb hem maar als uitknopje gebruikt maar goed ik snap niet dat ik toch mee mocht doen enu er reden er echt veel ZONDER dodemans knoppen! ik denk ook geef gewoon ff 15 euro uit aan zo een ding het is wel voor je veiligheid dus...... ik verkoop nu ook dodemans knoppen maar zijn wel wat anders maar goed pb er voor mare ik ben het echt helemaal met Xander eens REGELS zijn REGELS!!!!
derbi master

Bericht door derbi master »

maar ree der nog ook 1 met een 80cc crosser cil of lag het aan mij...

die 74cc's Gil die mogen mee rijden (bekijk regelement.)
maar idd, persoonlijk vind ik ook het wat strenger moet worden, kettingkastje, dodemansknop, bescherming enz en ook qua motor's gedeelte.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

en niet te vergeten dat de kleding in het vervolg ook gewoon gecontroleert moet worden!!!
Is tog alleen maar voor je eigen veiligheid dat je een motorpak draagt en nu viel het zondag wel mee met de t-shirt dragers.
Maar op sgravo was er ook weer een geeft beetje slechte indruk over minibiken
MiniCBR

Bericht door MiniCBR »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel met Xander eens ben. De regelementen zijn niet voor niets opgesteld! Ben van mening dat er toch aardig wat tijd is geweest om eea aan te passen aan je setup om te kunnen voldoen aan de gestelde voorwaarden voor een goedkeuring.
Ik kon me wel vinden in de uitzondering voor Hank, die daar overigens ook begrip voor had als dat niet had gekund! We moeten niet vergeten dat deze regelementen zijn ontstaan om onze hobby te kunnen blijven beoefenen op de manier zoals wij dat hier in Zeeland kunnen. Dit laatste is ook redelijk uniek in Nederland, maar helaas ook noodgedwongen omdat er in onze provincie vooralsnog geen mogelijkheden zijn zoals in het midden en norden van het land.
Helaas Marc Geene heeft een verschrikkelijk mooie machine, ik bedoel daarmee z'n twee cilinder, aan de kant laten staan en van een andere machine de setup aangepast conform de gestelde regelementen om toch te kunnen rijden. Dit om vervolgens te constateren dat er anderen wel met machines rijden die NIET aan de eisen voldoen. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen direct de euro's in z'n zak heeft, maar ik begreep dat zo'n beetje iedereen de ernst van de situatie in zag en nog steeds ziet!
Kortom, ik sta in deze samen met Xander. Misschien moeten we nog eens een bijeenkomst organiseren om eea nog eens te bespreken?

Renee
MiniCBR

Bericht door MiniCBR »

Vergat te vermelden dat ik ook een geweldige dag heb gehad ondanks wat problemen waardoor ikzelf maar 1 race heb kunnen rijden. Toen ik de 2 manche wou gaan rijden wilde zelfbouw niet starten. Thuis bleek de zuigerveer gebroken, waardoor er geen compressie meer was en de motor gelijk weer uitviek na starten. Heb geluk gehad, de cilinder en zuiger zijn niet noemenswaardig beschadigd ddordat de stukjes veer vrijwel direct door de uitlaat poort naarbuiten werden geblazen. Nieuwe zuigerveer besteld, en hoop vrijdag as, net voor onze vakantie nog eens voor het eerst in de Zeelandhallen te kunnen rijden.
Raytje 192 en m'n andere zoon hebben ook een geweldige dag gehad, de jongste, die met die oortjes op z'n helm reed net als ik zelf voor de eerste keer mee en vond het wel erg druk en reed daarom maar 1 manche. De volgende keer is hij wel weer van de partij.
Maarten Henderieckx
forum sponsor
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 17:04

leuke dag

Bericht door Maarten Henderieckx »

Voor ons(de belgen) was het een leuke ervaring
Ook hebben we goed gereden en snel of niet
We komen zeker nog een keer meedoen
De groeten uit Sas Van Gent en Zelzate
Mabo-tuning team
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik ben het helemaal met xander eens. en dat is niet omdat ik me zaakjes wel voor elkaar heb. behalve me pak want die is nog niet binnen bij me leverancier.

ik moest zelf voor de race me remmen nog aanpassen, samen met marcel visser hebben we dat netjes met zijn 2 opgelost.

ik heb vernomen dat marc gene met een 80cc crossercilinder reed. dat is volgens mij ook niet volgens de regels.

en ja die regels zijn er niet voor niks. als je geen zin hebt om naar te luisteren zullen ze toch echt gewoon een keer moeten afkeuren want zo kan het niet langer. straks is het gewoon weer het oude waar alles mag en kan. en dat willen we ook niet denk ik met zijn allen.

en voor hank. tja hij had zelf al gezegt tegen mij. van als het niet mag dan vind ik het ook niet erg. ik heb de bike eigenlijk mee genomen om te laten zien aan de mensen.
hank heeft ook niet echt volluit gereden denk ik. want anders reed hij denk ik iedereen er zo uit enzo. voor de 2 mache had hij expres nog even ander tandwieltje gestoken dat hij nog een beetje kon schowen onder en na de race

hopelijk gaan de minibikers uit zeeland zich een beetje beter aan de regled houden dat we gewoon allemaal goed door de keuring komen zoals het hoord.

groeten
Plaats reactie